Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By szuwar -  12 sty 2017, 14:55
 dolnośląskie
#245856
U mnie kiedyś tylko był problem na ciepłym, następnie pojawiał się problem już na "letnim" silniku jak temp spadła do 70 st, a teraz już jest źle na zimnym silniku. Niezależne serwisy tunigowe mówią żę jesli jest źle na ciepłym i zimnym silniku to nie kwestia map startowych a zużytego koła masowego. Choć nie mogę się z tą opinią zgodzić ponieważ to szarpniecie albo nazwie to bujanie silnikiem przy odpalaniu wyglda tak jakby toki nie nierówno zastartowały i zakołysze silnikiem...czyli jaki by coś z paliwem bylo.
#245867
szuwar pisze:. Choć nie mogę się z tą opinią zgodzić ponieważ to szarpniecie albo nazwie to bujanie silnikiem przy odpalaniu wyglda tak jakby toki nie nierówno zastartowały i zakołysze silnikiem...czyli jaki by coś z paliwem bylo.
Zgadzam się z tobą, dzisiaj wszyscy wiele spraw zwalają na dwumas bo tak dla nich chyba wygodnie. Miałem kiedyś podobnie i wymiana dwumasu nic nie dała, u mnie pomagało wstawienie akumulatora o mocnym rozruchu a w BLS dodatkowo rozrusznik z 11 zębami

Testuj z odpięciem czujnika temperatury, jsk nie będzie szarpał to mapy
By mike102 -  03 wrz 2017, 18:27
 mazowieckie
#256545
Witam.

Postanowiłem napisać tu na forum, być może ktoś wie, lub spotkał się z podobnym dość nietypowym przypadkiem.

Przedstawia się to w ten sposób:
Gdy odpalę auto, to obroty wchodzą na jakieś 500-600 na około 2-3 sek. i później już standardowo na 800 - warunki: garaż podziemny lub temp. na zewnątrz jakie mamy obecnie. W lato, gdy temperatury oscylowały w okolicach 30st i więcej, samochód odpalał na 1 sek. i gasł. Trzeba było pokręcić ze 4 razy i odpalał.
Taki problem przydarzył mi się już drugi raz. Pierwszy, to jakieś 2 lata temu. Wymieniłem wtedy uszczelki przy wtryskach i było już w porządku. Ponownie problem pojawił się w czerwcu tego roku i też wymieniłem uszczelki, ale pomogło tylko na chwilę i po 2 tyg. znowu to samo.
Dodam, że auto było sprawdzane dogłębnie. Zero błędów na kompie, wtryski podają idealne ciśnienie, przewody paliwowe sprawdzone (układ nie jest zapowietrzony), auto nie kopci, nic nie szarpie podczas jazdy i postoju.
Dodam, że taka sytuacja ma miejsce, gdy auto postoi np. całą noc lub dzień. Po pierwszym odpaleniu, przejechaniu kilku metrów, zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu już jest wszystko w porządku...

Dzięki z góry za wszelkie odpowiedzi.
By pawelu79 -  28 lut 2018, 19:39
 podkarpackie
#262420
Witam. Chciałem podzielić się moimi doświadczeniami z szarpaniem silnikiem przy odpalaniu na ciepłym. Samochód to Vw Golf 1.9 tdi 105 km bkc, przebieg 110 tyś km rok 2005. Problem został rozwiązany. Winny był rozrusznik chociaż na zimnym palił super. Wyjąłem go i zawiozłem do jednego magika który stwierdził że jest ok - nawet go nie rozebrał !!! Zawiozłem do kolejnego który wymienił 1 tulejkę bo był luz i bendiks. Koszt 110 zł. Założyłem rozrusznik i od 2 miesięcy wreszcie mam spokój z odpalaniem mojego golfa.
By pawelu79 -  05 mar 2018, 23:26
 podkarpackie
#262651
Przebieg 100%. Samochód kupiony w polskim salonie i to przez mojego wujka. Poza tulejką i bendiksem pozostałe części w rozruszniku były ok.Od tego czasu pali idealnie. Wujek walczył z rym problemem przez 3 lata ale tylko w aso ( za diagnozę kasowali po 100 zł i "kazali obserwować rozruch silnika na ciepłym " - mam te faktury i za te "diagnozy" można by kupić nowy rozrusznik.
By LeszekR -  20 mar 2018, 14:32
 wielkopolskie
#263044
Cimek pisze:
28 lut 2018, 20:42
Trochę niski przebieg jak na ten rok. Ktoś regularnie kręcił :tooth: rozrusznik to połowa sukcesu. Resztą jest dawka rozruchowa i ogólny stan motoru.
Nie sądze aby ktoś był tak głupi i skręcił na 110 tyś:)
Aż się boje pomyśleć co pomyślą inni kiedy będę sprzedawał swojego z podobnym przebiegiem a nawet mniejszym :bad:
By parafik90 -  21 mar 2018, 21:57
 dolnośląskie
#263099
Miałem podobny problem. Nowy AKU nic, wymiana wiązki kabli nic, myślę 350 tyś przebiegu chyba czas zająć się rozrusznikiem. Po regeneracji CUD!!!. Tak że jak silnik na ciepłym siepie przy odpalaniu jakby chciał się rozpaść to właśnie wina rozrusznika.
Awatar użytkownika
By gieno89 -  14 lis 2018, 14:31
 zachodniopomorskie
#269492
Witam i proszę o radę. Samochód to golf v 1.9 TDI BKC. Na zimnym odpala dosyć szybko, ale trzęsie się aż cały drążek zmiany biegów gdy zaskoczy. Nie fajne doznania to daje. Natomiast na ciepłym silniku kręci długo, a gdy w końcu zaskoczy to jest tak samo jak na zimnym czyli silnik mocno zadrga. Auto ma przejechane 128 tys km. Przebieg 100 procent oryginalny. Moim głównym podejrzanym jest akumulator, ale może ktoś miał podobnie, a inne rozwiązanie?
#269493
Rodzynek z bajkowym przebiegiem :P autentyczny? Sprawdzałeś w ASO? Jest pełna historia?

@gieno89 czy zadałeś sobie choć odrobinę trudu żeby przeczytać choć kilka stron tematu? Dlaczego pytam, dlatego że w zasadzie wszystko zostało opisane

po pierwsze zmiana map startowych, umów się z tunerem to ci to ogarnie i nie będzie już długo kręcił na ciepłym

po drugie: ile lat ma akumulator i jakie ma parametry? To jedna z częstych przyczyn szarpania przy rozruchu - zbyt niski prąd rozruchu

po trzecie: pytałem o autentyczność przebiegu bo ma to związek z kondycją rozrusznika, pomaga jego regeneracja lub wymiana na taki z większą ilością zębów

może ktoś doda po czwarte :D

dwumasowe koło generalnie zawsze wykluczam w tego typu niedomaganiu bo przechodziłem to w dwóch autach i DKZ nie miał z tym nic wspólnego
By postomgti -  25 lut 2019, 12:25
 mazowieckie
#272081
Panowie,

wjechał kolejny rozrusznik z 1.6 TDI z 2015 roku, wjechała nowa mapa paliwa robiona w R performance i dalej jest problem z odpalaniem...lepiej było przez chwilę, parę dni, a później znowu ten sam problem na ciepłym silniku.

Co robić dalej? miał ktoś podobnie, że te sugestie nie przyniosły rezultatu?
  • 1
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54