Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By BABYLON -  10 lip 2015, 12:48
 wielkopolskie
#184973
Jeszcze moja wątpliwość w kwestii wypalania.

Szwagier ma Fiata Bravo 150 JTD i DPF.
Problemów z filtrem i wypalaniem nie miał.
Ale w aucie na jego jazdę co ok 11-13 tys. km zapala się kontrolka nakazująca wymienić olej.

To chyba znaczy że auto tak obliczyło.
No a w TDI jest zalecana wymiana co 30 tys km (Long Life).
Jest takie coś jak kontrolka wymiany w autach z DPF-em i czy użytkownikom tez zapala sie komunikat "oil serwis" wcześniej niż po 30 tys. km ?
By BABYLON -  10 lip 2015, 19:00
 wielkopolskie
#184991
A-R-T-U-R pisze: nie. chodzi o styl jazdy, uruchomienia silnika, czy trasy krotkie czy długie itp..
To jest cos takiego ze z tych powodow wymienia sie szybciej niz co 30 tys. Km czy nie? I jest specjalna lampka ostrzegawcza czy nie.
Awatar użytkownika
By Radauskas -  14 lip 2015, 15:58
 mazowieckie
#185251
w.g. mnie jeśli filtr będzie zbyt często nieskutecznie dopalany i rozrzedzi się olej ropą to będzie sygnalizacja. U mnie po naprawie silnika zapalała się cały czas kontrolka oleju. Mechanik sprawdzał wszystko co miało związek z ciśnieniem i poziomem oleju. A kontrolka mrygała bo do oleju dostawał się płyn chłodniczy i czujnik wykrywał "złą" ciecz. Czujnik jest na dole miski i płyn chłodniczy zalegał właśnie na dole. Podejrzewam, że rozrzedzony olej też zostanie wykryty jako "zła" ciecz. Tak mysle,.. że po to on jest.
By andrzejfratczak -  14 lip 2015, 20:11
 mazowieckie
#185274
Koledzy prosze o pomoc w instrukcji do golfa vi napisane ze wypala ie dpf to jazda min 70 km na IV 10 min czy jak mu wdepne na autostradzie 140 na V lub 100 km na V za miastem to efekt bedzie i sie wyczysci :wall:
Awatar użytkownika
By Krzycho -  14 lip 2015, 21:30
 małopolskie
#185289
przegońgo porzadnie po autostradzie... ważne aby przez dłuższy czas miał silnik wyższe obroty... powłączaj wszystkie odbiorniki prądu aby pobierały go jak najwięcej... i jazda...
Awatar użytkownika
By Tyson -  14 lip 2015, 22:24
 mazowieckie
#185302
Krzycho pisze:przegońgo porzadnie po autostradzie... ważne aby przez dłuższy czas miał silnik wyższe obroty... powłączaj wszystkie odbiorniki prądu aby pobierały go jak najwięcej... i jazda...
Z odbiornikami prądu to pierwsze słyszę..
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  15 lip 2015, 14:16
 zachodniopomorskie
#185351
Tyson pisze:
Krzycho pisze:przegońgo porzadnie po autostradzie... ważne aby przez dłuższy czas miał silnik wyższe obroty... powłączaj wszystkie odbiorniki prądu aby pobierały go jak najwięcej... i jazda...
Z odbiornikami prądu to pierwsze słyszę..
Tak się robi jak silnik jest w procedurze wypalania ( wzbogacania dawki paliwa ) i jedziesz w zakresie 1500-2500, wtedy pod obciążeniem temp. Spalin dochodzi do 820 i filtr ladnie i szybko sie dopala.
Awatar użytkownika
By Tyson -  15 lip 2015, 21:01
 mazowieckie
#185382
PinkFloyd pisze:Tak się robi jak silnik jest w procedurze wypalania ( wzbogacania dawki paliwa ) i jedziesz w zakresie 1500-2500, wtedy pod obciążeniem temp. Spalin dochodzi do 820 i filtr ladnie i szybko sie dopala.
dobrze wiedzieć na przyszłość ;-)
Awatar użytkownika
By Krzycho -  15 lip 2015, 23:13
 małopolskie
#185391
miałem już 2 przypadki że DPF nie chciał się wypalić trzymając procedury wypalania... jedynie co pomogło to porzadne przegonienie auta na wysokich obrotach na obwodnicy :)