Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By Lolek -  08 lis 2015, 20:40
 małopolskie
#199603
Cześć, myślę, że mogę to podpiąć pod ten temat.
Mam mały problem, dzisiaj po dłuższej i szybszej jeździe, po wjechaniu już do miasta auto zaczęło mi delikatnie szarpać, tak jakby to były chwilowe przerwy w dostawie paliwa, czy króciutka przerwa w mocy. Działo się to na 2,3 i 4 biegu. Nie cały czas, ale przy utrzymywaniu stałych obrotów. Poza tym zauważyłem, że spalanie na jałowym biegu wzrosło z 0.5 do 0.7.
Miał ktoś może taki przypadek? Albo wie co to może być?

Dodam, że przepływomierz i EGR były wymieniane na nowe w czerwcu. Przegląd z wymianą wszystkich filtrów również w czerwcu, odpowietrzanie układu robiłem miesiąc temu.

Auto mam od niedawna (wrzesień) i nie wiem czy działo się to samo poprzedniemu właścicielowi.
Podobna sytuacja zdarzyła mi się już 2x. Przy krótkich trasach, czy jeździe po mieście nie mam tego problemu z lekkimi szarpnięciami.
Awatar użytkownika
By pitt52 -  09 lis 2015, 16:13
 śląskie
#199681
Lolek pisze:Cześć, myślę, że mogę to podpiąć pod ten temat.
Mam mały problem, dzisiaj po dłuższej i szybszej jeździe, po wjechaniu już do miasta auto zaczęło mi delikatnie szarpać, tak jakby to były chwilowe przerwy w dostawie paliwa, czy króciutka przerwa w mocy. Działo się to na 2,3 i 4 biegu. Nie cały czas, ale przy utrzymywaniu stałych obrotów. Poza tym zauważyłem, że spalanie na jałowym biegu wzrosło z 0.5 do 0.7.
Miał ktoś może taki przypadek? Albo wie co to może być?

Dodam, że przepływomierz i EGR były wymieniane na nowe w czerwcu. Przegląd z wymianą wszystkich filtrów również w czerwcu, odpowietrzanie układu robiłem miesiąc temu.

Auto mam od niedawna (wrzesień) i nie wiem czy działo się to samo poprzedniemu właścicielowi.
Podobna sytuacja zdarzyła mi się już 2x. Przy krótkich trasach, czy jeździe po mieście nie mam tego problemu z lekkimi szarpnięciami.
Tak na gorąco to przychodzi mi na myśl pompa paliwa. Ja jednak zacząłbym od komputera. Pzdr
By Lolek -  09 lis 2015, 22:25
 małopolskie
#199730
Zapomniałem dodać, że mam uszkodzony termostat - pod koniec tygodnia jadę na wymianę wraz z płynem chłodniczym.
Może on mieć coś wspólnego z objawami?
Dzisiaj nawet podczas jazdy po mieście, wystarczyło, że trochę się nagrzał samochód, zaczął podobnie się zachowywać.
Tak jakby coś go przyhamowywało na 0,2 - 0,5 sekundy i puszczało, tyle, że już z większą częstotliwością niż ostatnio.
No i spalanie na jałowym 0.6L cały czas
Aha i miałem problem z odpaleniem ciepłego już silnika. Chwilę pokręcił zanim zapalił. Na zimnym pali na dotyk.
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  10 lis 2015, 7:13
 zachodniopomorskie
#199747
Lolek pisze:Zapomniałem dodać, że mam uszkodzony termostat - pod koniec tygodnia jadę na wymianę wraz z płynem chłodniczym.
Może on mieć coś wspólnego z objawami?
Dzisiaj nawet podczas jazdy po mieście, wystarczyło, że trochę się nagrzał samochód, zaczął podobnie się zachowywać.
Tak jakby coś go przyhamowywało na 0,2 - 0,5 sekundy i puszczało, tyle, że już z większą częstotliwością niż ostatnio.
No i spalanie na jałowym 0.6L cały czas
Aha i miałem problem z odpaleniem ciepłego już silnika. Chwilę pokręcił zanim zapalił. Na zimnym pali na dotyk.
Daj logi podstawowych bloków mierzalnych bo nie wróżymy z fusów.
By dandziu -  12 lis 2015, 18:33
 kujawsko-pomorskie
#200181
witam panowie. przeczytalem kilka stron tego tematu i moj problem jest troche inny. bo kazdemu szarpie i gorzej pali na rozgrzanym silniku. a u mnie jest tak ze pali szybko na zimnym ale szarpie. natomiast na rozgrzanym pali znacznie gorzej i tez szarpie. nie wiem czy zaczac od tego akumulatora czy jak? co proponujecie? podczas odpalania moze kilka razy mi sie zdarzylo ze nie szarpal ale tylko na zimnym silniku, ale z reguly szarpie caly czas, tyle ze dodatkowo kiepsko pali jak silnik jest rozgrzany. czekam na wasze wypowiedzi. dziekuje i pozdrawiam.
By paweldzwo -  14 lis 2015, 1:00
 warmińsko-mazurskie
#200378
Dla potomnych, wymieniłem ponownie uszczelniacze pompek i po sprawie, po stronie gdzie pompka jest ładna uszczelka wystawała po za pompke, po stronie gdzie nie ma kostki trzymającej i są przetarcia na pompce uszczelka wytarła się razem z pompką i była praktycznie na równi, nie było pod palcem czuć zgrubienia, swoją drogą co to za samochody teraz robią, to gniazda się wycierają a to wałki rozrządu, przecież kiedyś było to nie do pomyślenia, daleko nie szukając mój wuj golfem 2 dobił prawie 800tyś km i prócz wymian eksploatacyjnych nie robił przy silniku praktycznie nic ,poprzedni właściciel sprzedał mi auto za 22tyś a włożył na fakturach bez 200zł,10tyś złotych za naprawy wałka dwumasy i innych rzeczy a gdzie jeszcze w razie czego wymiana turbo lub samych pompek wtedy wartość napraw zrównałaby się z wartością auta :oops:

Dodano po 5 minutach 5 sekundach:
Pierwsze co przy problemach z odpalaniem to wymieniajcie uszczelniacze, lecą często i gęsto w tych złomach, bo inaczej nie można nazwać nowszych aut, nie ma to jak AUDI 80 ... :ok:
#200388
250 ale obr. silnika a nie roxrusznika, przeciez rozrusznik nie ma swojego sterownika wiec skąd vcds ma wiedziec

Bo na cieplym dostaje mniej paliwa w polaczeniu z zadanymi przez sterownik min obrotami 250obr/min ktorych nie moze osiagnac daje taki efekt. Pamiętam że ktos pisal w tym temacie ze obnizyl obroty zadane w sterowniku i lepiej pali
By Vw5plus -  14 lis 2015, 15:21
 lubuskie
#200431
Mam ten sam problem jak jest zimny silnik to ma początku szarpie tak jak chciał by wylecieć spod maski czuć takie jak by ciągnięcie jak chciałby jechać sam sprawdzone wszystkie połączenia wszystko gra jest jeden błąd czujnika temp.oleju -60' 'C czujnik wymieniony na nowy problem występuje ten sam nie mogę znaleźć powodu szarpania może ktoś by mi mógł pomóc lekko naprowadzic czego dotyczy te szarpanie i dlaczego czujnik temp. Wskazuje w vagu -60 stopni na ciepłym silniku moje auto to vw golf plus 1.9TDI 105KM BXE
  • 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 54