Strona 1 z 5

Branie przez silnik 2.0 TDI oleju

: 06 gru 2008, 22:01
autor: pioter117
Na wstêpie chcia³em siê przywitaæ.
Jestem nowy na forum, je¶li kogo¶ interesuje ma³a przeróbka odmy która
jest zmor± zbyt du¿ego poboru oleju wystarczy za¶lepiæ otwór po odmie
w uk³adzie dolotowym, a krótk± zagiêt± koñcówkê skierowaæ w odwrotn±
stronê i po³±czyæ wê¿em z dolotem przed filtrem, koñcówkê do za³o¿ena wê¿a mo¿na
wkleiæ na kolanku przed filtrem powietrza .W obwodzie mo¿na za³o¿yæ filtr
z fizeliny o grubo¶ci oko³o 5 mm przy pokrywie rozrz±du,wskazane.Jak znajdê czas za³±cze zdjêcie , koniec z ubytkiem oleju.Koniec te¿ z mokrym dolotem wskazuj±cym na zu¿ycie turbiny.

: 11 gru 2008, 18:52
autor: chomik
Rozumiem ¿e przerobi³e¶ to tak jak w linku poni¿ej:

http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=6352

Zrobione tanim kosztem i mniej ekologicznie ale wa¿ne ¿e dzia³a ;)

Tylko napisa³e¶ ¿e koniec z ubytkiem oleju, je¶li dobrze my¶lê to olej który lecia³ w dolot teraz znajdzie siê w butelce i tak czy inaczej trzeba bêdzie dolewaæ ;)

Mo¿na te¿ zastosowaæ OIL CATCH TANK, ale to równie¿ nie zmieni problemu "wyrzucania" oleju, chyba jedyny sposób o zatkaæ odpowietrznik ale po takiej operacji zapewne wywali nam olej bagnetem :lol:

Jutro sprawdzê u siebie czy mam mokro w wê¿yku od odmy, jak bêdzie mokro trzeba bêdzie zastanowiæ siê nad problemem chocia¿ od wymiany do wymiany nie wci±ga wiêcej jak 0.7l oleju wiêc raczej nie jest tak ¼le.

: 12 gru 2008, 17:36
autor: pioter117
Witam.
Zrobi³em tê przeróbkê bardziej estetycznie i ekologicznie.
Dolot jest za¶lepiony , ale nie w taki ordynarny sposób, praktycznie
nie widaæ, druga strona przewodu jest profesjonalnie wklejona przed filtrem powietrza i oczywi¶cie zaci¶niêta opask±, w obwodzie jest filtr
zapobiegaj±cy przedostawaniu siê mg³y olejowej do dolotu przed filtr
powietrza.Przed przeróbk± turbina pobiera powietrze z dolotu z filtrem
powietrza oraz z odmy powietrze razem z mg³± olejow± nadmieniam ¿e
podczas wiêkszych obrotów ci¶nienie w skrzyni korbowej jest o wiele

wiêksze a wiêc turbina dzia³a na zasadzie smoka i pobiera powietrze
sk±d jej jest ³atwiej.Po tej przeróbce nie ma wyboru powietrze zasysa
tylko z g³.dolotu.Tylko przy wymianie oleju trzeba pamiêtaæ o wymianie
filtru z fizeliny który jest za³o¿ony po przeróbce.Je¿d¿ê 4 miesi±ce nie
dola³em nic oleju zrobi³em 4-ty¶. km. Silnik 2.0 TDI 16V.Dolot suchy i czysty
Pozdrawiam.

: 23 gru 2008, 19:48
autor: fredric
poczekamy jak zrobisz ze 40tys i zdasz relacje czy dolewasz.

: 24 gru 2008, 10:52
autor: pioter117
Witam.
Tego typu przeróbki stosuj± u naszych zachodnich s±siadów ,spotka³em
siê z tak± zmian±.Znajomy niemiec mia³ przejechane po
przeróbce 60 ty¶.Brak ubytku oleju,oraz wyniki spalin o wiele lepsze,
u nich jednak lepiej zwracaj± na to uwagê.
Pozdrawiam.

: 24 lut 2009, 16:09
autor: chomik
witam,

zastosowa³em patencik u siebie, z tym ¿e dla próby zastosowa³em butelkê jak w linku powy¿ej, zrobi³em kilka tysiêcy km, zagl±dam do butelki a tam ok 0,3-0,4l oleju :shock:

Mo¿e kto¶ siê orientuje czemu przez odmê wyrzuca tak du¿± ilo¶æ?
Praktycznie rzecz bior±c co doleje oleju to wywali go przez odme :evil:

: 24 lut 2009, 18:31
autor: fredric
troche tego chyba nie czaje.hm ja poprostu sobie dolewam raz na 15tys jakies 0,5l oleju i nie widze aby on wylecial gdzies pod lub z tylu. mozecie mi to jakos jasniej wyt³umaczyc.

: 25 lut 2009, 8:26
autor: pioter117
Witam
Z tego co mi wiadomo w pokrywie zaworów lub na zewn±trz powinien
byæ zawór z membran± i sprê¿yn± reguluj±c± ci¶nienie w skrzyni
korbowej plus filtr wy³apuj±cy mg³ê olejow±. Ja zastosowa³em zawór od
Forda a filtr od Passata 3.0. Zrobi³em sporo km. oko³o 18 ty¶. od przeróbki , oleju nie
dolewam dolot suchy i czysty.Nadmieniam ¿e wcze¶niej du¿o dolewa³em
oko³o 2l.na15 ty¶. silnik 2.0 140 KM BKD
Pozdrawiam.

: 01 mar 2009, 19:40
autor: fredric
no powiem ci kolego ze jak jezdze nie wlalem wiecej jak litr a mam baaardzo ciezka noge.

: 02 mar 2009, 8:05
autor: pioter117
Witam.
Taka du¿a ilo¶æ dolewanego oleju spêdza³a mi sen z powiek, mo¿e
dlatego ¿e jest to silnik z pierwszego okresu produkcji,w pó¿niejszych
ponoæ odolejacze ju¿ s±, ale te¿ nie we wszystkich ,ja mam z 18-02-2004r.
Pozdrawiam.

: 02 mar 2009, 8:20
autor: fredric
to dziwne bo moja maszyna jest tez z tego okresu poczatek 2004. te modele byly najbardzie ze tak powiem nieudane, czyli akcja serwisowa ko³a dwumasowego i najwiecej pêkajacych g³owic.
najwazniejsze ze juz problem masz rozwiazany pozdr

: 02 mar 2009, 10:54
autor: pioter117
Muszê powiedzieæ ¿e nie mia³em z nim problemów, poza olejem,który
znika³ w zastraszaj±cym tempie jak mocniej naciska³em na peda³.
W 2006r. mia³em wymienion± g³owicê, koñczy³a siê gwarancja i w
serwisie po sprawdzeniu nr.VIN stwierdzili ¿e istnieje du¿e prawdopodobieñstwo ¿e mam silnik z wadliw± g³owic± ,nic siê nie dzia³o,
ale profilaktycznie wymienili.
Pozdrawiam.

: 02 mar 2009, 11:05
autor: chomik
Mo¿esz wrzuciæ fotki jak to masz u siebie wykonane?

: 02 mar 2009, 11:58
autor: pioter117
Wy¶wietla mi ca³y czas uszkodzony link,
jak chcesz to prze¶lê na email.
chomik,do ciebie posz³o, zobacz w wiadomo¶ciach.

: 03 mar 2009, 8:15
autor: pioter117