Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By WitekAlex -  12 maja 2015, 8:39
 łódzkie
#178021
Mam pytanie odnośnie celowego wypalanie DPFu, tzn tak jak radziliście jazdy na 4 biegu z prędkością obrotową 3-3,5 tyś na minutę. Od kiedy kupiłem swojeg nie słyszałem i nie czułem żeby się dopalał. Możliwe że po prostu o tym nie wiem bo to moje pierwsze auto z takim filterem. :)

Moje pytanie jest czy mimo tego ze kontrolka się nie zapala a ja nie czuję tego "dopalania" powinieniem raz na jakiś czas wymusić na nim dopalanie poprzez wyżej opisaną jazdę? Tak profilaktycznie zeby nie doprowadzić do zaplenia sie kontrolki i przypchania filtra. Czy skoro nic się nie zapala i nie sygnalizuje problemu to jeździć jak jeżdzę do tej pory i ewentualnie przeprowadzić te procedurę w momencie zapalenie się kontrolki?

Z góry dzięki za opinie i jakieś podpowiedzi jak się z tym obchodzić żeby nie popsuć ;-)
Awatar użytkownika
By soil -  12 maja 2015, 9:01
 śląskie
#178023
Zdaje się, że kontrolka zapali się dopiero po 3 próbach nieudanego wypalenia.
Jak np przerwiesz wypalanie i później odpalisz auto, to powinieneś zaobserwować np. zwiększone obroty, lub zwiększone chwilowe spalanie, lub delikatnie słabsze osiągi, ewentualnie głośniejszą pracę silnika.

Jak masz podejrzenie wypalania dpf to otwórz maskę i przystaw rękę w okolicach filtra dpf - to się zorientujesz czy jest gorący :tooth:
Awatar użytkownika
By WitekAlex -  12 maja 2015, 10:59
 łódzkie
#178034
No wiem że będzię gorący bo z tego co czytałem to nawet 500'C może osiągnąć więc trochę ciepło będzie.

Dzięki za rady, generalnie podczas zakupu podłączyłem komputer VAGa żeby sprawdzić czy ten filtr to tam ogólnie jest czy tylko obudowa pozostała :D bo to też się zdarza.

Gość któy sprawdzał mówi że jest i że jest spoko. Nie pamiętam dokładnie jaki był poziom zapełnienia. Nie wiedziałem że można też tam sprawdzić czas od ostatniego dopalanie dlatego go nie pytałem.

Czyli rozumiem że jeździć i nic nie dopalać samemu tylko dać sie autu wykazać :D
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  12 maja 2015, 20:03
 zachodniopomorskie
#178078
WitekAlex pisze:No wiem że będzię gorący bo z tego co czytałem to nawet 500'C może osiągnąć więc trochę ciepło będzie.

Dzięki za rady, generalnie podczas zakupu podłączyłem komputer VAGa żeby sprawdzić czy ten filtr to tam ogólnie jest czy tylko obudowa pozostała :D bo to też się zdarza.

Gość któy sprawdzał mówi że jest i że jest spoko. Nie pamiętam dokładnie jaki był poziom zapełnienia. Nie wiedziałem że można też tam sprawdzić czas od ostatniego dopalanie dlatego go nie pytałem.

