Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By dyziu2828 -  29 kwie 2018, 16:35
 świętokrzyskie
#264424
Przy bardzo sprawnym dpf po wypaleniu powinno zejść do 0% .
Ja tak miałem że też nie dopalał mi do zera zostawało zawsze z 13% , to wypalanie dpf odbywało się co 80 -120 km .
Jeśli nie dopala do zera to znaczy że już dpf jest zapchany nieodwracalnie
Awatar użytkownika
By bOGDAN -  29 kwie 2018, 17:02
 dolnośląskie
#264425
Warto sprawdzić jakie temperatury podają czujniki w układzie wydechowym , błędne wskazania powoduję anomalie w wypalaniu DPF-a . ( kontrola VCDs w czasie jazdy )
Awatar użytkownika
By Radauskas -  29 kwie 2018, 17:13
 mazowieckie
#264426
Temperaturyt w czasie jazdy czy wypalania ? W każdym razie temperatury nie wzbudziły mojego niepokoju. To, że stary filtr nie dopala się do zera jestem w stanie zrozumieć. Ale nowy ? Wypalał sie góra 3-4 razy. Tyle, że to jakiś zamiennik podejrzanego pochodzenia. No i chyba ciśnienie rózniceowe powinno być przy przypchanym filtrze większe a ja mam prawie wzorcowe ( chyba ). No i gdyby były błędne odzcyty temperatur to mogły by być problemy z wypalaniem. Ale nie powinno to mieć wpływu na szybkość zapełniania. A to mi się najbardziej uprzykrza - zwiększające się szybko % w zapełnieniu.
By dyziu2828 -  29 kwie 2018, 19:30
 świętokrzyskie
#264431
Takie są zamienniki ale jak tak często ci się wypala to nie dobrze dla silnika.
Mi wypał się co 80-120 km to usunąłem , a potem okazało się że olej z turbo przedostawał się do dpf , musiałem turbo regenerować , zastanawiałem się czy o to właśnie nie wypalał się tak często .
Awatar użytkownika
By Radauskas -  30 kwie 2018, 0:49
 mazowieckie
#264439
Cały czas jednak nurtuje mnie pytanie - na podstawie jakich parametrów sterownik uznaje, że filtr się zapełnia i podejmuje deczje o wypalaniu? Bo jeżeli tylko z czujnika cisnień to róznica ciśnień u mnie się nie zwiększa, a %-nty rosną.
By magda621 -  31 sie 2018, 14:04
 mazowieckie
#267840
Kochani pomocy! :blush:

Mam duży kłopot. W trakcie codziennej jazdy autko zaczyna mi bardzo dymić i ciągle rosną obroty. Majster w serwisie postawił diagnozę , że to może być filtr DPF wypalanie. Trochę czytałam na ten temat na stronie o filtrach https://www.filtry-dpf-fap.pl/aktualnos ... ek-stalych niestety zasmucił mnie, że będę musiała wymienić filtr na nowy. Jak myślicie czy muszę kupować nowy, a może lepiej regenerować? A jak z takimi używanymi częściami warto szukać bo niestety na nowy nie mam pieniędzy.
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2018, 10:35 przez magda621, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Cimek -  31 sie 2018, 14:33
 opolskie
#267841
@magda621 Trzeba sprawdzić komputerem jego zapełnienie. Możliwe, że sama procedura wypalania wystarczy. Tutaj na forum ktoś czyścił sam DPF.