Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By LeszekR -  20 lis 2015, 12:34
 wielkopolskie
#201479
Tyson pisze:Sprawa na pierwszy rzut oka wygląda banalnie, ale komplikuje się jak zrobisz coś w tym kierunku i okazuje się, że to nie to...
Aby udało Ci się trafić za pierwszym razem :ok:
Model dawno juz nie produkowany problem z odpalaniem trwa nadal. Ostatnie wypowiedzi to chyba troszkę zboczenie z tematu. Co do zapalania mojego, nie jest najgorzej da sie żyć, czasami zdarza mu się bardziej nerwowe zapalenie(tylko na ciepło) ale o uderzeniach nie ma mowy. Może wynika to z wieku aku który ma już 4,5 roku. To on ze swoim większym pradem rozruchu poprawił głównie sytuacje w moim przypadku.
#201494
LeszekR pisze: Może wynika to z wieku aku który ma już 4,5 roku.
raczej na pewno, ma pewnie już z 20-30% mniej prądu rozruchowego. U mnie też latem tego roku zdarzało się bardziej nerwowe odpalenie ale tak jak mówisz, o uderzeniu nie ma mowy, teraz od kilku miesięcy jak jest chłodniej się nie zdarzyło
#201528
wracając do cięzkiego odpalania na ciepłym /nie mylić z szarpaniem/, to jest oryginalna mapa rozruchu

Obrazek
/foto zapożyczone z internetu/

widać że wraz z wzrostem temperatury silnika rośnie ilość obrotów, przy których powinno zostać podane paliwo i jednocześnie maleje dawka paliwa


a to jest mapa po zmianie:

Obrazek
/foto zapożyczone z internetu/

widać że zmniejszono ilość rpm przy których zostaje podane paliwo, które jest już podawane przy 150rpm gdy silnik ma +20st, widać też że wcale nie zostaje zwiększona dawka paliwa, tylko pomniejszono ilość RPM do 150 przy zachowaniu tej samej dawki paliwa
By LeszekR -  26 lis 2015, 10:34
 wielkopolskie
#202248
I to by miało sens. To by tłumaczyło dlaczego na ciepło nie zapala od strzału tak jak na zimno. Delikatne kołysania silnika przy zapalaniu na ciepło mogą wynikać z tego że wszystko jest na pograniczu, jest paliwo ale obroty jeszcze nie te, Im większa zależność miedzy obrotami a paliwem tym wieksze uderzenia/dłuzsze kręcenia. Chętnie oddałbym na taką operacje swojego golfa, ale naprawdę do kogoś kto zna temat i doświadczenie za nim stoi.
Zapalanie zimnego silnika to przyjemnosć, chciałby się tak i na ciepłym
#202327
stelmi75 pisze:chyba tylko zwiększenie dawki pomoże
przecież widać w mapie że nie chodzi o zwiększenie dawki tylko o obniżenie rpm bo dawka pozostaje na tym samym poziomie

co ci da samo zwiększenie dawki skoro nie możesz rozkręcić rozrusznikiem silnika do 250 rpm? i tak nie zapali
  • 1
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 54