Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By rj193tsn -  03 wrz 2014, 16:48
 łódzkie
#142053
Co sądzicie o paliwach premium :Vreva, Ultimate itp.? ja w to nie wierzylem, slyszalem sporo opinii do czasu...3 tankowania temu ( zawsze staram sie tankowac do pelna) skusilem sie na verve. Zalalem do pelna i po przejechaniu prawie calego zbiornika zauwazylem pewne zmiany, ale o tym dalej. Postanowilem wiec jeszcze raz wlac vervy pod korek i po przejechaniu ok 200 km zauwazylem , że: silnik na pewno ciszej pracuje, spalanie spadlo o ok 0,3 l/100km, spalanie na biegu jalowym spadlo z 0,5 - 0,6l do 0,4 l/h co wiaze sie z tym , ze na jednym baku przejechalem ok 100 km wiecej niz na "normalnym" paliwie. W sumie to byloby wszystko, jesli chodzi o przyspieszenie itp. nic takiego nie zauwazylem. Raz bylem zmuszony wlac paliwa typu no name , auto nie chcialo jechac i spalanie bylo wieksze. Jesli chodzi o roznego typu dodatki nie wiem czy cos w tym jest. Jezdzilem Focusem 1.8 TDDI i przez 4 lata lalem TDA Castrol i nie bylo zadnych problemow z silnikiem, ado innych do ktorych nie lalismy byly problemy z pompami i wtryskami.
By jagood -  03 wrz 2014, 17:30
 podkarpackie
#142054
Skoro spalanie spadło o 0,3 l na 100km to jakim cudem na całym baku przejedziesz 100 km więcej? Masz bak ponad 100 litrowy? Ja w takie głupoty nie wierze a słyszałem opinie że są problemy z dpfem na "lepszym" paliwie więc nie leje
Awatar użytkownika
By Forest -  03 wrz 2014, 17:52
 wielkopolskie
#142056
Ja od samego początku praktycznie leję Verve ON. Paliwo jest na pewno czymś uszlachetnione i tyle, troszkę więcej kilometrów się przejedzie, ale 100km to chyba przesada ;) Od czasu do czasu wlewam jeszcze dodatek na wtryski Liqui-Moly i jest spoko. Aaa i mam też DPF i jakoś się nic nie dzieje :lol: Podsumowując, różnica w cenie nie jest wielka, może z 5 zł na baku, więc warto.
Awatar użytkownika
By Zalman -  03 wrz 2014, 18:29
 małopolskie
#142058
również od początku leje Verve ON.. mam ją w cenie zwykłej ON więc... poza tym znajomy który pracuje na stacji orlen mi mówił żebym nie lał zwykłej ON bo tam dodatek biodiesla jest i potem są problemy.. ale kto jak woli niech tankuje :D
By rj193tsn -  03 wrz 2014, 21:09
 łódzkie
#142075
no musze jeszcze to dokladniej zmierzyc , ale mowie, nad morzem w tym roku bylem 3 razy i gdy zalalem verve przejechalem prawie 100 km wiecej , a jechalem w takich samych warunkach z ta sama predkoscia. Mysle, ze w miesce ta roznica nie bedzie tak duza jesli w ogole bedzie
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  03 wrz 2014, 22:27
 śląskie
#142087
te plaiwa to jakies znacznei dla silnika mają ale w pojemnosci ponad zapewne 2.5L hehe .
jakis czas temu był porgram na dyscawey o takich cudownych paliwach i wyszło na testach na hamowni ze róznica jest ale w duzych silnikach.

ja swojego czasu jak miałem starą fiestę to zalałem na szelu cos co pisało pover i nie wiem czy tam pisało 101 PB i dostała takiego kopa że wrażenia były jak bym jechal zawsze na jednym biegu niżej. hehe
Awatar użytkownika
By marnon -  04 wrz 2014, 8:16
 śląskie
#142099
PinkFloyd pisze:U mnie na Shell nitro+ dpf mało się zapełniał, po 360km max było 14% a min 4% i nie dobija do 40% tylko sterownik prewencyjnie dopala po 360km, na zwykłym ON zapełnia się o30% więcej

na forum tourana Jacek z V-techa napisał mi że zakatuję turbinę jak tam często będzie mi się DPF wypalał, i że nie ma czegoś takiego jak prewencyjne dopalanie DPFa... a u mnie tak jak u Ciebie BLS i średnio co 360km dopalanie, rok tak śmigam odkąd auto mam i zapełnienie wzrosło z 41 na 42g przejechane 15tyś km. Sam osobiście nie leję lepszego paliwa z tegoż samego powodu że do DPF ponoć nie powinno się lać, niby wyższe temperatury spalania są ale nie zgłębiałem tematu jak to się ma do żywotności DPFa. Prawda jest taka że u nas mamy kiepskie paliwo, tankując w Niemczech zwykłego diesla silnik pracuje lepiej i więcej km można przejechać, pytanie czy niewielka ilość dodatków do paliwa premium ma sens. Pewnie jedna osoba powie że tak inna że nie, jedni słyszą super pracę silnika inni nie widzą różnicy. Wg mnie sens ma też stacja na której się tankuje paliwo czy jest w miarę nowa, ma nowoczesne zbiorniki czy to stary CPN z lat 80 wykupiony obecnie przez znaną markę. zdania zawsze tutaj będą podzielone.
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  04 wrz 2014, 8:24
 zachodniopomorskie
#142101
marnon pisze:
PinkFloyd pisze:U mnie na Shell nitro+ dpf mało się zapełniał, po 360km max było 14% a min 4% i nie dobija do 40% tylko sterownik prewencyjnie dopala po 360km, na zwykłym ON zapełnia się o30% więcej

