Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By miro30 -  03 lip 2016, 22:20
 dolnośląskie
#233059
od miesiąca mam tourana z 2007r i tez miałem problem z szarpaniem na ciepłym silniku ,przebrnąłem ten temat na forum i inne fora i postawiłem u siebie zmienić aku (też miałem problem z ABS spadki napięcia) ,A że był chyba od nowości stary aku Warty 640A zmieniłem na Boscha S5 780A i problem znikł autko pali na gorącym silniku super,także w moim przypadku aku rozwiązał odpalanie i ABS
Awatar użytkownika
By Husarz -  23 sie 2016, 16:43
 dolnośląskie
#237584
Witam,

odkąd mam swojego Golfa 1,9TDI BKC (tj. od ok. 3 lat) zawsze był problem z odpalaniem i szarpaniem na ciepłym silniku.
W tym roku przy okazji robienia Chip'a u znajomego, poprosiłem go by rozwiązał problem ciężkiego odpalania(facet z ogromnym doświadczeniem, własnym warsztatem, hamownią, ogólnie wiele lat przepracował wyłącznie w VAGach).

Opowiedział mi, że 80% tych TDI się z tym boryka i była to wada fabryczna (a raczej umyślne działanie VW, które fabrycznie ustawiało zbyt małą dawkę rozruchową na ciepłym silniku). Powiedział, że skorygowanie dawki rozruchowej definitywnie rozwiąże problem. Po modyfikacji dawki paliwowej - problem znikł całkowicie - UWAGA, ALE NA JAKIEŚ 1,5 DNIA xD na drugi dzień było już z nowu to samo... (w pierwszy dzień dużo jeździłem i testowałem i problem nie powtózył się już ani razu)
zastanawiając się jak to możliwe, pojechałem ponownie na warsztat i po podpięciu komputera nagle ukazał się błąd CZUJNIKA POŁOŻENIA WAŁKA ROZRZĄDU.

Zrobiliśmy odczyt z czujnika w czasie rozruchu i faktycznie "wartości szalały" - tak mi powiedziano.
Podobno przyczyną mogą być "słabe", gnijące przewody tegoż czujnika, stosowane przez VW...

Szczerze mówiąc do dziś problemu nie udało mi się rozwiązać, bo po zresetowaniu błędu czujnika położenia wałka nigdy więcej błąd nie powrócił, a auto cały czas ciężko pali na ciepłym...

Nie chce mi się również wierzyć, że w moim przypadku to kwestia akumulatora, ponieważ mój Bosch jest jeszcze na tyle sprawny, że po 5 godz zostawienia na włączonych światłach - ledwo - ale nadal odpalił...
Być może jednak spróbuję z ciekawości podpiąć świeży akumulator i zobaczymy.

Pozdrawiam, Husarz.
#237585
@Husarz nie przeczytałeś lektury, o wszystkim jest w temacie

po drugie to że auto odpala po 5 godzinach nie znaczy że akumulator ma prąd rozruchowy tzw. uderzenie na właściwym poziomie

przypuszczam że dobry aku z wysokim prądem rozruchu w połączeniu z 11 zebnym rozrusznikiem na 100% wyeliminowałby uderzenie
Awatar użytkownika
By kukulek88 -  14 wrz 2016, 20:59
 dolnośląskie
#239184
Siemano,

od jakiegoś czasu w sumie wydaje mi się że od wymiary rozrządu w aucie, ale może to być moje mylne odczucie jak auto jest ciepłe dziwnie pali albo pali i odraz gaśnie. Słychać dziwny dźwięk. Zastanawia mnie przyczyna. Podgrzewam rozrusznik jednak pewności nie mam. Spotkał się ktoś z was z czymś takim? autko idealnie pali jak silnik jest zimny. Synchronizacja ustawiona na 0. Na postoju auto pokazuje 0.5, przyspiesza i jedzie normalnie.
By szuwar -  10 sty 2017, 20:55
 dolnośląskie
#245780
Witam,
Posiadam silnik 1.9. TDI, BLS,KBL, 105KM, z 2008 r., 143 tyś km. Od ok.roku czasu pojawia się podczas odpalania na ciepłym silniku efekt trzęsienia-szarpania silnika podczas odpalania. Samo odpalanie podczas owego szarpania trwa 1-2 sek. , podczas prawidłowego płynnego odpalania 1 sek. Od nie dawna dzieje się to samo na zimnym silniku, zauważyłem też ze na zimnym silniku tzn przy -10 st. silnik przez pierwsze 5 sekund pracuje nierówno po czym praca silnika wyrównuje się. Akumulator. został wymieniony na nowy mocniejszy-bez zmian. Nie wiem czy to coś z rozrządem czy dawką paliwa?
Awatar użytkownika
By pavlos2 -  10 sty 2017, 21:32
 podlaskie
#245781
szuwar pisze:Witam,
Posiadam silnik 1.9. TDI, BLS,KBL, 105KM, z 2008 r., 143 tyś km. Od ok.roku czasu pojawia się podczas odpalania na ciepłym silniku efekt trzęsienia-szarpania silnika podczas odpalania. Samo odpalanie podczas owego szarpania trwa 1-2 sek. , podczas prawidłowego płynnego odpalania 1 sek. Od nie dawna dzieje się to samo na zimnym silniku, zauważyłem też ze na zimnym silniku tzn przy -10 st. silnik przez pierwsze 5 sekund pracuje nierówno po czym praca silnika wyrównuje się. Akumulator. został wymieniony na nowy mocniejszy-bez zmian. Nie wiem czy to coś z rozrządem czy dawką paliwa?
Witaj kolego ... mogę Cię pocieszyć ,że nie jesteś sam .Ogólnie od miesiąca zmagam się tym problemem a o to lista co zrobiłem sam przy aucie ,aby pozbyć się problemu .Dodam ,że pod koniec stycznia stawiam do mechanika samochód .Nie mam już pomysłu jak mu pomóc ... .

