Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By przemq -  13 wrz 2019, 8:44
 świętokrzyskie
#276961
Panowie, może pomożecie bo już mnie szlak trafia z tym poborem, co jednak dziwniejsze to same pobory bo samochód pobiera olej co pewien dystans ( zwykle 200-220km), sprawdzane po każdym przejeździe. Wymienione zostało wszystko co tańsze do wymiany ( uszczelnienie ogólne silnika, uszczelniacze na zaworach a ostatnio suszarka). Pobory są średnio tak 100ml na te 200km, z czego styl jazdy nie ma na to wpływu ( próbowałem i dynamiczniejszy i "dziadkowy").
Zastanawiam się czy czasami teraz pompa paliwa nie popija oleju (chyba możliwe) bo generalnie spalanie mam wysokie (ponad 7l przy dystansach 11km do pracy, 80% trasa/20% miasto bez korków i świateł)
Pali na strzała, nie kopci

Olej Motul Specyfic 5w40, wymiany co 6 tyś albo i wcześniej, w bagażniku wożę 6 litrów na dolewki
By przemq -  13 wrz 2019, 11:14
 świętokrzyskie
#276963
Właśnie zajrzałem do dolotu przed icka i może ze 2-3 krople poleciały z połączenia węża z ickiem , wydech też wygląda normalnie, brak oleju tylko czarna sadza
By nikodem -  05 gru 2019, 13:53
 małopolskie
#278875
Panowie ostatnio zauważyłem ze coś szybciej ubywa mi olej na przejechane 9 tys km dolalem okolo litry oleju raczej to nie jest normalne tak mi sie wydaje silnik czysty nie widac zadnych wyciekow wczesniej nie mialem takich problemow na cala wymiane z reguly dolewalem max 200 ml oleju pacjent to golf 5 1.9 TDI 105KM silnik o oznaczeniu BKC obecny przebieg to 276 tys
Awatar użytkownika
By Rawcio -  05 gru 2019, 17:22
 zachodniopomorskie
#278880
nikodem pisze:
05 gru 2019, 13:53
Panowie ostatnio zauważyłem ze coś szybciej ubywa mi olej na przejechane 9 tys km dolalem okolo litry oleju raczej to nie jest normalne tak mi sie wydaje silnik czysty nie widac zadnych wyciekow wczesniej nie mialem takich problemow na cala wymiane z reguly dolewalem max 200 ml oleju pacjent to golf 5 1.9 TDI 105KM silnik o oznaczeniu BKC obecny przebieg to 276 tys
Od samego początku (a mój ma 550kkm) po 8-9kkm muszę dolać 0,5-1l do wymiany przy ok. 11-12kkm. Składa się na to długa jazda z wysokimi prędkościami. Kiedyś się zaparłem i przez cały cykl od wymiany do wymiany jeździłem spokojnie. Poboru oleju nie było. ;)
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  05 gru 2019, 17:51
 pomorskie
#278881
nikodem pisze:
05 gru 2019, 13:53
ubywa mi olej na przejechane 9 tys km dolalem okolo litry oleju raczej to nie jest normalne tak mi sie wydaje
wydaje ci się, wg mnie jest nieźle, lej paliwo, ciesz się jazdą i nie zaprzątaj sobie głowy niepotrzebnymi rzeczami
Awatar użytkownika
By Rawcio -  09 gru 2019, 22:42
 zachodniopomorskie
#278967
stelmi75 pisze:
06 gru 2019, 15:25
Rawcio dużo napraw silnika było po drodze do tego przebiegu 550kkm
W marcu tego roku (przy ok. 490kkm) wymienione zostały panewki korbowodowe, turbo oraz uszczelnienie pokrywy zaworów, miski oraz czujnika poziomu oleju.
Awatar użytkownika
By west5009 -  22 gru 2022, 10:05
 pomorskie
#290011
Hej,
Kolega boryka się z pewnym wyciekiem. Dotychczas stawiałem na pompe vacuum więc wymieniona została stalowa uszczelka pomiędzy pompą a silnikiem, ale dalej ubywa powoli oleju z bagnetu. Co ciekawe plama na zdjęciu poniżej pojawia się dopiero jakiś czas po zgaszsniu rozgrzanego silnika, a podczas jazdy nawet nastu kilometrów jest sucho. Ktoś mial coś podobnego? Co to może być? Bo trochę mi to wygląda, jakby spod tej wtyki dużej okrągłej coś moglo się wydostawać, ale nie mam pojęcia o czym właściwie pisze i za co to odpowiada :tooth: Wiazka od pompowtryskow?


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
By Dziadek13 -  22 gru 2022, 16:26
 śląskie
#290012
west5009 pisze:
22 gru 2022, 10:05
Co ciekawe plama na zdjęciu poniżej pojawia się dopiero jakiś czas po zgaszsniu rozgrzanego silnika, a podczas jazdy nawet nastu kilometrów jest sucho.
Bo podczas jazdy wiatr goni olej na tył silnika a jak stanie to grawitacyjnie leci na dół co wtedy widać.

Wymiana uszczelek tz "oringów" na listwie zasilającej wtryski załatwi sprawe.
Uszczelnienie wiązki jeśli nie mamy orginalnej uszczelki to dajemy dwa oringi 25x2.5

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
By seebst -  22 gru 2022, 18:02
 lubuskie
#290013
W moim przypadku waliło spod tej wtyczki właśnie i cały tył silnika był uyebany, ale nie na tyle, żeby coś kapało czy ubywało. Mechanik powiedział, że oringi luzem takie nie występują, więc albo oryginalna wiązka, co byłoby najlepszym rozwiązaniem, ale i najdroższym, albo uszczelnienie tego silikonem, co byłoby też dobrym pomysłem, albo kupno wiązki w zamienniku, który byłby sporo tańszy od oryginału, ale byłoby ryzyko, że by dalej mogło przepuszczać. Więc zdecydowałem się na uszczelnienie tego silikonem - silnik został umyty z tych wycieków i już półtora roku jeżdżę i nic się nie dzieje - cisza.
Awatar użytkownika
By west5009 -  22 gru 2022, 20:44
 pomorskie
#290014
Dzięki Wam wielkie za odpowiedzi! Czyli tak, jak myślałem, że to któraś z tych dwóch opcji vacum, abo listwa. No nic to będzie się myślało nad silikonem lub popatrzy za jakimś gotowym oringiem, albo w ostateczności nową listwą :super:

Update: Zrobiłem, jak poradził kolega wyżej, zdjąłem pokrywę, wyjąłem listwę, a z niej przy wtyczce ten biały oryginalny uszczelniacz. Nałożyłem dwa oringi chyba nawet trochę cieńsze niż 25x2.5, bo na oko trochę brałem z garażu :tooth:, ale co ważne na razie sucho po 100km niecałych i całej nocy staniu. Oby tak pozostało, jeszcze raz dzięki :pepsi: