Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By Krzysiek -  13 lip 2010, 20:31
 -------
#27919
Witam mam to samo zna może ktoś orientacyjną cene takiego czujnika temperatury i czy dużo zabawy jest z wymianą :?:


Golf V 1.9 TDI BKC Sportline
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  14 lip 2010, 7:57
 pomorskie
#27936
jeżeli mowa o złym odpalaniu na ciepłym jak i zimnym to nie problem map startowych i wizyta u tunera nie pomoże, ja miałem problem z odpalaniem na gorącym i przy okazji chiptuningu zmieniono mi mapy startowe - problem znikł
By kazik g5 -  08 sie 2010, 23:49
 -------
#28596
Witam. Mam problem. Jak zapalam zimny silnik to wszystko w porządku, natomiast jak jest silnik gorący po zgaszeniu i ponownym za chwilę zapalaniu, silnik czasami szarpnie na wysokie obroty i gaśnie, ponowne odpalenie bez problemu. Czy ktoś miał takie objawy. Takie szarpanie na pewno może źle wpływać np na rozrząd.
Nie jest to często, teraz w chłodniejsze dni, występuje rzadziej. Paliwo tez raczej nie ma wpływu, bo szarpanie występowało po różnych tankowaniach.Pozdrawiam
Acha-silnik 1,9 TDI 105KM /po sprawdzeniu na hamowni ok. 145KM , taki kupiłem /
By remik71 -  09 sie 2010, 8:35
 -------
#28602
Jakieś błędy w sterowniku? Podwyższenie obrotów może wskazywać na niski odczyt temperatury silnika. Sprawdź w blokach pomiarowych temp. silnika.
Przy pewnym przebiegu bardzo często wymagana jest korekta dawki rozruchowej, z tym że wtedy na gorącym długo kręci się aby odpalić, nie ma mowy o podwyższeniu obrotów. Raz miałem przypadek, że klient miał zamienione wtyczki od czujników temp. paliwa i płynu chłodzącego. Powodowało to również pewne anomalie.
Generalnie sprawdziłbym jak zachowuje się na oryginalnym sofcie.
By kazik g5 -  09 sie 2010, 8:56
 -------
#28608
Dzięki za informacje. Muszę dodać że te zakłócenia występują po wymianie sprzęgła. Majster wiadomo rozbierał górną cześć przy silniku i wyciągał skrzynię biegów, czy możliwe ,że pomylił wtyczki / gdzie one są /,albo nie ma dobrego kontaktu. Czy samo podłączenie pod komputer wykaże jakieś błędy. Unikam serwisu, bo może się okazać ze nic nie wykryją a skasują .
Jeszcze raz opisze objawy. po przekręceniu kluczyka natychmiast normalnie pali ,ale czasami natychmiast dostaje "kopa" i gaśnie. Następne przekręcenie i zaraz odpala.
Dodam ,że z tymi softami to dla mnie czarna magia, czy w normalnym serwisie wiedzą o co chodzi, czy czegoś nie zepsują . Pozdrawiam
#29906
Witam, sytuacja wygląda następująco: przy zimnym silniku wszystko jest ok problem pojawia się gdy zgaszę silnik i ponownie go odpalę wtedy czuć szarpnięcie. Jaka może być przyczyna na co zwrócić uwagę ?



------------------------------------------------------
tutaj się znajdują połączone wątki nt. szarpnięcia przy odpalaniu ciepłego silnika oraz długiego odpalania ciepłego silnika // moderator
By grzedo -  13 wrz 2010, 21:35
 pomorskie
#29907
RadekJurek5 pisze:Witam, sytuacja wygląda następująco: przy zimnym silniku wszystko jest ok problem pojawia się gdy zgaszę silnik i ponownie go odpalę wtedy czuć szarpnięcie. Jaka może być przyczyna na co zwrócić uwagę ?
i pewnie ciężej odpala dłużej trzeba kręcić co?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  14 wrz 2010, 21:16
 pomorskie
#29936
z doświadczenia stawiam na dwie przyczyny:

1 - padające koło dwumasowe choć objaw powinien być także przy gaszeniu
2 - akumulator ze zbyt słabym prądem rozruchowym, spróbuj na chwilę wstawić akumulator najlepiej z prądem rozruchowym np. 780 A wg normy EN - ja miałem podobnie i przyczyna tkwiła w akumulatorze
3 - przyczyna też może tkwić w mapach startowych do poprawki choć wstępnie stawiałbym na punkt 2.
Awatar użytkownika
By Tyson -  21 wrz 2010, 22:17
 mazowieckie
#30302
też obstawiam 2, bo chyba mam to samo, ale jeżdżę tak dalej, bo szkoda wyrzucać 2 letni aku, tym bardziej że nie zawsze jest te szarpnięcie.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 54