Strona 4 z 5

Re: Problem z wypaleniem DPF

: 17 lip 2015, 23:10
autor: paku
Taka prośba odemnie.
Czy mógłby mi ktoś zrobić zdjęcie jak wygląda od dołu jego układ wydechowy z DPF?

Re: Problem z wypaleniem DPF

: 10 paź 2015, 16:17
autor: andrzejfratczak
Krzycho pisze:przegońgo porzadnie po autostradzie... ważne aby przez dłuższy czas miał silnik wyższe obroty... powłączaj wszystkie odbiorniki prądu aby pobierały go jak najwięcej... i jazda...

mam pytanie :
ostatnio zrobiłem ok 2000 km A2 A4, S7 120-140 V bieg 2400 obr . po przejechaniu 200 km autostradą jak zatrzymałem się na parkingu to jak by się ten DPF wypalał tz obroty wzrosły czułem takie drgania i po ok 5 min wszystko wróciło do normy . co to znaczy. czy DPF na autostradzie sie nie wypalił :wall: czy wypala się według swojego zegarka :laugh: . jedni twierdzą że zawsze się wypala jak są ku temu warunki inni że co jakąś ilość km

Re: Problem z wypaleniem DPF

: 10 paź 2015, 16:29
autor: Mettenoos
andrzejfratczak pisze: co to znaczy. czy DPF na autostradzie sie nie wypalił
przy zbyt dużym obciązeniu silnika może być efekt wręcz odwrotny

Re: Problem z wypaleniem DPF

: 10 paź 2015, 16:35
autor: andrzejfratczak
Mettenoos pisze:
andrzejfratczak pisze: co to znaczy. czy DPF na autostradzie sie nie wypalił
przy zbyt dużym obciązeniu silnika może być efekt wręcz odwrotny
mógłbyś kolego rozwinąć myśl
DPF służy jazda po autobahnie i długi dystanas n foroach radzą żeby mu dać w pedał na autostradzie to mu dobrze się zrobi

Re: Problem z wypaleniem DPF

: 10 paź 2015, 16:42
autor: Mettenoos
przy zbyt dużym obciążeniu tzn zbyt dużym "bucie" wzrasta poziom zadymienia i wcale nie jest powiedziane że dpf będzie się prawidłowo dopalał chyć przy twoim 2400rpm powinno być w sam raz

Re: Problem z wypaleniem DPF

: 10 paź 2015, 22:22
autor: piet
Temat wałkowany milion X
Kiedy ludzie zrozumieją, że to nie V max wypala DPFa :wall:

Re: Problem z wypaleniem DPF

: 11 paź 2015, 8:23
autor: marnon
piet pisze:Temat wałkowany milion X
Kiedy ludzie zrozumieją, że to nie V max wypala DPFa :wall:
bo pokutuje przekonanie, że DPF to korek w wydechu, a Kowalski myśli skoro go "przegonię" to mu ten korek się wypali , wyleci z wydechu... niestety efekt odwrotny. Ja cały czas uważam, że Ci co wymyślili DPF powinni wyposażyć auto w kontrolkę wypalania na desce rozdzielczej i napisać w książce jak powinna przebiegać procedura wypalania... wtedy nie byłoby problemów typu kiedy mi się wypala, jak jechać, gdzie jechać , z jakimi obrotami i ile...

ja na szczęście/nieszczęście mam BLSa z BM i co 360km mi się wypala, co mnie również zdzwiwiło bez względu na temperaturę silnika. Zdarza się że wyjadę co dopiero z garażu po 1km zaczyna się wypalanie. Do tego mam bluemotion więc na mfa+ pokazuje mi na jakim biegu jechać i ewidentnie pokazuje mi że mam trzymać obroty na ok 2000 - 2500.

Re: Problem z wypaleniem DPF

: 11 paź 2015, 9:35
autor: Mettenoos
w blokach pomiarowych widać za ile km będzie dopalanie

Re: Problem z wypaleniem DPF

: 11 paź 2015, 10:46
autor: Tyson
Mettenoos pisze:w blokach pomiarowych widać za ile km będzie dopalanie
Nie każdy ma dostęp do vcdsa, zresztą takie sprawdzanie jest dosyć kłopotliwe.

Re: Problem z wypaleniem DPF

: 11 paź 2015, 11:02
autor: PinkFloyd
Tyson pisze:
Mettenoos pisze:w blokach pomiarowych widać za ile km będzie dopalanie
Nie każdy ma dostęp do vcdsa, zresztą takie sprawdzanie jest dosyć kłopotliwe.
Zero problemów, ja tak robię, sprawdzam vcdsem który na małym laptopie mam w schowku, zeruje wskaźnik dziennych i wiem co do km kiedy zacznie sie wypalać po 360km.

Re: Problem z wypaleniem DPF

: 11 paź 2015, 13:55
autor: Mettenoos
Można kupić za 50 zl interfejs BT i smartfonem sprawdzać przez OBD-II bloki pomiarowe

Re: Problem z wypaleniem DPF

: 11 paź 2015, 14:12
autor: PinkFloyd
Mettenoos pisze:Można kupić za 50 zl interfejs BT i smartfonem sprawdzać przez OBD-II bloki pomiarowe
Masz cos takiego? Dobrze sie komunikuje z naszym sterownikiem?

Re: Problem z wypaleniem DPF

: 11 paź 2015, 17:47
autor: Mettenoos
Ja kupuje od roku jak ta sójka za morze :D ale kumpel mi pokazywał jak w plusie zczytywał błędy silnika i właśnie bloki pomiarowe

Re: Problem z wypaleniem DPF

: 13 paź 2015, 11:31
autor: Pro-choice
Do wypalania DPFa dobry jest 4 bieg i obroty w okolicy 1800-2400 obrotów.

Re: Problem z wypaleniem DPF

: 27 kwie 2018, 9:52
autor: Radauskas
To już ze 2 lata jak walcze ze swoim DPFem. Problem jest taki, że zauważyłem 2 lata temu, że zbyt szybko się zapełnia i wypala - co jakieś 100-120 km. W zasadzie jeżdzę z wymontowanym i wyprogramowanym DPFem, żeby tymi częstymi wypaleniami nie katować silnika ale przed wakacjami i wyjazdami za granicę kolejny raz podejmuje walkę. Wydaje mi się, że przerobiłem wszystkie aspekty ale efektów bak. Od 2 dni znowu mam DPFa i od wypalania do wypalania przejechał ok. 50 km. Zastanawia mnie pewna kwestia - czy o wypalaniu decyduje tylko różnica ciśnień z G450 czy również jakieś inne dane np. ilość spalonego paliwa, itp. ? Bo jeśli chodzi o róznicę cisnień to jest tu cos dziwnego - zaraz po wypaleniu ( zeszło do 13% ) róznicę ciśnień na wolnych obrotach pokazuje 5 mbar. Przy przegazowaniu do k. 1600 obr. róznica wynosi ok. 15 mbar. Po zapełnieniu filtra do 35%, czyli tuż przed wypalanie róznice ciśnień są identyczne. Nic się nie zwiększają. Czyli wygląda jakby filtr nic się nie przypchał. A jednak dochodzi do 35% i wypala. Może jakiś błąd w sofcie ? Tak się zastanawiam czy nie podjechać na aktualizacje oprogramowania ?