Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By Robertadam -  20 lip 2021, 18:42
 świętokrzyskie
#286735
Przeczytałem cały temat. Zrobiłem wszystko o czym pisaliscie. Nowy dwumas . Akumulator nowy. Wtryski 4 komplety podmienialem. Auto na ciepłym po dotknięcie kluczyka łapie pierwszy raz dosłownie po ułamku sekundy, następuje detonacja i dźwięk jest taki jak by auto nie miało tłumika. Rozrusznik nowy z serwisu. Wałek i szklanki nowe serwis. Masy do karoserii nowe i wyczyszczone połączenia.
Auto to transporter t5 oryginalnie z silnikiem brs ale zmienionym na bkc. W poprzednim silniku tego nie było.
Jest zrobiony program i w nim patrzylismy z kolega to obroty kiedy puszcza komputer paliwo są na ciepłym od zera, pewnie tuner tak zrobił, na poprzednim.silniku nie było przy tych ustawieniach detonacji.
Ktoś ma jakieś pomysły? Dawki nie mogę zmienić vcds bo komp jest zablokowany.
Awatar użytkownika
By mmx166 -  27 lip 2022, 5:46
 małopolskie
#289240
Witam .
U mnie szarpie takze na ciepłym ale raz na jakis czas . Objawia sie to tym ze tak szarpie silnikiem jak by miał wyskoczyc z pod maski . Oczywiscie trzeba cofnąć zapłon i zapalić od nowa . Bo tak rzuca silnikiem jak by rozrusznik sie zawiesił . Aku ma 4 lata (tak wiem za chwile czas na wymianę) ale na zimnym pali na dotyk nawet przy niskich temp .
Kwestia rozrusznika jaka cena by była wymiany szczotek ? Tylko co ma rozrusznik jak odpalamy silnik np po 3h jazdy gdzie jest ciepły i powinno lżej mu sie odpalać .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#289242
mmx166 pisze:
27 lip 2022, 5:46
Tylko co ma rozrusznik jak odpalamy silnik np po 3h jazdy gdzie jest ciepły i powinno lżej mu sie odpalać .
Za wolno kręci i zapłon następuje zbyt późno przy zbyt niskich RPM, zanim odpali dostaje więcej paliwa a jak już odpali to efekt walnięcia a dlaczego na ciepłym? Była gdzieś juz o tym mowa i była nawet pokazana mapa startowa dla ciepłego silnika przy różnych temperaturach, ma na to wpływ ogólny stan silnika, rozrusznika. Było o tym na forum https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?t= ... 35#p245800

I jeszcze to https://cartronic.pl/pl/naprawa-rozruchu-w-tdi/
Awatar użytkownika
By mmx166 -  28 lip 2022, 20:33
 małopolskie
#289244
Baterie (aku) mam 4 letnia chyba czas na zmianę ? O jakiej pojemności polecacie ?
Jesli chodzi o rozrusznik moze dobrze od niego zacząć czyli od zregenerowania wymiany jego podzespołów .
Jesli to nie pomoze zostaje zmiana mapy ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Dodano po 13 godzinach 36 minutach 20 sekundach:
Mettenoos pisze:No i fajnie, ja dwa razy postawiłem na akumulator a raz na rozrusznik z zębem więcej i ani razu się nie pomyliłem

Te auta niedługo osiągną pełnoletność, młodsze już nie będą, wiadomo że wszystko się zużywa, istotne jest to, że niekiedy i przy nowym rozruszniku potrafi szarpać na ciepłym, ciekawe co wówczas byś wymyślił
Jak większym zębem prostownik skoro tam podobno nie da sie zastosować nic innego niz to co jest .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
By cybulelk -  24 lip 2023, 18:45
 warmińsko-mazurskie
#290524
Witam.Golf plus 2005 r 1.9 tdi 105 KM BKC.
czy ktos ma pomysl co moze byc przyczyna telepania silnikiem podczas rozruchu??zdarza sie to raz na jakis czas.zwykle odpala od strzala i nic sie nie dzieje.ale raz na jakis czas zakreci dluzej i wtedy jep...silnik lata jak ta lala.niedawno zmienilem dwumase.po tym wlasnie zaczelo sie to czesciej.z kumplem zauwazylem porwana poduche na skrzyni biegow dolna.wymienilem.pare rozruchow i nic.wrocilem do domu.odpalilem jeszcze raz.kurde jakby silnik mial wypasc.ktos podpowiedzial ze moze rozrusznik?pozniej akumulator ale naladowalem i to samo.moze cos z wtryskami??dawki w normie. Synchronizacja walka rozrzadu - 1.93.czy to nie za duzo?za wszelka podpowiedz dziekuje.pozdrawiam.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  26 lip 2023, 10:04
 pomorskie
#290528
cybulelk pisze:
24 lip 2023, 18:45
ktos podpowiedzial ze moze rozrusznik?pozniej akumulator ale naladowalem i to samo.
Ile lat ma akumulator? To że go naładowałeś nie oznacza, że przywróciłes mu fabryczne wartości rozruchowe. Regeneracja rozrusznika a nawet wymiana na 11 zębny z 1.6 TDI w połączeniu z nowym akumulatorem o prądzie rozeruchu powyżej 700A wg EN na 100% wyeliminuje efekt szarpnięcia podczas rozeruchu. W tej chwili zapłon następuje przy zbyt niskich rpm i stąd efekt szarpnięcia podczas rozruchu. W dwóch autach to przerabiałem. Synchro wałka mieści się w normie ale to i tak nie byłby powód szarpnięcia podczas rozruchu.
  • 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54