Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By kuba94 -  04 wrz 2014, 14:10
 pomorskie
#142130
A w innych krajach na zachód od odry sa paliwa premium , w Lizbonie nie widziałem premium na shelu . W USA też nie widziałem był tylko regular i jakiś tam wynalazek 96 oktan, co do disla to nie wiem co tam zalewają. Może ten premium u nas to normalne paliwo jakie maja w zachodnich krajach
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  04 wrz 2014, 20:25
 zachodniopomorskie
#142169
kuba94 pisze:A w innych krajach na zachód od odry sa paliwa premium , w Lizbonie nie widziałem premium na shelu . W USA też nie widziałem był tylko regular i jakiś tam wynalazek 96 oktan, co do disla to nie wiem co tam zalewają. Może ten premium u nas to normalne paliwo jakie maja w zachodnich krajach
W Usa jest inny przelicznik parametrów, po drugie tam z racji Malo wysilonych silników przysłowiowe 98 jest tylko w dużych miastach. Na ON jezdzil tylko transport, paliwo bylo tanie i bardzo kiepskiej jakości co nie przeszkadzało tym silniki i to byl główny powód późniejszego wejścia tych silników w osobówkach, na ich rynek są trochę modyfikowane z uwagi na paliwo i awarie układu wtryskowego są częściej niż u nas, choć już sie to trochę poprawia.
Awatar użytkownika
By marnon -  04 wrz 2014, 21:14
 śląskie
#142179
PinkFloyd pisze: Możesz powiedzieć ze z V-tech gada bzdury. Mam serwisówke do TDI BLS i umnie jest tak jak fabryka przewidziała, DPF opcje dopalenia- po przekroczeniu 40% zapełnienia sadzy. Jeżeli zapełnienie nie osiągnie 40% w ciągu 360km, po 360km prewencyjne dopalenie przez 10km jeżeli w ciągu tych 10km spadnie zapełnienie do 0% ( np. jak po osiągnięciu 360km zapełnienie było 10% i po 5 km spadnie do 0% to sterownik dopala i tak przez 10km jazdy ) lub jeżeli było większe i nie zdazyło zejść do 0% w ciągu 10km to do momentu osiągniecia 0% zapełnienia lub serwisowe za pomocą oprogramowania. Wielokrotnie sprawdzałem i zapełnienie na Schell nitro + było o wiele mniejsze , po drugie te paliwo w 100% pochodzi z rafinerii w Niemczech, a temp. spalin z DPF steruje czujnik temp. i tak nie przekroczy 800st przed turbina w czasie dopalania jak producent przewidział, w czasie jazdy jest tak samo jak w innych paliwach, zobacz sobie w bloku 075 w czasie jazdy. To taka opinia pewnie jak o znajomości dopalania dpf-a w BLS. Widziałem wiele BLS-ów i tak miały, po wycięciu dpfa był w środku czyściutki i nie wypalony mimo przebiegu 200 tys km. Po drugie dopalanie nie jest takie złe wypala sadze na kierownicach turbiny w wyniku wolnej jazdy :D Co 360km to częste :shock: w 2.0 TDI 170KM zapełnienie 40% pojawia się po ok 180km i to w nowych CR wielokrotnie sprawdzałem, mój teść ma taki już 170 tys km i zero problemów z DPF-em i turbina mimo że dopala mu 2 razy częściej niż mi. Poza tym te dopalanie jest po wgraniu nowszego softu, ponieważ po 360km prewencyjnie krócej się dopala jak jest mniej niż 40% niż po osiągnięciu 40% gdzie trzeba dłuższej trasy i większe obciążenie wtedy jest turbawki i filtra. W tych wersjach nie ma problemu z eksploatacja filtra w mieście bo od 5-10% to spokojnie dopali po mieście w 3km. Jak zgasisz silnik jak dopali do mniej niż 3% to już przy następnym odpaleniu nie dopali dopiero przy 360km.
