Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By paweu -  14 maja 2019, 22:16
 podkarpackie
#274218
Jeśli silnik odpala z charakterystycznym szarpnięciem, uderzeniem to problemem są za niskie obroty rozrusznika.
Wystarczy wymienić szczotkotrzymacz i tulejki, rozrusznik zaczyna kręcić aż gwizda, a silnik bardzo ładnie, gładko odpala
#275132
Witam, mam podobny problem. Motor 1.9 105km BKC, na zimnym odpala od strzała, a obecnie przy tych temperaturach gdy kręcę pierwszy raz to mieli i nic, dopiero za drugim razem na dotyk. Czasem jest takie szarpnie jak juz odpali. Akumulator miałem sprawdzany kilka dni temu i jest w dobrym stanie. Czyli wychodzi na to ze może to być rozrusznik, albo mała dawka startowa?
Przebieg niecałe 250tys rok 2004.
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  17 cze 2019, 14:20
 dolnośląskie
#275134
:tooth: :tooth: :tooth:
mój ojciec też ostatnio gadał że aku taki super hiper 5 lat ma i sklep mu sprawdzał i .... i nie dojechał wczoraj bo samochód nawet siły nie miał zakręcić. i tłumaczenie bo mało jeździ to się wyczerpuje itp itd... :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
podstawowa sprawa jak aku ma powyżej 5-6 lat to jest do wymiany. Tym bardziej w dieslu gdzie prąd rozruchowy musi być porządny
By fantapc -  17 cze 2019, 19:33
 wielkopolskie
#275136
Mateo993 pisze:
17 cze 2019, 13:16
Witam, mam podobny problem. Motor 1.9 105km BKC, na zimnym odpala od strzała, a obecnie przy tych temperaturach gdy kręcę pierwszy raz to mieli i nic, dopiero za drugim razem na dotyk. Czasem jest takie szarpnie jak juz odpali. Akumulator miałem sprawdzany kilka dni temu i jest w dobrym stanie. Czyli wychodzi na to ze może to być rozrusznik, albo mała dawka startowa?
Przebieg niecałe 250tys rok 2004.
Rozrusznik do regeneracji. Jak aku słabe to byś zimą auta nie odpalił. Dawki się same nie przestawiają.
#275137
fantapc pisze:
17 cze 2019, 19:33

Rozrusznik do regeneracji. Jak aku słabe to byś zimą auta nie odpalił. Dawki się same nie przestawiają.
w dwóch autach wymieniałem aku tj. w Mk5 i w A3 8P bo szarpał przy rozruchu i w obu pomagało na kilka lat, oczywiście rzrusznik też może mieć znaczenie. Auto może dobrze zimą odpalać a może mieć niski prąd rozruchu tzw. "uderzenie" i może szarpać na ciepłym. Poczytaj ten temat od A do Z a nie wysnuwasz tezy na podstawie kilku postów
fantapc pisze:
17 cze 2019, 19:33
Jak aku słabe to byś zimą auta nie odpalił.
jest coś takiego jak pojemność akumulatora i moc uderzenia - rozruchu, niekoniecznie są tożsame. Im większy prąd rozruchowy tym większy może być chwilowy pobór prądu przez rozrusznik, jeśli prąd rozruchu jest za niski to rozrusznik będzie "mulił".

Ja się nie zaklinam że w tym przypadku tak musi być, tylko chę zaznaczyć że twoja teoria z kręceniem zimą a prądem rozruchu jest błędna
By fantapc -  18 cze 2019, 11:25
 wielkopolskie
#275146
Moja sugestia nie wynika z "kilku przeczytanych" postów na forum, lecz z własnego doświadczenia. Oczywiście każdy przypadek powinien być rozpatrywany indywidualnie. Można przejechać się na wykonanie testu aku co powinno nam nieco rozjaśnić sprawę co jest przyczyną ciężkiego odpalania auta. Jednak w przypadku gdy chcemy zacząć od wymiany poszczególnych elementów odpowiedzialnych za rozruch naszego silnika, to w pierwszej kolejności postawiłbym na zajrzenie do rozrusznika, to będzie chyba najtańszą opcją z dostępnych. Ja za nowe aku dałem coś ok. 500 zł i problem nie zniknął chociaż auto kręciło lepiej, natomiast nowe szczotki do rozrusznika kosztowały mnie 50 zł i problem zniknął. Myślę że to spora różnica wydać 500 a 50 zł. Oczywiście wszystko też zależy czy zabierzemy się do tego sami czy będziemy jeździć po mechanikach bo jeśli damy rozrusznik do regeneracji to pewnie zapłacimy więcej niż za samodzielną wymianę samych szczotek ale to i tak mniej niż zakup nowego aku. Mam też taką swoją teorię że autko będzie lepiej palić na regenerowanym rozruszniku ze starym aku niż na nowym aku z wyeksploatowanym rozrusznikiem.
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  18 cze 2019, 12:06
 dolnośląskie
#275148
fantapc pisze:
18 cze 2019, 11:25
Mam też taką swoją teorię że autko będzie lepiej palić na regenerowanym rozruszniku ze starym aku niż na nowym aku z wyeksploatowanym rozrusznikiem.
Mądrego to i miło posłuchać :friends:
jest dokładnie tak jak opisałeś
to wszystko jest również napisane na forum :oczko:
#275149
No i fajnie, ja dwa razy postawiłem na akumulator a raz na rozrusznik z zębem więcej i ani razu się nie pomyliłem

Te auta niedługo osiągną pełnoletność, młodsze już nie będą, wiadomo że wszystko się zużywa, istotne jest to, że niekiedy i przy nowym rozruszniku potrafi szarpać na ciepłym, ciekawe co wówczas byś wymyślił
By fantapc -  19 cze 2019, 0:55
 wielkopolskie
#275162
Mettenoos pisze:
18 cze 2019, 12:38
No i fajnie, ja dwa razy postawiłem na akumulator a raz na rozrusznik z zębem więcej i ani razu się nie pomyliłem

Te auta niedługo osiągną pełnoletność, młodsze już nie będą, wiadomo że wszystko się zużywa, istotne jest to, że niekiedy i przy nowym rozruszniku potrafi szarpać na ciepłym, ciekawe co wówczas byś wymyślił
Poduszki skrzyni/silnika :)
Ogólnie diagnoza online nie należy do najłatwiejszych, dlatego najlepiej w takim przypadku zacząć od wymiany najtańszych z możliwych komponentów.
#275782
Witam, problem pojawia sie tylko na dobrze rozgrzanym silniku przy odpalaniu slychac stuki jak by cos luzno latalo w okolicach skrzyni lub rozrusznik nie rowno chodzil po kole. Dodam ze jest nowa skrzynia i nowe sprzeglo luk 3 z kolei. Wszystko zaczelo sie po pierwszej wymianie sprzegla. Czy dziwne odglosy moga byc spowodowane tym ze jest luz na wale przy półksiężycach??

Dodano po 3 godzinach 33 minutach 34 sekundach:
Re: Ciężkie odpalanie, szarpanie ciepłego silnika TDI
Krótki filmik slabo slychac ale zawsze to cos.
  • 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54