Czyli rozumiem że jeździć i nic nie dopalać samemu tylko dać sie autu wykazać :D
w BLS-ie dopalanie prewencyjne jest co 360km, zazwyczaj bls zdrowy przez 360km nie dobija do 40% zapełnienia , zazwyczaj max do 20% i po 360km sterownik dopala filtr przez 20km, czuc to po lekkim pooszarpywaniu w czasie jazdy. Podłacz vcds zobacz ile km temu się dopalał, włącz vcds jak będzie ok 360km od ostatniego dopalania to zobaczysz jak się dopala. Przy turbawce temp. spalin ma ok 800st, a dpfa ponad 600st.-700st.
By jeffrey -  12 maja 2015, 21:37
 wielkopolskie
#178097
Też mam BLS-a i jeszcze ani razu nie zauważyłem wypalania DPFa. Nie mam z nim również żadnego problemu mimo 180tys. sam zrobiłem nim ponad 40tys. a VCDS jakoś dziwnie podje wartości zapełnienia DPF-a z tego co pamietam (przynajmniej moja wersja)
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  12 maja 2015, 21:53
 zachodniopomorskie
#178112
jeffrey pisze:Też mam BLS-a i jeszcze ani razu nie zauważyłem wypalania DPFa. Nie mam z nim również żadnego problemu mimo 180tys. sam zrobiłem nim ponad 40tys. a VCDS jakoś dziwnie podje wartości zapełnienia DPF-a z tego co pamietam (przynajmniej moja wersja)
Vcds podaje idealnie daj logi statyczne bloków od 068 do 075
Awatar użytkownika
By WitekAlex -  13 maja 2015, 12:01
 łódzkie
#178208
jeffrey pisze:Też mam BLS-a i jeszcze ani razu nie zauważyłem wypalania DPFa. Nie mam z nim również żadnego problemu mimo 180tys. sam zrobiłem nim ponad 40tys. a VCDS jakoś dziwnie podje wartości zapełnienia DPF-a z tego co pamietam (przynajmniej moja wersja)
No ja nie zrobiłem aż tak dużo bo około 4000 km od czasu jak go kupiłem ale też ani razu nie odczułem ani zapachu ani dźwięku ani podwyższonego spalania dlatego postanowiłem zapytać co jest grane. Dodam że z tych 4000 może 800 km na mieście reszta to tylko trasa. Nie wiem jak to może wpłynąć na zapełnianie DPFu.
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  13 maja 2015, 12:59
 zachodniopomorskie
#178214
U mnie po spalaniu nie poznam, ale jak ktos nie obeznany to może nie zauważyć, dla mnie to tak samo jak poznać w trakcie sexu czy kobieta jest dziewicą lub nie, a niektórzy dają sie nabrać że jest :D kwestia doświadczenia w posiadaniu auta z dpfem- zapachem ja się nie posługuje w żadnej z opcji :P
By jeffrey -  13 maja 2015, 20:28
 wielkopolskie
#178273
Vcds podaje idealnie daj logi statyczne bloków od 068 do 075
Chodzi mi o to ze tam jest wartosc jakas -9 np czy cos takiego nie pamietam dokładnie :)
By BABYLON -  08 lip 2015, 20:33
 wielkopolskie
#184844
Czytam te kilka podstron i zamiast być mądrzejszy to jestem głupszy.
Może i nie znam dokładnie technicznie zasady działania filtra ale:

- piszecie że instrukcja każe jeździć w zakresie obrotów 1500-2500 co jest normalne, bo poniżej tych obrotów nie załącza sie turbina i cierpi koło dwumasowe.

- Bieg w dieslu zmienia się na wyższy przy załóżmy 2500 obr/min a po zmianie jest ok 2000 obr/min więc ameryki nikt nie odkrył. Chyba że ktoś chce ostro poszaleć to zmienia przy 3500

- to skoro tak to nikt nie powinien mieć problemów z filtrem, chociaż rozumiem że wskazane jest jechać z równą prędkością przez jakiś czas (nie określony)

- a jak się ma do tego jazda autostradą z prędkością 140-160 km/h gdzie obroty na szóstym biegu sa wyższe niż 2500 ? Wtedy filtr sie zapycha?

- zgadzałoby sie to że przy szybkiej jeździe się zapycha bo wiele osób pisze ze po trasie nie został wypalony a robi to dzień później

Może ktoś zrobi kompendium wiedzy i ujmie to w 10 teraz o filtrze bo już mnie cholera bierze. :twisted:
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  08 lip 2015, 21:45
 zachodniopomorskie
#184857
Inne sa algorytmy wypalania sadzy w PD i w CR
na przykładzie BLS.
Do prawidłowego funkcjonowania i wypalania filtra niezbędna jest:
- szczelność układu doładowania- szczelny mniej kopci
- sprawne wtryski- korekcje najlepiej na minusie lub poniżej 1.0
- zapełnienie popiołem powstającym w wyniku wypalania sadzy poniżej 60g
- sprawny czujnik g450 , czujniki temp. i sonda

