Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By tsui -  25 maja 2014, 12:49
 -------
#132647
Witam,
posiadam golf plus 1.9tdi niestety z dpfem...

Wczoraj pojawiła mi się kontrolka od dpf.
Przejechałem wczoraj około 2x15minut(bez hamowania) bieg2/około 3-3,5tys. obrotów(wychodzi to prędkość gdzieś 60km/h) i nic. Kontrolka jak się dalej świeciła tak się świeci...

Dlaczego to się nie wypala?
Jak nie zdołam wypalić samemu i pojawi się druga kontrolka "awarii" to wtedy już zostaje tylko mechanik...

Dodam, że już jak kiedyś pojawiła mi się ta konrolka robiłem podobnie i działało, a teraz nic :|

edit:
w ubiegłym tygodniu zrobiłem około 140km poza miastem(ale nie autostrada czy ekspresówka) i to też nie pomogło,

Zna ktoś jakiegoś dobrego mechanika na śląsku, który usunie to dziadostwo? W internecie znalazłem informacje, że można to zrobić za 400-600zł. Chociaż niektórzy piszą też o około 1000zł.
Awatar użytkownika
By marnon -  25 maja 2014, 15:03
 śląskie
#132660
Proces wypalania możesz zrobić za pomocą Vcdsa . Skąd jesteś? Może ktoś będzie mial czas. Jak to zrobić masz opisane na forum co do usunięcia. na forum tourana jest obecnie promocja na wycinke może się zalapiesz za 700 zl.
By tsui -  25 maja 2014, 15:55
 -------
#132667
Hmm, to może dlatego, że na 2 biegu to robiłem bo akurat nie miałem możliwości rozwinąć większej prędkości.

Spróbuję na 3/4 biegu osiągnąć takie obroty. Przy 3 biegu, aby je osiągnąć muszę jechać z 90km/h a aby na 4 je osiągnąć to muszę gdzieś ekspresówkę odwiedzić...
Dobra spróbuję to zrobić, może to będzie rozwiązanie.

Ja jestem z Zawiercia, ale szukam kogoś z Katowic i okolic do usunięcia tego dziadostwa. Jeżdżę głównie w mieście i ten dpf jest bardzo męczący. Dużo jest ofert w internecie usunięcia dpf tylko ciężko powiedzieć, kto robi to dobrze i za rozsądną cenę ;) O jakim forum tourana mówisz?
By tsui -  25 maja 2014, 20:22
 -------
#132689
nie mogę edytować posta wyżej:

dzisiaj jechałem na biegu 3 około 3tys. obr i zniknęła kontrolka od dpfu,
tak więc wniosek dla innych:
przy skrzyni 5 biegów, nie wypala na 2 biegu przy 3tys.obr tylko dopiero od 3 biegu zaczyna wypalać przy obrotach 3tys i pewnie przy 4,5 biegu również.

Pozdrawiam, ale i tak muszę pomyśleć nad usunięciem tego *****
By mihhu -  25 maja 2014, 20:46
 dolnośląskie
#132694
tsui pisze:nie mogę edytować posta wyżej:

dzisiaj jechałem na biegu 3 około 3tys. obr i zniknęła kontrolka od dpfu,
tak więc wniosek dla innych:
przy skrzyni 5 biegów, nie wypala na 2 biegu przy 3tys.obr tylko dopiero od 3 biegu zaczyna wypalać przy obrotach 3tys i pewnie przy 4,5 biegu również.

Pozdrawiam, ale i tak muszę pomyśleć nad usunięciem tego *****
wydaje mi sie, że czytałem w instrukcji, że w 5biegowych właśnie wypalanie powinno być na 4tym biegu, nie na piątym.
obroty własnie 3-3.5tys
By mihhu -  25 maja 2014, 20:47
 dolnośląskie
#132695
Swoją drogą to możliwe, że DPF zabiera trochę mocy?

Jeździłem jednym 1,9TDI bez DPF i zbierał się dużo lepiej niż mój.
Może to był bonus od producenta, a może właśnie brak DPF?
Awatar użytkownika
By marnon -  25 maja 2014, 21:15
 śląskie
#132697
http://www.touranklub.pl/forum/viewtopi ... =50&t=9406" onclick="window.open(this.href);return false;

ja osobiście uważam, że dpf wypala się bez względu na jakim biegu jedziesz, proces uruchamia się przy odpowiedniej temp. silnika silnik musi być dogrzany ... ja mam bluemotion( mój mfa pokazuje mi na jakim biegu jechać) i u mnie jak odpala się DPF to zaraz to czuję oczywiście żadna kontrolka się nie pali - pali się jak filtr jest zapchany... mfa+ pokazuje mi wtedy na jakim biegu mam jechać po czym wnioskuję że obroty muszą być ok 2tyś obrotów normalnie przy 70-80km/h każe mi na 5 wrzucać (skrzynia 5) a jak DPF się dopala to dopiero przy 90km/h pokazuje 5 , na 2 troszkę mi szarpie silnikiem , turbo słychać bo moje ma tendencję do pogwizdywania no i słychać buczenie w wydechu, cały proces traw ok 15min...
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  26 maja 2014, 13:25
 zachodniopomorskie
#132753
wypalanie przy dodatkowym dawkowaniu paliwa ( czyli wymuszone vcds-em lub przez przekroczenie 40% zapełnienia ) jest tylko w zakresie obr 1500-2500, powyżej dawkowanie dodatkowe jest przerywane, trzeba tak dobrać bieg żeby w tym zakresie najlepiej obroty były stabilne, powyżej 2500 obr temp. spalin przekracza 500st i dopalania nie ma, przy szybkiej jeździe autostradowej dpf- może zmniejszyć zapełnienie jak temp. przekracza 500st ale trwa to kilkanaście razy dłużej niz w wymuszony w zakresie 1500-2500 gdzie temp. gdzie spalin przed dpf jest 700st. Powyzej 2500 obr i w pełnym bucie silnik emituje więcej sadzy i mogłoby zapełnienie nie spadać, po drugie przy dodatkowym dawkowaniu i wysokiej temp. spalin pewnie by turbawka popłynęła albo tłoki i tak ktoś to wymyślił.
By karolg -  14 mar 2015, 19:56
 spoza Polski
#169994
auto mam niecałe dwa miesiące, przejechałem jakieś ponad 3tkm. przebieg ~186tkm. sześć dni w tygoniu jeżdżę od 30 do 60 km (80proc poza miastem), zdarzyły się dwie trasy po 300km w jedną stronę. naczytałem się i nasłuchałem się o dpfie sporo, sporo rozbieżności. staram się przy rozgrzanym silniku dawać mu w palnik prawie że codziennie. ani razu nie słyszałem ani nie odczułem, żeby dpf się wypalał. nie mam dostępu do oprogramowania diagnostycznego. wszystko śmiga jak należy, nie zauważam żadnych problemów.
Awatar użytkownika
By tajpej -  14 mar 2015, 21:38
 małopolskie
#170014
a po wyjściu z samochodu nie czujesz takiego dziwnego zapachu ??
dpf jeśli jest dobry nie pokazuje kiedy się wypala
kontrolka się zaświeca w momencie kiedy już sobie sam nie poradzi z wypaleniem
By karolg -  14 mar 2015, 22:32
 spoza Polski
#170024
no to fakt, czasem czuje zapach, typowe spaliny.