Strona 3 z 5

Re: Problem z wypaleniem DPF

: 10 lip 2015, 12:48
autor: BABYLON
Jeszcze moja wątpliwość w kwestii wypalania.

Szwagier ma Fiata Bravo 150 JTD i DPF.
Problemów z filtrem i wypalaniem nie miał.
Ale w aucie na jego jazdę co ok 11-13 tys. km zapala się kontrolka nakazująca wymienić olej.

To chyba znaczy że auto tak obliczyło.
No a w TDI jest zalecana wymiana co 30 tys km (Long Life).
Jest takie coś jak kontrolka wymiany w autach z DPF-em i czy użytkownikom tez zapala sie komunikat "oil serwis" wcześniej niż po 30 tys. km ?

Re: Problem z wypaleniem DPF

: 10 lip 2015, 13:05
autor: tajpej
serwis olejowy możesz ustawić sobie na 30 tys lub 15 tys km

Re: Problem z wypaleniem DPF

: 10 lip 2015, 15:51
autor: BABYLON
tajpej pisze:serwis olejowy możesz ustawić sobie na 30 tys lub 15 tys km
Tyle to ja wiem. O DPF chodzi czy przyspiesza wymiane

Re: Problem z wypaleniem DPF

: 10 lip 2015, 16:06
autor: A-R-T-U-R
BABYLON pisze:
tajpej pisze:serwis olejowy możesz ustawić sobie na 30 tys lub 15 tys km
Tyle to ja wiem. O DPF chodzi czy przyspiesza wymiane
nie. chodzi o styl jazdy, uruchomienia silnika, czy trasy krotkie czy długie itp...

Re: Problem z wypaleniem DPF

: 10 lip 2015, 19:00
autor: BABYLON
A-R-T-U-R pisze: nie. chodzi o styl jazdy, uruchomienia silnika, czy trasy krotkie czy długie itp..
To jest cos takiego ze z tych powodow wymienia sie szybciej niz co 30 tys. Km czy nie? I jest specjalna lampka ostrzegawcza czy nie.

Re: Problem z wypaleniem DPF

: 11 lip 2015, 7:03
autor: A-R-T-U-R
komp to zlicza i przy mieszanym stylu i krotkich odcinkach moze wyjsc wymiana o kilka tys wcześniej

Re: Problem z wypaleniem DPF

: 14 lip 2015, 15:58
autor: Radauskas
w.g. mnie jeśli filtr będzie zbyt często nieskutecznie dopalany i rozrzedzi się olej ropą to będzie sygnalizacja. U mnie po naprawie silnika zapalała się cały czas kontrolka oleju. Mechanik sprawdzał wszystko co miało związek z ciśnieniem i poziomem oleju. A kontrolka mrygała bo do oleju dostawał się płyn chłodniczy i czujnik wykrywał "złą" ciecz. Czujnik jest na dole miski i płyn chłodniczy zalegał właśnie na dole. Podejrzewam, że rozrzedzony olej też zostanie wykryty jako "zła" ciecz. Tak mysle,.. że po to on jest.

Re: Problem z wypaleniem DPF

: 14 lip 2015, 20:11
autor: andrzejfratczak
Koledzy prosze o pomoc w instrukcji do golfa vi napisane ze wypala ie dpf to jazda min 70 km na IV 10 min czy jak mu wdepne na autostradzie 140 na V lub 100 km na V za miastem to efekt bedzie i sie wyczysci :wall:

Re: Problem z wypaleniem DPF

: 14 lip 2015, 21:30
autor: Krzycho
przegońgo porzadnie po autostradzie... ważne aby przez dłuższy czas miał silnik wyższe obroty... powłączaj wszystkie odbiorniki prądu aby pobierały go jak najwięcej... i jazda...

Re: Problem z wypaleniem DPF

: 14 lip 2015, 22:24
autor: Tyson
Krzycho pisze:przegońgo porzadnie po autostradzie... ważne aby przez dłuższy czas miał silnik wyższe obroty... powłączaj wszystkie odbiorniki prądu aby pobierały go jak najwięcej... i jazda...
Z odbiornikami prądu to pierwsze słyszę..

Re: Problem z wypaleniem DPF

: 15 lip 2015, 12:55
autor: andrzejfratczak
Juz ktos wspominal o odbiornikach pradu klimie ogrzewaniu szyby itp dzieki za odp

Re: Problem z wypaleniem DPF

: 15 lip 2015, 14:16
autor: PinkFloyd
Tyson pisze:
Krzycho pisze:przegońgo porzadnie po autostradzie... ważne aby przez dłuższy czas miał silnik wyższe obroty... powłączaj wszystkie odbiorniki prądu aby pobierały go jak najwięcej... i jazda...
Z odbiornikami prądu to pierwsze słyszę..
Tak się robi jak silnik jest w procedurze wypalania ( wzbogacania dawki paliwa ) i jedziesz w zakresie 1500-2500, wtedy pod obciążeniem temp. Spalin dochodzi do 820 i filtr ladnie i szybko sie dopala.

Re: Problem z wypaleniem DPF

: 15 lip 2015, 21:01
autor: Tyson
PinkFloyd pisze:Tak się robi jak silnik jest w procedurze wypalania ( wzbogacania dawki paliwa ) i jedziesz w zakresie 1500-2500, wtedy pod obciążeniem temp. Spalin dochodzi do 820 i filtr ladnie i szybko sie dopala.
dobrze wiedzieć na przyszłość ;-)

Re: Problem z wypaleniem DPF

: 15 lip 2015, 23:13
autor: Krzycho
miałem już 2 przypadki że DPF nie chciał się wypalić trzymając procedury wypalania... jedynie co pomogło to porzadne przegonienie auta na wysokich obrotach na obwodnicy :)

Re: Problem z wypaleniem DPF

: 16 lip 2015, 9:35
autor: PinkFloyd
Krzycho pisze:miałem już 2 przypadki że DPF nie chciał się wypalić trzymając procedury wypalania... jedynie co pomogło to porzadne przegonienie auta na wysokich obrotach na obwodnicy :)
Jak jest dużo popiołu to tak moze być.