Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By kupszczelisty -  04 cze 2014, 14:09
 wielkopolskie
#133844
Witam

Samochód moich rodziców golf plus 2005 1.9 tdi BKC bez DPF,około 230 000 przebiegu oryginalnego. Kupiony przy przebiegu 145 000 i od tamtego czasu zalewany olejem Mobil ESP Formula 5w30 wymienianym co 20 000 kilometrów. Auto nie używane na krótkich odcinkach przeważnie trasy od 25 do 100 kilometrów, jazda raczej spokojna drogami wojewódzkimi, krajowymi i autostradą.

Niestety co kilka tysięcy kilometrów(5-7) zapala się kontrolka niskiego stanu oleju, ostatnio gdy byłem u rodziców wlałem 600ml, a wcześniej też około 400ml ale wtedy kontrolka się nie zapaliła tylko dolałem profilaktycznie. Olej nalewany do około połowy zakropkowanego miejsca na bagnecie. Auto nie kopci, ma moc i jest regularnie przeganiane na autostradzie zawsze z rozgrzanym silnikiem. W zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego nie zauważyłem oleistych plam czy osadów. Jedynie silnik się poci pod pokrywą zaworów ale tak było zawsze i nic z tym nie robiłem. Na początku eksploatacji dolewałem małe ilości co dawało 500ml na 20 000 kilometrów.

Nie wiem czy szukać dziury w całym czy dolewać dalej olej czy zmienić na inny? Może jest jakaś typowa usterka w tych silnikach którą trzeba naprawić, typu jakieś uszczelki pod wtryskami lub coś podobnego.
#133858
Golf Plus czy nie Plus a silnik masz BKC.
Jaką normę oleju masz w instrukcji?
Od jakości oleju dużo zależy ile się dolewa. Ja mam BKC i
- Leję z aprobatą VW 505.01
- Nie leję 5W30 tylko 5W40.
- Wymieniam co 10 max 15 tyś. km albo rok.
Ja swojego kupiłem też na oleju Mobil ESP Formula 5w30 bardzo dużo mi brał.
Wlałem Castrola Edge Turbo Diesel 5W40 jeszcze gorzej bo 0,5l na 1000 km.
Teraz mam wlany 5W40, ale tylko z deklaracją producenta że spełnia normy 505.01. Myślę że jest teraz dobrze bo na 8000 km. dolałem 0,6 l.
#133861
kupszczelisty pisze:Jedynie silnik się poci pod pokrywą zaworów ale tak było zawsze i nic z tym nie robiłem. Na początku eksploatacji dolewałem małe ilości co dawało 500ml na 20 000 kilometrów.
U mnie byla nieszczelnosc wlasnie przy uszczelce/korku wlewu oleju. Przez 8 miesiecy wylecialo tamtedy ponad 0.5 litra oleju. Po uszczelnieniu, problem ustapil.
By czesiek -  04 cze 2014, 19:31
 dolnośląskie
#133892
Lej dalej 5W30 zakropkowane pole na bagnecie to jest stan ze nalezy oleju dolac, zagiecie u gory jest max. Zobacz w instrukcji. Moj bierze od nowosci ze 2-3 razy trzeba dolac miedzy wymianami co 15tys. To jest raczej normalne, bo kazdy silnik olej spala, kwestia ile. Szkoda sobie glowe zawracac, bo zaczniesz grzebac to bedzie gorzej.
#133945
Co do normy to Mobil ESP 5w30 ma :
http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LCW/c ... 5w30.aspx#

Auto cały czas jeździło w trybie LL, ale nie czekaliśmy na kontrolkę z licznika tylko przy około 20 000 kilometrów wymienialiśmy olej.

Czy lejąc ten olej popełniliśmy błąd?
#136488
piotrekp pisze:
U mnie byla nieszczelnosc wlasnie przy uszczelce/korku wlewu oleju. Przez 8 miesiecy wylecialo tamtedy ponad 0.5 litra oleju. Po uszczelnieniu, problem ustapil.
Bardzo to było widoczne gołym okiem , były jakieś większe zacieki.? Pytam bo też ostatnio mi troche oliwy ubyło i dzisiaj zauważyłem że ten gumowy oring pod korkiem wlewu oleju jest cały wilgotny i zapocony olejem i zastanawiam się czy to może być powodem ubytku. A spytam też przy okazji czy wymieniałeś tylko uszczelkę czy cały korek wlewu?
By kupszczelisty -  02 lip 2014, 21:28
 wielkopolskie
#136496
W moim aucie też wokoło korka na gumowym kołnierzu jest zawsze wilgotne. Czyściłem to wielokrotnie. Co to może być?
#136498
Sylwestro pisze:
piotrekp pisze:
U mnie byla nieszczelnosc wlasnie przy uszczelce/korku wlewu oleju. Przez 8 miesiecy wylecialo tamtedy ponad 0.5 litra oleju. Po uszczelnieniu, problem ustapil.
Bardzo to było widoczne gołym okiem , były jakieś większe zacieki.? Pytam bo też ostatnio mi troche oliwy ubyło i dzisiaj zauważyłem że ten gumowy oring pod korkiem wlewu oleju jest cały wilgotny i zapocony olejem i zastanawiam się czy to może być powodem ubytku. A spytam też przy okazji czy wymieniałeś tylko uszczelkę czy cały korek wlewu?
Wilgotna pianka od dołu plastikowej pokrywy silnika, ślady oleju na górnej pokrywie silnika, na turbinie. Wymieniłem tylko uszczelkę w korku.
By kupszczelisty -  03 lip 2014, 6:56
 wielkopolskie
#136524
Czy ta uszczelka jest do kupienia bez problemu?