Filtr dopala się po osiągnięciu 40% zapełnienia lub jezeli nie to prewencyjnie po 360km
- zdrowy bls nie dobije do 40% przez 360km, srednio w zakresie 3-20%.
- wypalanie trwa ok 20km, wystarcza to dla zdrowego silnika by zbić z 40% do 0%
-np. jezeli filtr po 360km ma 9% sterownik włącza jego dopalanie przez 20km mimo ze 0% przy zapelnieniu 9% będzie juz po 4km jazdy. Dlatego zdrowy bls nie chipowany lub chipowany z glowa ladnie dopala dpf nawet w mieście.
- 3 razy przerwanie dopalania- wyłączenie silnika, przy zapelnieniu większym niż 3% zapala kontrolke dpfa.
- włączenie dopalania przez sterownik trwa pow 1500obr w czasie funkcji dopalania, poniżej 1500 obr sterownik nie wzbogaca dawki
- największa temp. dopalania a w tym szybkość wypalania sadzy jest gdy silnik ma Obr w zakresie 1500-2500. Temp. Wtedy dochodzi do 820st.
- powyżej 2500 Obr przy włączonej funkcji dopalania filtr tez jest dipalany, ale sterownik zmniejsza temp spalin stopniowo nawet do 600 st aby nie stopić tłoków, wiec dopalanie moze trwać dluzej
- dpf się dopala także przy nie włączonej funkcji dopalania jak temp. spalin przekracza 550-600st co odpowiada jeździe z gazem do deski pow 140km/h ale z gazem nie da rady caly czas jechac, wiec wyzsza prędkość nie redukuje znacznie sadzy w filtrze ale zapobiega jej znacznemu przyrostowi przy dluzej jeździe autostradowej, np po 300km jeździe autostrada w filtrze przybyło tylko 3% sadzy
- najwięcej sadzy silnik emituje przy ruszaniu z mocno wciśniętym gazie i przy zmianie biegow,
- delikatna,normalna nie forsowna jazda miejska moze spowodować ze filtr po 360km będzie miał zapełnienie w zakresie 3-8% i dopalenie po 360km będzie trwało tak krótko ze nawet tego sie nie zauważysz i nawet krótka jazda miejska wypali filtr do 0% . Dlatego blsy dobrze sprawują sie z dpf-em nawet w mieście.
Dlatego w bls-ie problemy z filtrem to najczęściej problem z osprzętem silnika i czujnikami ( poprawiono nowy czujnik g450 i czujnik temp. Spalin nr 1- czesto sie psuły) lub przekroczeniem pow 100g zapełnienia filtra popiołem co zmniejsza jego pojemność na sadze i efektywność dopalania. Jazde miejska zdrowy bls znosi dzielnie i nie przybywa paliwa w oleju i nie zapycha sie filtr, chyba ze ktos robi mniej niż 3km miedzy odpaleniami- wiec po co komuś takiemu diesel :).
By BABYLON -  09 lip 2015, 21:21
 wielkopolskie
#184924
PinkFloyd pisze:Inne sa algorytmy wypalania sadzy w PD i w CR
Jazde miejska zdrowy bls znosi dzielnie i nie przybywa paliwa w oleju i nie zapycha sie filtr, chyba ze ktos robi mniej niż 3km miedzy odpaleniami- wiec po co komuś takiemu diesel :).
Dzięki za obszerne wyjaśnienia, nieco załapałem.

Pytam bo interesuje mnie zakup Golfa 7 ze 184 konnym dieslem - GTD.

Będę używał go również w mieście na krótkich trasach no a z racji sporej mocy wciskanie pedału w podłogę chyba nie będzie potrzebne.
Jako że auto powinno byc w pełni sprawne i zdrowe (2-3 letni i przebieg ok 40-60 tys. km) nie przewiduje problemów.
Nie wiem czy kolega wie cokolwiek na temat nowszych konstrukcji TDI a zachowania sie filtra.

Pozdrawiam