Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By STARUCH -  29 paź 2015, 15:11
 pomorskie
#198353
Mnie po 6 latach niestety również dopadło szarpanie przy rozruchu, poszedłem za poradą i kupiłem nowy akumulator 74ah/760ah, oczywiście mam spokój z szarpaniem. Byli i tacy co radzili czyścić rozrusznik, ale po przebiegu 70000km to przesada
Ostatnio zmieniony 14 gru 2015, 10:30 przez STARUCH, łącznie zmieniany 1 raz.
By paweldzwo -  31 paź 2015, 0:02
 warmińsko-mazurskie
#198524
Witam serdecznie,

Stałem się wczoraj posiadaczem piątki z silnikiem 1.9 BLS, poprzedni właściciel informował mnie że od miesiąca wystąpił u niego problem z odpalaniem silnika jak jest zimne, czasami odpali dobrze a czasami trzeba kręcić kilka lub kilkanaście razy zanim odpali, jeśli już raz odpali potem pali idealnie, jeśli postoi godzinę czy dwie lub nawet pięć problem nie występuje.

Jedynie jak postoi powiedzmy 20godzin, kupiłem auto wczoraj wieczorem dziś rano odpaliło idealnie aczkolwiek chce się tym zająć przez zimą żeby nie mieć z nim problemów. Chciałem prosić o poradę co może być przyczyną.

Filtr paliwa wymieniony przy ostatniej wymianie oleju.Mam fakturę z przed roku na 5tyś z wymiany dwumasy itd i jest tak również wymiana uszczelniaczy wtrysków bo podobno to często powoduje problem. Pytanie co dalej...???Z góry dzięki za zainteresowanie
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  31 paź 2015, 0:42
 zachodniopomorskie
#198526
paweldzwo pisze:Witam serdecznie,

Stałem się wczoraj posiadaczem piątki z silnikiem 1.9 BLS, poprzedni właściciel informował mnie że od miesiąca wystąpił u niego problem z odpalaniem silnika jak jest zimne, czasami odpali dobrze a czasami trzeba kręcić kilka lub kilkanaście razy zanim odpali, jeśli już raz odpali potem pali idealnie, jeśli postoi godzinę czy dwie lub nawet pięć problem nie występuje.

Jedynie jak postoi powiedzmy 20godzin, kupiłem auto wczoraj wieczorem dziś rano odpaliło idealnie aczkolwiek chce się tym zająć przez zimą żeby nie mieć z nim problemów. Chciałem prosić o poradę co może być przyczyną.

Filtr paliwa wymieniony przy ostatniej wymianie oleju.Mam fakturę z przed roku na 5tyś z wymiany dwumasy itd i jest tak również wymiana uszczelniaczy wtrysków bo podobno to często powoduje problem. Pytanie co dalej...???Z góry dzięki za zainteresowanie
Jezeli parametry silnika na vcdsie sa ok i rozrusznik szybko kreci to do wymiany uszczelki pompek, z których schodzi ciśnienie paliwa.
By paweldzwo -  01 lis 2015, 13:16
 warmińsko-mazurskie
#198676
w grupie 023 wartości od -32 do -44, może to mieć jakiś wpływ? Bo niby powinna być wartość do max -30
w grupie 013 od -0.26 do +0.66 przy czym trzy wartości są na minusie jedna na plusie, więc chyba raczej ok...?
w grupie 004 wartość kąta miałem -3.9 więc wydawało mi się zbyt dużo wiec postanowiłem zmienić, udało mi się idealnie trafić w 0.0 dobry pomysł z tym 0.0 czy lepiej w BLS zostawić mogłem coś na minusie? Czy wartość -3.9 może mogła mieć wpływ na odpalanie???

Ogólnie silnik po kolejnym postoju z nocy odpalił idealnie, tylko że to dzieje się wszystko w domu a obawiam się że problem wystąpi jak będę gdzieś po za domem, a nie wierzę że skoro u poprzednich problem występował u mnie nagle zniknie...
#198682
paweldzwo pisze:w grupie 023 wartości od -32 do -44, może to mieć jakiś wpływ? Bo niby powinna być wartość do max -30
w grupie 013 od -0.26 do +0.66 przy czym trzy wartości są na minusie jedna na plusie, więc chyba raczej ok...?