PinkFloyd wreszcie... słyszałem że BLSy mają takie prewencyjne dopalanie, u mnie również jak w zegarku co 360km dopalanie... dzięki za oświecenie :burp: drugą rzecz jaką słyszałem co też jest u mnie, że w BLSach turbawka lubi gwizdać... ja już tak jeżdżę od roku i nic się nie dzieje złego... chyba zacznę lać diesel gold na statoil do wcześniejszego golfa lałem i było ok tylko że tam nie było DPFa
Awatar użytkownika
By Zalman -  04 wrz 2014, 21:19
 małopolskie
#142181
zgadza się :D w bls lubi gwizdać.. jeździłem dwoma bls z grupy audi i vw i jest to samo. bardziej słychać gwizdanie turbawki jak się wypruje DPF'a :D
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  04 wrz 2014, 21:26
 zachodniopomorskie
#142182
marnon pisze:
PinkFloyd pisze: Możesz powiedzieć ze z V-tech gada bzdury. Mam serwisówke do TDI BLS i umnie jest tak jak fabryka przewidziała, DPF opcje dopalenia- po przekroczeniu 40% zapełnienia sadzy. Jeżeli zapełnienie nie osiągnie 40% w ciągu 360km, po 360km prewencyjne dopalenie przez 10km jeżeli w ciągu tych 10km spadnie zapełnienie do 0% ( np. jak po osiągnięciu 360km zapełnienie było 10% i po 5 km spadnie do 0% to sterownik dopala i tak przez 10km jazdy ) lub jeżeli było większe i nie zdazyło zejść do 0% w ciągu 10km to do momentu osiągniecia 0% zapełnienia lub serwisowe za pomocą oprogramowania. Wielokrotnie sprawdzałem i zapełnienie na Schell nitro + było o wiele mniejsze , po drugie te paliwo w 100% pochodzi z rafinerii w Niemczech, a temp. spalin z DPF steruje czujnik temp. i tak nie przekroczy 800st przed turbina w czasie dopalania jak producent przewidział, w czasie jazdy jest tak samo jak w innych paliwach, zobacz sobie w bloku 075 w czasie jazdy. To taka opinia pewnie jak o znajomości dopalania dpf-a w BLS. Widziałem wiele BLS-ów i tak miały, po wycięciu dpfa był w środku czyściutki i nie wypalony mimo przebiegu 200 tys km. Po drugie dopalanie nie jest takie złe wypala sadze na kierownicach turbiny w wyniku wolnej jazdy :D Co 360km to częste :shock: w 2.0 TDI 170KM zapełnienie 40% pojawia się po ok 180km i to w nowych CR wielokrotnie sprawdzałem, mój teść ma taki już 170 tys km i zero problemów z DPF-em i turbina mimo że dopala mu 2 razy częściej niż mi. Poza tym te dopalanie jest po wgraniu nowszego softu, ponieważ po 360km prewencyjnie krócej się dopala jak jest mniej niż 40% niż po osiągnięciu 40% gdzie trzeba dłuższej trasy i większe obciążenie wtedy jest turbawki i filtra. W tych wersjach nie ma problemu z eksploatacja filtra w mieście bo od 5-10% to spokojnie dopali po mieście w 3km. Jak zgasisz silnik jak dopali do mniej niż 3% to już przy następnym odpaleniu nie dopali dopiero przy 360km.
PinkFloyd wreszcie... słyszałem że BLSy mają takie prewencyjne dopalanie, u mnie również jak w zegarku co 360km dopalanie... dzięki za oświecenie :burp: drugą rzecz jaką słyszałem co też jest u mnie, że w BLSach turbawka lubi gwizdać... ja już tak jeżdżę od roku i nic się nie dzieje złego... chyba zacznę lać diesel gold na statoil do wcześniejszego golfa lałem i było ok tylko że tam nie było DPFa
W bls jest turbina kkk jest mniejsza ale z dolu szybko ładuje przez to silnik nie puszcza bąka przy ruszaniu i oszczedza dpfa i szybciej reguluje cisnienie ale kosztem podnoszenia mocy. Pogwizduje ale nie do przesady, chyba ze masz podniesioną moc i ciśnienie doładowania, te turbawki nie zasyfiaja sie tak sadza jak garetty, ale nie polecam jak co ich regeneracji, wtedy gubią dół i nie stabilnie ładują , a nowa kkk to koszt juz 1800zł. W sumie z uwagi na mniejszą turbinę niż w innych 105KM nie powinno sie chipowac powyżej 1,2 bata zadanego ciśnienia, nie chipowane latają powyżej 200 tys km, chipowane połowę tego dystansu.
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  04 wrz 2014, 22:07
 zachodniopomorskie
#142189
jagood pisze:Sry za ot ale skąd wiecie że dpf się wypala co 360km?
