Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By rj193tsn -  06 wrz 2014, 14:28
 łódzkie
#142295
jak juz mowa o DPF, to powiedzcie mi jak to jest...jakie obroty musi miec silnik zeby dopalic te sadze. Slyszalem , ze ma to byc 1500 - 2000 rpm, a powyze 2500 tys juz sie nie dopalaja. Czy to jest prawda? ja o dpf-ach praktycznie nie mam zadnej wiedzy
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  06 wrz 2014, 14:54
 zachodniopomorskie
#142296
rj193tsn pisze:jak juz mowa o DPF, to powiedzcie mi jak to jest...jakie obroty musi miec silnik zeby dopalic te sadze. Slyszalem , ze ma to byc 1500 - 2000 rpm, a powyze 2500 tys juz sie nie dopalaja. Czy to jest prawda? ja o dpf-ach praktycznie nie mam zadnej wiedzy
W bls dopala sie w każdej sytuacji powyżej 1500 obr gdy gaz jest wciśnięty, przy 3000 obr na vcdsie tez wychodzilo ze dopala, gdy gaz sie puści dopalanie spada powraca przy dodaniu gazu lub jego równego trzymania.
Awatar użytkownika
By kukulek88 -  13 sty 2015, 15:03
 dolnośląskie
#160417
PinkFloyd pisze:
michalek80 pisze:Jak sprawdzić ten czas od ostatniego dopalania?
068 ilość popiołu nieusuwalnego wyrażonego w gramach- górna granica 60 ( średnio po 180 tys km w bls powinno być ok 45-47g ), 075 temperatura czujników spalin przed i za dpf i ilość sadzy która można wypalić , powyżej 40% automatyczne dopalanie, chyba 070- czas wyrażony w km od ostatniego dopalania. Wystarczy porównać ilość sadzy w % i czas od dopalania, jeżeli będzie blisko 40% a przebieg od dopalania będzie jeszcze daleki do 360km to znaczy ze filtr dopala się szybciej w wyniku zapełnienia sadzą niż w związku z prewencyjnym jego dopalaniem co 360km- wtedy należało by rozważyć jego usunięcie.
u mnie auto ma nabiegane 184 tys i w bloku 068 pokazuje wartość 4. Mogę po tym wnioskować że filtr był wymieniany? w bloku 075 0% zapełnienia, natomiast w 070 pokazują mi się jakieś dziwne wartości wyrażone w bitach.
By JEDARO -  13 sty 2015, 17:38
 warmińsko-mazurskie
#160453
Ja u siebie przestałem lać Verve bo niestety zauważyłem, że częściej mi się włączała procedura dopalania DPF, jak tylko przestałem to już zapomniałem że posiadam. Raz w miesiącu jakąś trasę robię dłuższą a zimą zazwyczaj na sezon choć raz używam LM na wtryski do zbiornika przy okazji webasto się oczyści trochę :)
By rj193tsn -  18 sty 2015, 7:00
 łódzkie
#161298
Ja teraz zakupilem i mam zamiar zalac LM Diesel Systempflege. Jest on przeznaczony takze do silnikow z DPF. Podobno sa to produkty bardzo dobre i jesli sie je w miare okresowo uzywa rzeczywiscie spelniaja swoje funkcje. Ja praktycznie takie dodatki (oprocz depresatorow zima) wlewam zawsze przed tankowaniem do pelna i przed jakas daleka trasa.
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  04 cze 2015, 11:22
 zachodniopomorskie
#180980
andrzejfratczak pisze:czytam na forach i nadal mam mętlik w głowie co do paliwa które jest lepsze dla tego "pięknego wynalazku " DPF. zwykły ON czy Verwa Dynamic :wall:
Mniejsze zapełnienie o 50% sadzą jest na vpower diesel, sprawdzałem na przestrzeni 20 tys km i jestem pewny, na vpower mam max 9% po 360km, a na zwykłym dochodzi do 18%. Innego paliwa nie leje wiec nie powiem na temat vervy. Wszystko zalezy tez od silnika, turbiny i wtryskow. Mocy nie czuje ale zapełnienie jest o wiele mniejsze.
By bigcreative -  05 cze 2015, 11:29
 wielkopolskie
#181091
JEDARO pisze:Ja u siebie przestałem lać Verve bo niestety zauważyłem, że częściej mi się włączała procedura dopalania DPF, jak tylko przestałem to już zapomniałem że posiadam. Raz w miesiącu jakąś trasę robię dłuższą a zimą zazwyczaj na sezon choć raz używam LM na wtryski do zbiornika przy okazji webasto się oczyści trochę :)
Po czym poznajesz, że dpf Ci się wypala?
Można to zauważyć podczas jazdy?
Awatar użytkownika
By marnon -  07 cze 2015, 9:46
 śląskie
#181246
my w BLS mamy łatwiej bo wypala się regularnie co 360km, ja dodatkowo mam wersję BlueMotion która pokazuje na którym biegu jechać, jak jest wypalanie to pokazuje trzymać auto na wyższych obrotach i tak przez ok 12km ... do tego dochodzi głośniejsza praca turbiny u mnie trochę gwiżdże, lekkie szarpanie silnikiem i trochę inny dźwięk z tłumika bardziej buczy
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  22 cze 2015, 23:24
 pomorskie
#182959
Rzecz niby prozaiczna - kolory ON; od niemalże pomarańczowegp, poprzez żółty aż do białego jak woda, może inaczej - przezroczystego, wiecie od czego to zależy, wiecie co tankujecie? Pewnie jak większość z nas po prostu się nad tym nie zastanawiacie, są jacyś znawcy tematu barw na forum?
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  23 cze 2015, 2:22
 zachodniopomorskie
#182972
Mettenoos pisze:Rzecz niby prozaiczna - kolory ON; od niemalże pomarańczowegp, poprzez żółty aż do białego jak woda, może inaczej - przezroczystego, wiecie od czego to zależy, wiecie co tankujecie? Pewnie jak większość z nas po prostu się nad tym nie zastanawiacie, są jacyś znawcy tematu barw na forum?
Schell Nitro+ produkowane tylko w Rafinerii w Niemczech, jest przeźroczyste z uwagi ze powstaje z dodatku rafinowanego gazu tkzw. GTL co daje mu czysty kolor, po drugie im więcej bio dodatków rym bardziej żółte, a nitro + nie zawiera nic bio dodatków, omijają to prawo przez ten zapisek z tym rafinowanym gazem, mimo ze ustawa nakazuje min od 5% bio dodatków do paliwa.