Generalnie ok
w grupie 004 wartość kąta miałem -3.9 więc wydawało mi się zbyt dużo wiec postanowiłem zmienić, udało mi się idealnie trafić w 0.0 dobry pomysł z tym 0.0 czy lepiej w BLS zostawić mogłem coś na minusie? Czy wartość -3.9 może mogła mieć wpływ na odpalanie???
Na minusie, dla przykładu ja mam -3,5 i wszystko funkcjonuje idealnie
By paweldzwo -  02 lis 2015, 23:47
 warmińsko-mazurskie
#198925
Kolejne ustalenia:

-w końcu i u mnie pojawił się problem z zapaleniem,kręciłem kilkukrotnie i nic z tego więc pierwsze co zrobilłem z kolegą mechanikiem to
- zdjęcie wężyka przy filtrze paliwa, ropa po przekręceniu kluczyka płynie bez zarzutu wg kumpla
-kolejne co mi zasugerował to odpalenie z plaka, auto praktycznie błyskawicznie odpaliło, diagnoza mojego kolegi z doświadczenia z już nie jedym dieslem, auto prawdopodobnie ma uwalone trzy pompki a dlaczego trzy bo przy początkowym odpalaniu auto po chwili kręcenia tak jakby chciało odpalić ale gasło niby nie raz tak miał że jednak pompka była ok ale nie była w stanie sama podołać.

Zwracam się z prośbą do was co o tym sądzicie bo jeśli wyjmę wtryski to od razu oringi które wg faktury były wymieniane będą znowu do wymiany, w związku z tym czy faktycznie mogą to być pompki, mimo że po podłączeniu testera wszystkie wartości są w normie?

Kolega niby raz się zasugerował wskazaniami testera i szukał innej przyczyny i praktycznie wymienił wszystko co było możliwie a auto i tak nie zapalało aż w końcu oddał pompki do diagnozy i okazały się że to one są przyczyną.... Z góry dziękuję za zainteresowanie i przepraszam za moje ewentualne nieścisłości w wypowiedzi :)
By paweldzwo -  03 lis 2015, 11:01
 warmińsko-mazurskie
#198955
nie mam vcdsa tylko chiński tester i na nim logi wychodzą w dziwny sposób, po prostu liczyłem na to że osoby z forum miały może podobne przypadki i są w stanie coś mi powiedzieć, jeśli chodzi o logi to mówisz o statycznych? Bo jeśli tak to z mojej obserwacji kilkuminutowej każdej grupy nie wynikało aby gdziekolwiek wartość przekraczała normę tym bardziej że wartości zmieniały się niezbyt często.
By paweldzwo -  03 lis 2015, 21:49
 warmińsko-mazurskie
#199020
Podjąłem decyzje i wyjąłem wtryski i co się okazało, ze po stronie gdzie nie ma tej kostki która trzyma wtrysk, jest on wytarty przy gumkach, proszę o ocenę, jednocześnie gniazda w tych miejscach mają zarysowania, do tego uszczelniacze po stronie gdzie wtrysk jest wytarty są także wytarte po drugiej stronie wystają po za wtrysk.
Obrazek zdjęcie wtrysku

Obrazek zdjęcie wytartej części gniazda, może nie tyle wytartej co porysowanej

Obrazek zdjęcie drugiej strony gdzie gniazdo jest idealnie gładkie bez rys

Teraz pytanie co dalej, trzeba robić gniazda oraz korpusy wtrysków?
Ostatnio zmieniony 03 lis 2015, 23:01 przez paweldzwo, łącznie zmieniany 7 razy.
By LeszekR -  04 lis 2015, 18:27
 wielkopolskie
#199105
Te wytarcia na pompkach to niestety norma w tych silnikach z racji pojedyńczej śruby mocującej.Po większych przebiegach gniazda trzeba naprawiać niestety:(Czy twoje gniazda nadają sie do naprawy niech wypowiedzą się koledzy, ale chyba nie jest tak źle. Jaki masz przebieg?
By paweldzwo -  04 lis 2015, 22:30
 warmińsko-mazurskie
#199176
Na liczniku 210, jednakże realny myślę że coś około 300 ale raczej nie więcej bo już nie z jednym golfem miałem do czynienia i po zużyciu materiałów myślę że więcej nie ma tym bardziej że mam z 2014roku faktury na wymiany dwumasy więc myślę że żaden dwumas nie wytrzyma więcej niż 300tyś jutro zakładam nowe gumki i zobaczymy co będzie... :)
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 54