Strona 1 z 54

Problem z zapalniem ciep³ego silnika 1.9 Tdi

: 17 wrz 2007, 22:01
autor: kuba94
Mam problem z zapaleniem ciep³ego silnika jak postoi z 15 minut wy³±czony trzeba go d³ugo krêciæ wra¿enia jak by brak paliwa . Zimny pali prawie na dotyk.Po wy³±czeni od razu i powtórnym uruchomieniu te¿ zapalna bez problemu. Problem pojawia sie jak juz pisa³em wy¿ej jak postoi trochê. Je¿d¿e na paliwie orlen verva na filtrze paliwa przejecha³em od wymiany jakie¶ 3 tys kilometrów . jest to moj pierwszy Golfik wiec nie ma do¶wiatczenia co go boli ¿eby postawiæ diagnozê W poprzednim aucie patrol Gr mia³em podobne kiedy¶ objawy by³ to elektro-zawór ale to by³a sportowa wersja czo³gu T-34 a golfik to normalne fajne autko z silnikiem innej generacji

: 20 wrz 2007, 23:01
autor: djsewek
Witam.Mam to samo w swoim golfie, na zimnym silniku odpala bardzo szybko, a na cieplym du¿ej trzeba pokrecic. S³ysza³em od kogos ze to normalne? Ale nie jestem w 100 % tego pewny. Moze ktos cos ciekawego dopisze:) :roll:

: 21 wrz 2007, 8:27
autor: malydaras
1. zu¿yty akumulator
2. du¿e opory w rozruszniku
3. potrzebna korekta dawki rozruchowej na ciep³ym silniku

Tyle mi przysz³o do g³owy

: 21 wrz 2007, 9:09
autor: kuba94
Witam
Moze byc to akumulator sprwadzi³em swój jest varta 12v 61Ah 540En zamontowan od nowo¶ci ciekaw czy fabrka taki montuje czy diler podmienil szkoda ze juz po gwaracji autko . Wszystko wskazuje ze powinien byc 74Ah EN 680 minimum.Podobno do TDI jest zalecana aku Varta 70Ah EN 760 ultra dynamic .Jutro sprawdze bo juz mam pozyczone aku o dobrych paramentach . jak nic nie pomo¿e to sprobuje zdjaæ czujnik temperatury i zobacze czy da sie oszukaæ ¿e zimny silnik i czy zapali na doktyk Pozniej opisze co da³ moje dzialania moze komus sie to przyda jak bedzie mial podobny problem.

: 21 wrz 2007, 10:04
autor: malydaras
Cze¶æ,
u mnie jest od nowo¶ci firmy AKUMA
12V 61Ah
330A DIN
540A EN/SAE
i daje radê, przynajmniej na razie bo zimy jeszcze nie prze¿y³ :lol:

: 21 wrz 2007, 11:16
autor: Lanumisu
djsewek pisze:Witam.Mam to samo w swoim golfie, na zimnym silniku odpala bardzo szybko, a na cieplym du¿ej trzeba pokrecic. S³ysza³em od kogos ze to normalne? Ale nie jestem w 100 % tego pewny. Moze ktos cos ciekawego dopisze:) :roll:
U mnie przy TDI 2.0 na goracym trzeba okolo 2 sek krecic rozrusznikiem. Zimny odpala od razu.Te typy tak maja. :D

: 21 wrz 2007, 12:47
autor: kuba94
Lanumisu pisze:
djsewek pisze:Witam.Mam to samo w swoim golfie, na zimnym silniku odpala bardzo szybko, a na cieplym du¿ej trzeba pokrecic. S³ysza³em od kogos ze to normalne? Ale nie jestem w 100 % tego pewny. Moze ktos cos ciekawego dopisze:) :roll:
U mnie przy TDI 2.0 na goracym trzeba okolo 2 sek krecic rozrusznikiem. Zimny odpala od razu.Te typy tak maja. :D
U mnie tez tak bylo ale teraz to musze krecic duzo dluzej niz 2 sek wrazenie jak by paliwa nie dostawal tak ze nieraz musze przerwac krecenie i jeszcze raz sprobowc wtedy juz zapali na pewno chyab musze tez sparwdzic filtr moze po wymianie cos tam nie tak

: 21 wrz 2007, 13:47
autor: malydaras
masz tak, bo komputer na zimnym wzbogaca dawkê paliwa od razu, a na ciep³ym z jakim¶ opó¼nieniem i w³a¶nie przyspieszenie tego wzbogacania likwiduje problem. Mo¿esz to zrobiæ w programie lub zmieniaj±c rezystancjê czujnika temperatury. To drugie nie jest zalecane z wiadomych wzglêdów.

