Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By Niecik -  02 kwie 2016, 15:36
 śląskie
#222690
said87 pisze:Witam
u mnie Panowie to samo...tzn zimny pali jak nowy ,zagrzeje sie do 90 stopni to przy próbie odpalenia nie że szarpie czy długo kręci ale tak rąbie i to dosłownie silnikiem ze strach odpalać....
Nie wiem od czego zacząć z wymianą...rozrusznik i ładowanie sprawdzone .wszystko jest jak najbardziej ok. Błędów zadnych nie wywala na kompie, bo zastanawiałem sie nad czujnikiem położenia wału...Nowy rozrząd od miesiąca. Akumulator który trzyma napięcie jeszcze...ma ok 5lat....77ah 760A.
miałem to samo, na zimnym od strzała, jak był gorący to musiał się zakręcić a jak już załapał to szarpało nim.
Aku mam 53AH, ale jest porządny i ładnie trzyma, więc póki działa to stwierdziłem, że nie wymieniam.

Pojechałem 3 miesiące temu na chiptuning, nie myśląc wgle o tym.
Po kilku dniach skapnąłem się, że problem odpalania zniknął i w ten oto sposób pozbyłem się go prawdopodobnie na długo.
By ruszko -  12 maja 2016, 7:40
 lubuskie
#227752
Witam
Mam tez szarpniecie silnikiem na cieplym przy rozruchu. Zimny kreci odrazu. Dodam ze jestem swierzo po wymianie kompletu sprzegla na nowe oraz wgraniu poprawionych map silnika(wczesniej odpalal 10sek na cieplym) teraz juz odpali odrazu ale wlasnie zatelepie nim dziwnie. Dzis daje do nabicia klime i moze cos podsune mechanikowi jakis pomysl tylko jaki ? Pozostaje chyba aku i rozrusznik. Prosze o sugestie.
Pozdrawiam
By ruszko -  12 maja 2016, 9:42
 lubuskie
#227758
Dokladnie lat nie wiem i parametrow tez nie ale rok temu palil ok. Dlatego tez mam nadzieje ze to on jest winowajca :/co ciekawe po odpaleniu gdy zapalam swiatla to kontrolki na desce troche przygasaja ale to chyba wina alternatora czyz nie ?

Poduszke mi chyba wymienil gosciu przy zmianie sprzegla ale gwar nie dam.
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  12 maja 2016, 9:48
 dolnośląskie
#227759
ruszko pisze:Dokladnie lat nie wiem i parametrow tez nie ale rok temu palil ok. Dlatego tez mam nadzieje ze to on jest winowajca :/co ciekawe po odpaleniu gdy zapalam swiatla to kontrolki na desce troche przygasaja ale to chyba wina alternatora czyz nie ?

Poduszke mi chyba wymienil gosciu przy zmianie sprzegla ale gwar nie dam.
wymień wszystko.
aku - nie wiesz od kiedy w aucie - parametrow tez nie znasz
kontrolki przygasaja podczas odpalania - jak alternator nie ma skad zaciagnac pradu do swojego rozruchu to skad wiesz czy to jego wina a nie aku?
poduszke CHYBA ktos kiedys wymienił

jednym słowem wróżbita maciej potrzebny od zaraz
By ruszko -  12 maja 2016, 9:57
 lubuskie
#227762
:oops: spokojnie spokojnie, moje pytania biora sie z niewiedzy chyba do tego jest forum prawda? Mechanik ktory zmienial sprzeglo miesiac temu wymienial tam tez poduche ale akurat niewiem czy ta. Aku wydaje sie ok bo kreci ok tylko szarpie. Wymienic wszytko tez mozna pewnie ale myslalem ze cos ktos podsunie na poczatek. Jesli to jest forum tylko dla zaawansowanych to przepraszam za zadawanie pytan
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  12 maja 2016, 10:11
 pomorskie
#227763
ruszko pisze: Aku wydaje sie ok bo kreci ok tylko szarpie.
Wydawać się może że na Marsie mieszkają marsjanie ;) to że kręci to nie ma nic wspólnego z uderzeniem czyli z prądem rozruchu, gdybyś zrobił jak napisał Artur czyli komplet tj. nowy aku z rozruchem +/- 800A i do tego rozrusznik zregenerowany albo 11 zębnt Valeo to na 99,9% masz problem z głowy. Wymiana aku 5 minut - zrobisz sam, wymiana rozrusznika 10 minut - możesz zrobić sam

Dodano po 6 minutach 41 sekundach:
może te 10 minut jest trochę zaniżone ;)
By ruszko -  12 maja 2016, 11:04
 lubuskie
#227765
:ok: wiem ze Artur dobrze radzi ale ze koszta nowego dwumasu plis inne rzeczy (mapy silnika, tuleje itp) pociagnely mnie po kieszeni to chcialem redukowac koszty do minimum i stad moje pytania i tez nie ukrywam aby poszerzyc swoja wiedze na ten temat co by mnie mechanicy nie dymali. Aku myslalem bosch s5 74/750 ale rozrusznik to juz nie moja bajka :)
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  12 maja 2016, 11:23
 dolnośląskie
#227767
podjedz do punktu z akumulatorami. powinni miec rowniez mozliwosc sprawdzenia parametrow aku ktore masz obecnie w aucie. wtedy bedziesz wiedzial co i jak.
alternator - trudno wyczuc. jak prad ladowania jest za mały to do wymiany/regeneracji. przy okazji rowniez warto wymienic napinacz paska

aku ze 300 zł
alternator ze 300 zł
napinacz ze 120 zł
  • 1
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 54