marnon pisze:PinkFloyd pisze:U mnie na Shell nitro+ dpf mało się zapełniał, po 360km max było 14% a min 4% i nie dobija do 40% tylko sterownik prewencyjnie dopala po 360km, na zwykłym ON zapełnia się o30% więcej
na forum tourana Jacek z V-techa napisał mi że zakatuję turbinę jak tam często będzie mi się DPF wypalał, i że nie ma czegoś takiego jak prewencyjne dopalanie DPFa... a u mnie tak jak u Ciebie BLS i średnio co 360km dopalanie, rok tak śmigam odkąd auto mam i zapełnienie wzrosło z 41 na 42g przejechane 15tyś km. Sam osobiście nie leję lepszego paliwa z tegoż samego powodu że do DPF ponoć nie powinno się lać, niby wyższe temperatury spalania są ale nie zgłębiałem tematu jak to się ma do żywotności DPFa. Prawda jest taka że u nas mamy kiepskie paliwo, tankując w Niemczech zwykłego diesla silnik pracuje lepiej i więcej km można przejechać, pytanie czy niewielka ilość dodatków do paliwa premium ma sens. Pewnie jedna osoba powie że tak inna że nie, jedni słyszą super pracę silnika inni nie widzą różnicy. Wg mnie sens ma też stacja na której się tankuje paliwo czy jest w miarę nowa, ma nowoczesne zbiorniki czy to stary CPN z lat 80 wykupiony obecnie przez znaną markę. zdania zawsze tutaj będą podzielone.
Możesz powiedzieć ze z V-tech gada bzdury. Mam serwisówke do TDI BLS i umnie jest tak jak fabryka przewidziała, DPF opcje dopalenia- po przekroczeniu 40% zapełnienia sadzy. Jeżeli zapełnienie nie osiągnie 40% w ciągu 360km, po 360km prewencyjne dopalenie przez 10km jeżeli w ciągu tych 10km spadnie zapełnienie do 0% ( np. jak po osiągnięciu 360km zapełnienie było 10% i po 5 km spadnie do 0% to sterownik dopala i tak przez 10km jazdy ) lub jeżeli było większe i nie zdazyło zejść do 0% w ciągu 10km to do momentu osiągniecia 0% zapełnienia lub serwisowe za pomocą oprogramowania. Wielokrotnie sprawdzałem i zapełnienie na Schell nitro + było o wiele mniejsze , po drugie te paliwo w 100% pochodzi z rafinerii w Niemczech, a temp. spalin z DPF steruje czujnik temp. i tak nie przekroczy 800st przed turbina w czasie dopalania jak producent przewidział, w czasie jazdy jest tak samo jak w innych paliwach, zobacz sobie w bloku 075 w czasie jazdy. To taka opinia pewnie jak o znajomości dopalania dpf-a w BLS. Widziałem wiele BLS-ów i tak miały, po wycięciu dpfa był w środku czyściutki i nie wypalony mimo przebiegu 200 tys km. Po drugie dopalanie nie jest takie złe wypala sadze na kierownicach turbiny w wyniku wolnej jazdy
Co 360km to częste
w 2.0 TDI 170KM zapełnienie 40% pojawia się po ok 180km i to w nowych CR wielokrotnie sprawdzałem, mój teść ma taki już 170 tys km i zero problemów z DPF-em i turbina mimo że dopala mu 2 razy częściej niż mi. Poza tym te dopalanie jest po wgraniu nowszego softu, ponieważ po 360km prewencyjnie krócej się dopala jak jest mniej niż 40% niż po osiągnięciu 40% gdzie trzeba dłuższej trasy i większe obciążenie wtedy jest turbawki i filtra. W tych wersjach nie ma problemu z eksploatacja filtra w mieście bo od 5-10% to spokojnie dopali po mieście w 3km. Jak zgasisz silnik jak dopali do mniej niż 3% to już przy następnym odpaleniu nie dopali dopiero przy 360km.
KARTOTEKA Jetta http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=8&t=10080" onclick="window.open(this.href);return false;