My¶lê, ¿e gdyby¶ co¶ skopa³ przy filtrze to by by³o tak samo przy zimnym i ciep³ym.

: 21 wrz 2007, 14:13
autor: kuba94
malydaras pisze:masz tak, bo komputer na zimnym wzbogaca dawkê paliwa od razu, a na ciep³ym z jakim¶ opó¼nieniem i w³a¶nie przyspieszenie tego wzbogacania likwiduje problem. Mo¿esz to zrobiæ w programie lub zmieniaj±c rezystancjê czujnika temperatury. To drugie nie jest zalecane z wiadomych wzglêdów.

My¶lê, ¿e gdyby¶ co¶ skopa³ przy filtrze to by by³o tak samo przy zimnym i ciep³ym.
Czyli jak ma sie do tego zabrac bo jestem laikiem z mechanika jakos daje rade ale juz z elektronika slabiej .Jesli mozesz to wytlumacz mi to przystepnie co ma zrobic - jechac do serwisu zeby wykasowali bledy? czy cos zmienili w programie ?

: 21 wrz 2007, 14:32
autor: malydaras
Korektê programu dobrze zrobi Ci kto¶, kto chipuje diesle, sam tego nie zrobisz jak nie masz na czym. Przy okazji mo¿esz sobie podkrêciæ silniczek o parê kucyków 8) .
Proponujê, ¿eby¶ najpierw podmieni³ akumulator i sprawdzi³ rozrusznik, te tanie rozwi±zania b.czêsto pomagaj±.

: 21 wrz 2007, 15:05
autor: kuba94
Dzieki wszystkim serdecznie za pomoc juz co nie co wiem , ale doszed³ mi nowy problem jak teraz wracalem do domu to jak stalem na swiat³ach na hamulcu do tego klimka ,radio ,swiat³a w aucie zapalone oczywiscie to nagle wskoczy³y mi wieksze obroty tak same z siebie jak by sie z sanie wlaczylo .Moze to wina czujnika temperatury, akumulatora ze takie cuda zaczynaj mi sie dziac .Magikow od podkrecania motoru juz znalazlem jutro podmienie aku moze cos pomoze a moze ktos ma inne sugestie co moze byc przyczyna takich nagle warjacji mojej V

: 22 wrz 2007, 13:16
autor: kuba94
Awaria z likwidowana rozebralem filtr paliwa na filtrze jest tam tak usmieszna smieszna, byla zawinieta Teraz jak jest juz zalozona poprawinie wszystko ok pali jak dawniej . Nie wiem na jakiej zasadzie ta uszczelak ma wplyw na palenie na ciep³ym silniku, ale widocznie jakims miala . Przy okazji wymienilem aku 61ah en 530 niby bez obslugowa a polwa byla w nim plynu i jakis taki kisiel sie w niej zrobil .Za³ozylem teraz varte ultra dynamic 70 ah en760 kreci az milo .Moze pomoga komus moje przypadki i jak temu zaradzilem .

: 01 paź 2007, 13:37
autor: larix
Mam ten sam problem i dodatkowo stasznie szarpie przy ciep³ym tzn wstrz±snie silnikiem i nic. W serwisie wstêpnie powiedzieli ¿e mo¿e rozrusznik.

: 02 paź 2007, 9:13
autor: kuba94
larix pisze:Mam ten sam problem i dodatkowo stasznie szarpie przy ciep³ym tzn wstrz±snie silnikiem i nic. W serwisie wstêpnie powiedzieli ¿e mo¿e rozrusznik.
Mysle ze najpierw nalezy sparwdzic czy filtr paliwa z uszczelka jest dobrze zlozony a pozniej akumulator co do rozrusznika to dopiero na koncu bym to sprawdzil .Ja mialem to samo ale jakos na szczescie przeszlo obylo sie bez serwisu u mnie chyba bylo cos z uszczelka w filtrze

: 02 paź 2007, 9:43
autor: larix
Oczywi¶cie chodzi tu o filtr paliwa? I co po wymianie tylko tego filtra paliwa pomog³o?