#133844
Witam
Samochód moich rodziców golf plus 2005 1.9 tdi BKC bez DPF,około 230 000 przebiegu oryginalnego. Kupiony przy przebiegu 145 000 i od tamtego czasu zalewany olejem Mobil ESP Formula 5w30 wymienianym co 20 000 kilometrów. Auto nie używane na krótkich odcinkach przeważnie trasy od 25 do 100 kilometrów, jazda raczej spokojna drogami wojewódzkimi, krajowymi i autostradą.
Niestety co kilka tysięcy kilometrów(5-7) zapala się kontrolka niskiego stanu oleju, ostatnio gdy byłem u rodziców wlałem 600ml, a wcześniej też około 400ml ale wtedy kontrolka się nie zapaliła tylko dolałem profilaktycznie. Olej nalewany do około połowy zakropkowanego miejsca na bagnecie. Auto nie kopci, ma moc i jest regularnie przeganiane na autostradzie zawsze z rozgrzanym silnikiem. W zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego nie zauważyłem oleistych plam czy osadów. Jedynie silnik się poci pod pokrywą zaworów ale tak było zawsze i nic z tym nie robiłem. Na początku eksploatacji dolewałem małe ilości co dawało 500ml na 20 000 kilometrów.
Nie wiem czy szukać dziury w całym czy dolewać dalej olej czy zmienić na inny? Może jest jakaś typowa usterka w tych silnikach którą trzeba naprawić, typu jakieś uszczelki pod wtryskami lub coś podobnego.
Samochód moich rodziców golf plus 2005 1.9 tdi BKC bez DPF,około 230 000 przebiegu oryginalnego. Kupiony przy przebiegu 145 000 i od tamtego czasu zalewany olejem Mobil ESP Formula 5w30 wymienianym co 20 000 kilometrów. Auto nie używane na krótkich odcinkach przeważnie trasy od 25 do 100 kilometrów, jazda raczej spokojna drogami wojewódzkimi, krajowymi i autostradą.
Niestety co kilka tysięcy kilometrów(5-7) zapala się kontrolka niskiego stanu oleju, ostatnio gdy byłem u rodziców wlałem 600ml, a wcześniej też około 400ml ale wtedy kontrolka się nie zapaliła tylko dolałem profilaktycznie. Olej nalewany do około połowy zakropkowanego miejsca na bagnecie. Auto nie kopci, ma moc i jest regularnie przeganiane na autostradzie zawsze z rozgrzanym silnikiem. W zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego nie zauważyłem oleistych plam czy osadów. Jedynie silnik się poci pod pokrywą zaworów ale tak było zawsze i nic z tym nie robiłem. Na początku eksploatacji dolewałem małe ilości co dawało 500ml na 20 000 kilometrów.
Nie wiem czy szukać dziury w całym czy dolewać dalej olej czy zmienić na inny? Może jest jakaś typowa usterka w tych silnikach którą trzeba naprawić, typu jakieś uszczelki pod wtryskami lub coś podobnego.
Golf Plus Trendline 2005 1.9 TDI BKC+ (Sprzedany)
Golf Plus Comfotline 2008 2.0 TDI BMM (Sprzedany)
Golf Plus Highline 2010 2.0 TDI CFHC
Tiguan Track&Style 2012 2.0 TDI CFFB+ (177@400)
Golf VII Variant Trendline 2015 1.6 TDI CXXB+ (139@310)
Golf Plus Comfotline 2008 2.0 TDI BMM (Sprzedany)
Golf Plus Highline 2010 2.0 TDI CFHC
Tiguan Track&Style 2012 2.0 TDI CFFB+ (177@400)
Golf VII Variant Trendline 2015 1.6 TDI CXXB+ (139@310)