na forum tourana Jacek z V-techa napisał mi że zakatuję turbinę jak tam często będzie mi się DPF wypalał, i że nie ma czegoś takiego jak prewencyjne dopalanie DPFa... a u mnie tak jak u Ciebie BLS i średnio co 360km dopalanie, rok tak śmigam odkąd auto mam i zapełnienie wzrosło z 41 na 42g przejechane 15tyś km. Sam osobiście nie leję lepszego paliwa z tegoż samego powodu że do DPF ponoć nie powinno się lać, niby wyższe temperatury spalania są ale nie zgłębiałem tematu jak to się ma do żywotności DPFa. Prawda jest taka że u nas mamy kiepskie paliwo, tankując w Niemczech zwykłego diesla silnik pracuje lepiej i więcej km można przejechać, pytanie czy niewielka ilość dodatków do paliwa premium ma sens. Pewnie jedna osoba powie że tak inna że nie, jedni słyszą super pracę silnika inni nie widzą różnicy. Wg mnie sens ma też stacja na której się tankuje paliwo czy jest w miarę nowa, ma nowoczesne zbiorniki czy to stary CPN z lat 80 wykupiony obecnie przez znaną markę. zdania zawsze tutaj będą podzielone.
Możesz powiedzieć ze z V-tech gada bzdury. Mam serwisówke do TDI BLS i umnie jest tak jak fabryka przewidziała, DPF opcje dopalenia- po przekroczeniu 40% zapełnienia sadzy. Jeżeli zapełnienie nie osiągnie 40% w ciągu 360km, po 360km prewencyjne dopalenie przez 10km jeżeli w ciągu tych 10km spadnie zapełnienie do 0% ( np. jak po osiągnięciu 360km zapełnienie było 10% i po 5 km spadnie do 0% to sterownik dopala i tak przez 10km jazdy ) lub jeżeli było większe i nie zdazyło zejść do 0% w ciągu 10km to do momentu osiągniecia 0% zapełnienia lub serwisowe za pomocą oprogramowania. Wielokrotnie sprawdzałem i zapełnienie na Schell nitro + było o wiele mniejsze , po drugie te paliwo w 100% pochodzi z rafinerii w Niemczech, a temp. spalin z DPF steruje czujnik temp. i tak nie przekroczy 800st przed turbina w czasie dopalania jak producent przewidział, w czasie jazdy jest tak samo jak w innych paliwach, zobacz sobie w bloku 075 w czasie jazdy. To taka opinia pewnie jak o znajomości dopalania dpf-a w BLS. Widziałem wiele BLS-ów i tak miały, po wycięciu dpfa był w środku czyściutki i nie wypalony mimo przebiegu 200 tys km. Po drugie dopalanie nie jest takie złe wypala sadze na kierownicach turbiny w wyniku wolnej jazdy :D Co 360km to częste :shock: w 2.0 TDI 170KM zapełnienie 40% pojawia się po ok 180km i to w nowych CR wielokrotnie sprawdzałem, mój teść ma taki już 170 tys km i zero problemów z DPF-em i turbina mimo że dopala mu 2 razy częściej niż mi. Poza tym te dopalanie jest po wgraniu nowszego softu, ponieważ po 360km prewencyjnie krócej się dopala jak jest mniej niż 40% niż po osiągnięciu 40% gdzie trzeba dłuższej trasy i większe obciążenie wtedy jest turbawki i filtra. W tych wersjach nie ma problemu z eksploatacja filtra w mieście bo od 5-10% to spokojnie dopali po mieście w 3km. Jak zgasisz silnik jak dopali do mniej niż 3% to już przy następnym odpaleniu nie dopali dopiero przy 360km.
Awatar użytkownika
By soil -  04 wrz 2014, 8:40
 śląskie
#142104
Leje premium na statoil lub shell i u mnie dpf wypala się dwa razy na cały bak i nie ma żadnego problemu. Natomiast u ojca w a4 2.7 tdi z dpf jak zaleje każde inne paliwo niż premium ze statoila to po kilku km zaświeca się dpf.
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  04 wrz 2014, 8:43
 zachodniopomorskie
#142105
soil pisze:Leje premium na statoil lub shell i u mnie dpf wypala się dwa razy na cały bak i nie ma żadnego problemu. Natomiast u ojca w a4 2.7 tdi z dpf jak zaleje każde inne paliwo niż premium ze statoila to po kilku km zaświeca się dpf.
Masz racje ja wielokrotnie sprawdzałem, na zwykły ON po 200Km miałem już 14%, a na Shelu Nitro + po tym przebiegu od 3 do 8% i to nie był przypadek. Ja robie tak dopala mi po 360km + 10km na dopalanie( prewencyjne bo nigdy nie dochodzi mi do 40% ) zeruje licznik i jak mam 350km jadę na obwodnicę dopalam i po kłopocie i znów zeruję licznik.
By rj193tsn -  04 wrz 2014, 12:45
 łódzkie
#142122
Ja przyznam , ze do niedawna bylem przeciwnikiem tych paliw, uwazalem , ze to jest naciaganie itp. ale chyba jednak sie przekonalem. Cos w tym chyba jednak musi byc. Kiedys gadalem z gosciem , ktory zajmuje sie naprawa tylko Diesli i mowil, ze sam leje Verve od 4 lat, wymienia olej i filtry na czas i wszystko gra.Na pewno musze to przekalkulowac i zobaczyc jakie sa roznice.