Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By cesarjulio07 -  16 lut 2015, 20:49
 wielkopolskie
#166569
A-R-T-U-R pisze:Przejechane 7500 km trza było dolać (kontrolka dała znać)... niewiele bo niewiele ale zawsze. Sądzę w takim razie że na 15kkm będę musiał z 500 ml dolać
Mój mechanior twierdzi że to 'urok' tego motora... Podobno jest to zgodne z instrukcją VW...-tylko że w praktyce mniej połyka niż w teorii... Jeżdżę na Castrolu i od wymiany do wymiany dolewam ok 0,5/0,7l. (na 15000km oczywiście)
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  17 lut 2015, 3:36
 zachodniopomorskie
#166598
Ja jakos mialem zawsze szczęście do 1.9 tdi, aktualnie BLS na 15 tys km nie wymaga nic dolewki a jeździ miasto i autobany, kiedys mój stary mk4 w tdi mimo 400 tys km przelotu tez nie wymagal dolewki, za to wszystkie benzyny grupy vag braly mi oliwę. W tdi jak turbawka nie puszcza oleju to winę ponoszą prowadnicę zaworów które pierwsze poddają się w tdi.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  17 lut 2015, 9:32
 pomorskie
#166619
PinkFloyd pisze: W tdi jak turbawka nie puszcza oleju to winę ponoszą prowadnicę zaworów które pierwsze poddają się w tdi.
nie musi puszczać ani turbo, ani prowadnice, ani inne rzeczy, często to jest po prostu charakterystyka silnika że pobiera olej i nic z tym nie zrobisz, musisz to zaakceptować. Nie ma sensu doszukiwać się choroby w zdrowym silniku i wymyślać teorii spiskowych - silnik do pewnego stopnia ma prawo brać pewne ilości oleju i niech nikt nie mówi że nie, bo to nieprawda. Znaczenie też ma oczywiście styl jazdy, im bardziej agresywna czy też permanentne utrzymywanie wysokich obrotów np. jazda autostradowa tym większe szanse że pobierze więcej oleju, bo takie są prawa fizyki
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  17 lut 2015, 11:07
 pomorskie
#166644
trzeci5 pisze:według producenta silnik 1.9 TDI może brać olej w ilości 0.8l między wymianami
mylisz się :) , na 1000km a nie między wymianami, w każdej instrukcji obsługi jest to napisane bez względu na silnik, to raczej swego rodzaju zabezpieczenie producenta niż prawda
By trzeci5 -  07 mar 2015, 13:32
 śląskie
#169175
Rumak pisze:Ja co prawda do 2.0tdi na 7 tys dolałem jak narazi z 200-300ml to dużo czy mało ?? jeżdżę od roku na motulu 5w40.Poprzednie auto miałem AJM -a to od wymiany do wymiany bez dolewek.
to nie ma tak dużo według mnie nie powinieneś się zbytnio martwić
Awatar użytkownika
By WitekAlex -  21 kwie 2015, 11:47
 łódzkie
#174793
sandiego pisze:No moim zdaniem również tragedii nie ma

lekki offtop, czy zna ktoś z Was jakiś specyfik redukujący pobieranie oleju przez silnik? druga sprawa to zastanawiam się nad kupnem K2 Militec (http://www.iparts.pl/czesc/dodatek-do-o ... 46205.html) myslicie że to może jakoś wpłynąć na ubywanie oleju, spalanie itp?
Ja osobiście bym tego nie dolewał jeżeli pobieranie oleju jest w granicy normy i zdrowego rozsądku nie rób tego. Pamietaj że jeżeli raz dolejesz tego typu środek nic już z nim nie zorbisz później. Nawet wymiana oleju nie wyeliminuje go z silnika bo tego typu preparaty czesto dość mocno przywieraja do elementów silnika.


Co do pobierania oleju to fakt temat można omawiac godzinami. Ja w firmowej Octavii II miałem problem z turbo i przez to traciłem olej. Diagnoza była w tym przypadku dość prosta odkręciem przewód od intercoolera i olej się znalazł :). Koszt regeneracji turbo był około 1300 zł ale po tym problem zniknął i ubytki oleju wróciły do około 2l między wymianą oleju. Dodam że wymiana nie była na przedłużonym interwale ale standardowo około 10-13 tysięcy.
By parafik90 -  21 mar 2018, 22:16
 dolnośląskie
#263107
U mnie od wymiany do wymiany czyli około 10 tyś km brał około 700ml. Okazało się po tym jak turbo padło od tamtej pory nic nie bierze. Może czasem doleję setkę ale nie więcej.
By Haj123 -  06 kwie 2018, 18:13
 zachodniopomorskie
#263712
Czesc poitrek117 mam podobny problem z odma widze ze temat byl dawno poruszany ale jak by byla mozliwosc wstawienia fotek jeszcze raz to byloby fajnie (link wyzej nie moge odpalic)