-Świece wymienione na Bosch
-Czujnik według vaga sprawny temperatury się zgadzają
-Nowy Akumulator Centry 760Ah
-Rozrusznik rozebrany i wyczyszczony od podstaw
-Synchro ustawione na -1
-Oringi pompek wymienione w Czerwcu
-Filtr Paliwa wymieniony również
-Poduszki silnika zmienione wszystkie
-Paliwo lane tylko na markowych stacjach
-Błędów brak
-Korekcje według chłopaków z forum wręcz wzorowe .
Ostatnio zmieniony 11 sty 2017, 22:12 przez pavlos2, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By pavlos2 -  10 sty 2017, 22:34
 podlaskie
#245786
Nie mam ogólnie pojęcia gdzie szukać przyczyny ,dlatego oddaje auto do mechanika .Niech zagłębi sie bardziej w silnik .Jedni mówią ,że któryś pompowtrysk jest słabszy i temu jest nie równa praca ,jeszcze inni że pompa Vacum nie ma ciśnienia a jeszcze inni że dawki startowe na zimnym trzeba podniesc bądz oringi na pompkach zmienić .Nie wiem ogólnie można by wszystko zrobić co piszą na internecie ,ale wiadomo gdzie się nie zajedzie wszedzie kasują $$$$$ .Piszesz czujnik ?hmmm nie wiem ,narazie niech mechanik który ma dobrą opinie w moim miescie niech się popisze .
#245800
szuwar pisze: pojawia się podczas odpalania na ciepłym silniku efekt trzęsienia-szarpania silnika podczas odpalania.
jeśli poduszki, rozrusznik i akumulator są w 100% sprawne to obstawiam na stosunek dawki paliwa względem temperatury odczytywanej przez ECU, tutaj pole do popisu dla tunera, problem może być trochę zbieżny z ciężkim odpalaniem na ciepłym gdzie przy określonej liczbie RPM i temp. nie otrzymuje paliwa, może warto spróbować

ps. czy próbowałeś odpalać na ciepłym przy odpiętej wtyczce temperatury silnika?


@szuwar pisałem o tym w TUTAJ niestety tam zdjęcia wygasły

tutaj mapa wtrysku podczas rozruchu silnika TDI ciężko odpalającego na ciepłym

Obrazek

a tutaj mapa tego samego silnika odpalającego na ciepłym juz bez problemu

Obrazek
Awatar użytkownika
By pavlos2 -  11 sty 2017, 22:16
 podlaskie
#245817
Mettenoos w takim razie co proponujesz ?Problem u nas z kolega wyzej jest na zimnym silniku .U mnie ,aby raz z rana odpalił to póżniej mogę go gasić i paliś setki razy i wszystko jest OK .Po prostu ma problem jak dłużej postoju ,bądz temperatura jest poniżej -5 .
#245819
pavlos2 pisze:

Problem u nas z kolega wyzej jest na zimnym silniku .
@szuwar napisał że na ciepłym

Dodano po 2 minutach 22 sekundach:
pavlos2 pisze: U mnie ,aby raz z rana odpalił to póżniej mogę go gasić i paliś setki razy i wszystko jest OK .Po prostu ma problem jak dłużej postoju ,bądz temperatura jest poniżej -5 .
skoro u ciebie na zimnym to inna kłesszyn budiet

Dodano po 1 minucie 1 sekundzie:
szuwar pisze:no to jest nas dwóch:). Ja zastanawiam się jeszcze na czujnikiem położenia wałka rozrządu...
błąd w ECU powinien być
  • 1
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 54