Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  23 cze 2015, 9:01
 pomorskie
#182988
PinkFloyd pisze:
Schell Nitro+ produkowane tylko w Rafinerii w Niemczech
oj tam od razu nitro :) , ja 2 dni temu tankowałem u siebie na nowo otwartej stacji http://boterm.pl/?page_id=118 tankuję, paczę :) a tu ON czysty jak woda, pytam gościa skąd oni mają taką oliwę, odpowiada że nie zawiera dodatków BIO, a ja na to że przecież musi mieć minimum 5%, a on się tylko uśmiechnął
By zumi -  14 wrz 2015, 20:40
 śląskie
#192570
1. czy ktoś z Was stosuje olej do dwusuwów np. Liqui Loly 1052 jako dodatek do dizla? czy czujecie jakąś różnicę?
2. Jakie inne dodatki stosujecie np. ponoć popularny na zime dodatek Black Arrow
3 czy stosujecie jakieś srodki do czyszczenia układu paliwowego, układu wtryskowego, układu wydechowego i turbiny?
By zumi -  14 wrz 2015, 23:39
 śląskie
#192619
albo toczymy dyskusje bo taki jest cel forum albo ciągle się prosimy i zamykamy watki... albo jedno albo drugie poddaje temat do dyskusji... ja dodaje ten olej do swojego dizla i jestem zadowolony, czytałem rózne tematy o tym oleju co prawda w innych markach samochodów i opinie sa podzielone, sa zwolennicy i przeciwnicy... dlatego tez dyskusja... pozatym ten olej byl tylko przykładem...
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  15 wrz 2015, 0:24
 pomorskie
#192629
zumi pisze:albo toczymy dyskusje bo taki jest cel forum albo ciągle się prosimy i zamykamy watki...
bo z forum trzeba umieć korzystać a nie zakładać wątki które wielokrotnie były poruszane, ale do rzeczy ....
ja dodaje ten olej do swojego dizla i jestem zadowolony
możesz być zadowolony, tylko jaki twoje zadowolenie ma z tym związek ?
pozatym ten olej byl tylko przykładem...
to albo pytasz o konkretny preparat albo improwizujesz?!
czytałem rózne tematy o tym oleju co prawda w innych markach samochodów i opinie sa podzielone, sa zwolennicy i przeciwnicy... dlatego tez dyskusja...
kiedyś dolewano mixol do bardziej suchego paliwa jakim był olej opałowy w celu polepszenia smarowania pompy, miał tyle przeciwników co i zwolenników, mowa tutaj o silnikach na pompie VP, które przetrawiły bez problemu takie miksy, do PD również dolewano ale również jeśli ktoś lał paliwo z niewiadomego pochodzenia - zazwyczaj był to olej opałowy lub paliwo kutrowe, jeśli lejesz normalne paliwo to jaki jest sens dolewania? chyba tylko po to żeby tworzyć większe nagary

