Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
Awatar użytkownika
By Norbas -  03 wrz 2016, 15:19
 lubuskie
#238370
Dodam, że teraz wentylatory klimy uruchamiają się do 83*C a potem koniec, nawet podczas standardowej procedury schładzania silnika nie włączają się :-/
By BSA -  30 mar 2017, 10:43
 dolnośląskie
#249704
Witam serdecznie użytkowników forum. Nie chciałem zakładać nowego tematu, więc kontynuuję stary.
Mam problem z moim MK5 1.9TDI BKC 2005r. Mianowicie załącza się wg mnie za wcześnie wentylator chłodnicy (klima wył.). Wentylator włącza się włącza przeważnie jak auto osiąga 90st po przejechaniu kilku km. Problem w tym, że wentylator załącza się kiedy jeszcze chłodnica jest zimna i jest mały obieg (wąż od termostatu zimny), również zimą. Po chwili włącza 2 bieg, pochodzi kilka min i się wyłącza.
Wymieniłem termostat, pompę wody, czujniki temperatury (zarówno ten z prawej strony bloku silnika jak i ten na wężu przed chłodnicą). Nadal bez zmian. Czy ktoś z Was spotkał się z czymś podobnym ? Czy czujniki cieczy które wymieniłem są identyczne (06A 919 501A) czy może sprzedawca wprowadził mnie w błąd?
Brakuje mi pomysłów co jeszcze może być przyczną. Na komputerze brak jakichkolwiek błędów.
Czy ktoś z Was ma podobnie, że przy zimnym wężu i chłodnicy pracuje wentylator? :(
Ostatnio zmieniony 31 mar 2017, 14:01 przez BSA, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  05 maja 2017, 15:07
 śląskie
#251458
Mettenoos pisze:
stelmi75 pisze:U mnie wentylator chodzi po włączeniu zapłonu i komunikat emission workshop
nie ma sensu pisać w wielu tematach o swoim problemie, napisałem ci w innym temacie co ja bym na początek zrobił, jeśli nie masz dostępu do VCDS to poszukaj czy ktoś z okolicy nie ma https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=52&t=12655

może uszkodzony jest moduł wentylatora Obrazek
jeszcze może być od uszkodzonego czujnika temp na wyjściu chłodnicy i spalony bezpiecznik od jednego z zasilań panela klimatyzacji.
Bez vcds nie będzie wiadomo.
By stelmi75 -  05 maja 2017, 18:46
 lubelskie
#251468
czujnik podpinałem inny i to samo ,jak odepniesz wtyczki od czujników to i tak wentylator chodzi po włączeniu zapłonu najpierw 1 bieg a potem 2 chwile chodzi i przestaje i tak w kółko , a który ten bezpiecznik spalony ,w komorze silnika jest taki siwy przekaźnik jak go wypnę to wentylator staje i nie świeci check jak wepnę to zapal check i komunikat emision workszotch.

Dodano po 1 godzinie 51 minutach 23 sekundach:
musi być przerwa w tych wiązkach na lewej podłożnicy ,wcześniej wahała się temperatura na liczniku i od czasu błąd emisin workscht ,poruszałem ta wiązka i świeci check cały czas

Dodano po 48 sekundach:
i za łan cza wentylator
By mikki -  10 maja 2017, 15:53
 świętokrzyskie
#251722
Witam , wymieniłem ostatnio termostat bo przy temperaturach w granicach zera stopni miałem problem z osiągnięciem 90, po wymianie ewidentnie problem zniknął auto łapie 90 i trzyma , lecz pojawił się dziwne zjawisko mianowicie przy temperaturach +7 stopni i po dluzszej trasie 20 km gdy gasze auto to słyszę jak przestają kręcić się wentylatory chlodnicy, tez tak macie w swoich tdi kach ze nawet przy temperaturach niskich wlacza sie wentylator po dluzszej jezdzie ? , dodam ze temperatura jest caly czas 90, błędów brak, przed wymianą termostatu nigdy się wentylator nie załączył nawet w silne upały .
Przy temperaturze jak dzisiaj okolice 10 stopni w aucie podczas trasy tak 20 km włączają się wentylatory , jeździłem z vcds i właczaja się prawdopodobnie na pierwszym biegu przy 91 stopniach- odczyt z czujnika g62 , na desce rozdzielczej temp.90 , i teraz pytanie czy jeździć tak czy wymieniać jeszcze raz termostat? bo chyba nie jest to normalne ze przy temperaturze 10 stopni na zewnątrz auto bez włączania wentylatorów nie potrafi utrzymać właściwej temperatury. Doradźcie coś czy u was też przy takich temperaturach wentylatory się załączają a może jest na forum ktoś z silnikiem BXE i powiedział by jak jest u niego
By mikki -  10 maja 2017, 21:22
 świętokrzyskie
#251738
Nie nie mam wlaczonej , one pracuja chwile i wylaczaja sie i znowu sie zalanczaja i tak w kołko. Niby wszystko prawidlowo tylko czemu przy tak niskich temperaturach przecież chlodnica powinna sama schlodzic plyn bez wentylatora
#259294
Witam,
Od 2 miesięcy jestem posiadaczem golfa 5 1.4 75 KM (benzyna) z 2004 roku. Golf jest zadbany, sprowadzony z Niemiec. Od jakiegoś czasu pojawia mi się co chwilę kontrolka Check Engine. Na małych dystansach, np jak jeżdżę do pracy to kontrolka się nie świeci, pojawia się najczęściej dopiero po przejechaniu więcej niż 10 km. Oprócz pojawienia się samej kontrolki to w zasadzie nie zauważyłem żadnych spadków mocy czy innej pracy silnika. Sprawdzałem błędy kablem diagnostycznym i wyrzuciło błąd P0480. Zgodnie z informacjami jakie znalazłem jest to błąd wentylatora.