Wypala sie jezeli zapełnienie osiągnie 40% a jak nie to co 360km, zdrowy bls nie zapełni w 40% filtra do 360km, ze sie wypala co 360km wynika z serwisowki i z podglądu parametrów w vcdsie, masz tam czas od ostatniego dopalania.
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  05 wrz 2014, 8:53
 zachodniopomorskie
#142209
michalek80 pisze:Jak sprawdzić ten czas od ostatniego dopalania?
068 ilość popiołu nieusuwalnego wyrażonego w gramach- górna granica 60 ( średnio po 180 tys km w bls powinno być ok 45-47g ), 075 temperatura czujników spalin przed i za dpf i ilość sadzy która można wypalić , powyżej 40% automatyczne dopalanie, chyba 070- czas wyrażony w km od ostatniego dopalania. Wystarczy porównać ilość sadzy w % i czas od dopalania, jeżeli będzie blisko 40% a przebieg od dopalania będzie jeszcze daleki do 360km to znaczy ze filtr dopala się szybciej w wyniku zapełnienia sadzą niż w związku z prewencyjnym jego dopalaniem co 360km- wtedy należało by rozważyć jego usunięcie.
Awatar użytkownika
By soil -  05 wrz 2014, 9:22
 śląskie
#142212
U mnie obecnie jest 69g sadzy (209 tys km) ale i tak wypala się dwa razy na bak. Dopala się teraz do 1-2%, na innym paliwie zawsze zostawało miedzy 8 a 10%
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  05 wrz 2014, 9:37
 zachodniopomorskie
#142214
soil pisze:U mnie obecnie jest 69g sadzy (209 tys km) ale i tak wypala się dwa razy na bak. Dopala się teraz do 1-2%, na innym paliwie zawsze zostawało miedzy 8 a 10%
Masz 69g sadzy czy popiołu ? Bo to różnica. 1-2% to nie sadza tylko zapełnienie popiołem stawia opór spalinom bo jest powyżej 60g i g450 odczytuje to pewnie jako zapełnienie sadzą, można chemicznie spróbować pozbyć sie popiołu i wykasować jego licznik, tez twierdze ze paliwa Premium tworzą mniej popiołu są bardziej czyste, mi po 20tys km przybyło tylko 1g popiołu na Shell nitro +
Awatar użytkownika
By marnon -  05 wrz 2014, 14:23
 śląskie
#142226
ja mam 204tyś przebiegu i 43g sadzy. Jeżdżę na zwykłym dieslu z Statoil przez 12tyś km przybyło mi 1g. Jak poznaję że się wypala DPF? w momencie wypalania słyszę gwizd turbiny , normalnie tylko podczas przyspieszania, do tego mam wersję BlueMotion która pokazuje mi na kompie na jakim biegu jechać - jak DPF się wypala to np. 5 pokazuje wrzucić przy ok 90km/h normalnie przy 70km/h po to by obroty były ok 2tyś. Słychać szarpnięcie silnika jak załącza się wypalanie no i jak wysiadam po przeprowadzonym wypaleniu z okolic tłumika czuć wyraźny podmuch gorącego powietrza...
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  05 wrz 2014, 14:40
 zachodniopomorskie
#142229
Masz 43g sadzy czy popiołu? To zupełnie cos innego a vcds pokazuje te dwie wartości, popioł jest pozostałością stała po wypaleniu sadzy, którego nie można usunąć z dpf-a. U mnie co raz pomaluje rurę wydechu farba żaroodporna do 400st to po kilku wypaleniach już jej nie ma na rurach tłumików, ciekawe czym to pomalować :( bo bez fabry lekko łapie rdza powierzchniową i brzydko to wygląda.
Awatar użytkownika
By marnon -  05 wrz 2014, 19:16
 śląskie
#142245
PinkFloyd pisze:Masz 43g sadzy czy popiołu? To zupełnie cos innego a vcds pokazuje te dwie wartości, popioł jest pozostałością stała po wypaleniu sadzy, którego nie można usunąć z dpf-a. U mnie co raz pomaluje rurę wydechu farba żaroodporna do 400st to po kilku wypaleniach już jej nie ma na rurach tłumików, ciekawe czym to pomalować :( bo bez fabry lekko łapie rdza powierzchniową i brzydko to wygląda.

popiołu, kanał 068