Poza tym temat jest o paliwach premium i dodatkach do nich, dodatkach z prawdziwego zdarzenia i przewidzianych do naszych silników a nie o dolewaniu oleju od dwusuwów do 1.9 TDI PD a twój post potwierdza tylko moją opinię że nie potrafisz korzystać z wyszukiwarki bo temat oleju w paliwie diesla był poruszany ale widzisz nie odniósł sukcesu http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=3&t=7250
By zumi -  17 wrz 2015, 20:24
 śląskie
#192977
moze i racja ale nie wiem czy czytałes kiedys jakis raport z kontroli stacji... nie zawsze na "markowych" stacjach jest jak powinno być... co nie zmienia faktu ze chcąc nie stosować np. olejów czy innych drozszych super preparatów które niekonicznie robią lepiej do starych silników (a tak zazwyczaj jest w polsce przy statystycznym wieku posiadania jednego auta przez statystycznego polaka tak własnie jest) jako dodatku do kiepskiej jakosci paliwa jaką mamy w polsce bo nieraz to lepsze paliwo na stacjach nie koniecznie takie bywa i tak czy siak podzespoły szybciej się degradują... wydaje mi się osobiscie ze jesli ktoś kupuje dizla i jezdzi na skrajnie niskich obrotach byleby osiagnac niskie spalanie by móc sie pochwalić w internetach to jest to bardziej szkodliwe niz nagar który podczas odpowiedniego uzytkowania samochodu bedzie sie i tak mniej osadzał nawet mimo dolania oleju który ma smarowac silnik i mimo spalania nie bedzie się aż tak osadzał
Awatar użytkownika
By Radauskas -  30 wrz 2015, 21:17
 mazowieckie
#194562
Ja tylko tak dodam, że od ok. 15-tu lat jeżdżę dieslami. Przeważnie 2-3 auta w domu,.. łącznie było to 6 aut. Zawsze tankowałem tańsze paliwo na "normalnych" stacjach koncernowych. Nigdy nie dolewałem żadnych dodatków do paliwa i nigdy nie naprawiałem wtrysków.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  03 mar 2018, 21:01
 pomorskie
#262524
A-R-T-U-R pisze:
03 mar 2018, 19:42
Dziś od mechanika usłyszałem, że warto w trosce o pracę i dobrą kondycję wtrysków dolewać 250ml mixolu na bak paliwa. Poprawia to smarowanie i czyści przy okazji wtryski. Ktoś coś takiego stosował/stosuje nadal :hmmm:
Arturze ten mechanik chyba uczył się za czasów silników 1Z. Jeśli tankujesz normalne paliwo to sobie daruj takie sprawy chyba że chcesz aby silnik "obrósł" w niepotrzebny nagar. Jak lałem opałówkę to lałem mixol ale nie miałem pod ręką wówczas nic nowocześniejszego
Poza tym mixol to prehistoria, są znacznie nowocześniejsze na rynku tego typu uszlachetniacze. Mixol jest za gęsty i kiepsko sie miesza a ponadto jest cięższy od ON i osiada częściowo na dnie
By ciaplo1 -  03 mar 2018, 21:02
 małopolskie
#262525
Niekiedy dolewam oleju T2 ale akurat nie mixolu, zostaje po nim dużo syfu. Jakiś zmian w pracy silnika nie zauważyłem, ale faktem jest że ropka jest tłuściejsze i smarowanie na pewno lepsze całego układu wtryskowego. Robie tak już od dawna i też nie widzę po dpf-ie żeby się szybciej zapychał. Tylko korekcje na wyryskach się poprawiły. Zaraz będzie sto wpisów że to mit że to w starych silnikach się sprawdzało, każdy robi jak uważa za słuszne.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  03 mar 2018, 21:10
 pomorskie
#262528
ciaplo1 pisze:
03 mar 2018, 21:02
faktem jest że ropka jest tłuściejsze i smarowanie na pewno lepsze całego układu wtryskowego.
cały układ wtryskowy nie potrzebuje lepszego smarowania a stosowanie olejów z dwutaktów na pewno nie służy utrzymaniu czystości układu wtryskowego a jedynie powoduje zwiększoną ilość nagaru :P
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  03 mar 2018, 21:23
 pomorskie
#262530
A-R-T-U-R pisze:
03 mar 2018, 21:12

Na razie raz na pół roku wlewam na zbiornik paliwa LM2666 i problemów z wtryskami nie miałem. :pepsi:
ja raz na +/- 5000 km dolewam LM

olej z 2T zwany mixolem :P stosowałem jako dodatek do OP w silniku 1.9 SDI, nie chcę skłamać ale jakieś 150 tys km przejechałem bezawaryjnie a silnik przeżył blisko 500 tys km w rekach kuzyna aż do zezłomowania, w mk5 też było ale jak widziałem co pozostaje na dnie beczki po mieszaniu z mixolem to po kilku wypalonych 200 litrowych beczkach sobie darowałem choć cenę miałem 1/2 ON i robiąc +/- 25 tys km rocznie oszczędności były dość spore. Prawdą też jest że osobiście żadnych ubocznych skutków nie odczułem ale jak zobaczyłem wtryskiwacze wyjęte z ALH kolegi to mnie blady strach ogarnął, on też jeździł na mixolu