Przechodząc zatem do wentylatora - nie wiem czy tak ma być ale włącza mi się on od razu lub po chwili po uruchomieniu silnika i chodzi dosyć głośno (pracuje na wysokich obrotach)- chodzi o duży wentylator gdyż mam w układzie 2 wentylatory: mały i duży. Dodatkowo wskazówka temperatury silnika na kokpicie pokazuje bardzo niską temperaturę: po kilku lub kilkunastu minutach jazdy po mieście pokazuje temperaturę max 60-65 stopni natomiast po przejechaniu około 100 km temperatura wzrasta do max 75 stopni. Wiem, że to za mało, gdyż termostat powinien otwierać się dopiero po 87 stopniach i teraz moje pytania:
1. Czy wszystkie te problemy mogą być ze sobą powiązane?
2. Czy niedogrzewanie się silnika to raczej problem z termostatem czy wentylatorem?
3. Od czego powinienem zacząć ?
3. Mechanik coś wspominał, że być może trzeba będzie wymienić jakiś moduł sterowania wentylatorem, czy chodzi o ten układ wentylatorów? (u mnie są dwa wentylatory w układzie: mały i duży). Mile widziane jakieś rady

pozdrawiam
#259300
Kod: Zaznacz cały
16864 / P0480 / 001152 - Obwód sterowania wentylatora chłodzącego 1: Usterka elektryczna

Możliwe przyczyny
Uszkodzony bezpiecznik
Usterka modułu sterującego wentylatora chłodzącego (J293)
Wentylator 2 (V177) jest zablokowany / zablokowany
Okablowanie i / lub Złącza z / do modułu sterującego wentylatora chłodzącego (J293) są wadliwe
Okablowanie i / lub złącza z / do wentylatora chłodzącego 2 (V177) są wadliwe
Możliwe rozwiązania
Sprawdź bezpiecznik (s)
Sprawdź moduł sterujący wentylatora chłodziwa (J293)
Przeprowadź test wyjściowy
Sprawdzić wentylator chłodziwa 2 (V177) pod kątem ograniczenia / blokady
Sprawdź obce przedmioty i przypadkowe uszkodzenia, a także ograniczenia
Sprawdzić okablowanie i / lub złącza z / do modułu sterującego wentylatora chłodziwa (J293)
Sprawdź okablowanie i / lub złącza od / do wentylatora chłodzącego 2 (V177)
Specjalne notatki
Wymontuj bezpieczniki wentylatora 2 (V177) z powodów bezpieczeństwa przed ich sprawdzeniem
By Osti -  23 lis 2017, 17:38
 warmińsko-mazurskie
#259308
dzięki za odpowiedż ale czy to możliwe żeby ciągle chodzący wentylator od chłodnicy (od razu po uruchomieniu silnika) był powodem niedogrzewania się silnika? Silnik uzyskuje temperaturę max 60 stopni w ciągu ok 20 minutowej jazdy a po godzinie max 65-70 stopni. Czy może to również problem termostatu?
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  23 lis 2017, 18:13
 śląskie
#259314
1 wentylator duzy lub mały NIGDY nie działają osobno. ZAWSZE kręcą się razem dwa.
2 elektronika w dużym uszkodzona?
3 uszk czujnik temp na wyjsciu chłodnicy i duży startuje pod zapłonie a mały uszkodzony.
4 termostat do wymiany