Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By esiu -  01 sie 2015, 14:12
 łódzkie
#187183
Mettenoos pisze:cięzko pali jak zimny w każdej pozycji parkingowej? Czy przodem w górę gorzej a przodem w dół lepiej?
uiokl pisze:został sprawdzony i działa bardzo dobrze z tego co pamiętam
a jak go sprawdzali, masz wiedzę czy opierasz się tylko na tym co ci mówią? Nie chcę oceniać ale wielu mechaników tylko wyjmuje i wkłada nie mając pojęcia o czymś takim jak VCDS a już o sposobie sprawdzenia poprawności działania czujników to już w ogóle
Czytałem właśnie forum i urodził mi się temat że to może być u mnie. Auto pod blokiem staje przodem wyżej. Źle startowało i pojechałem do mechanika gdzie ma prosty plac. Na zimnym u niego dobrze startował cały czas.

Może kolega powiedzieć co w wypadku jak gorzej startuje jak przód stoi w górze?
Awatar użytkownika
By pavlos2 -  14 sie 2016, 15:16
 podlaskie
#236972
luk82 pisze:
uiokl pisze: następnie sprawdz czy czujnik walu a walka rozrządu pokazuje te same wartości
Kolego możesz podpowiedzieć w których blokach sprawdzić te czujniki i ich wartośći ?
Awatar użytkownika
By pavlos2 -  15 sie 2016, 14:12
 podlaskie
#237041
PinkFloyd pisze:Jak po nocy zle startuje to paliwo schodzi z pompek i winę ponoszą uszczelniacze pompowtrysków.
PinkFloyd dzięki za pomoc - już kiedyś mi podpowiedziałeś ,aby wymienić uszczelniacze pompek bo miałem problem z rannym rozruchem tzn.nie równa praca .Po wymianie jak ręką odjął .A wartośći czujnika wałka, wału chce sprawdzić kontrolnie ot tak ,aby być pewnym ze jest ok .Nie wiem tylko w których kanałach szukać,jeśli wiesz to będę wdzięczny za odpowiedz.Pozdro
Awatar użytkownika
By pavlos2 -  21 lut 2017, 22:59
 podlaskie
#247910
Witam ...

Koledzy postanowiłem napisać nowy wątek na forum bo już mi ręce opadają,a pomysłow brak .Auto to Golf 5 1.9TDI BKC przebieg około 280 tys (nie jestem pewien czy prawdziwy).Problem mój jest z odpaleniem na zimno tj.po nocy gdzie stoji samochód w temperaturze poniżej +5 mam problem z uruchomieniem, a co więcejz biało- niebieskim bączkiem .Samochód pali od strzała ,ale przy temperaturze powiedzmy 0 stopni przez chwilę nierówno pracuje są to 2-3 sekundy ,czuć spaliny i widzę błękitną chmurkę dymu z wydechu tylko podczas odpalania /zaskoczenie silnika.Jak auto stoji w garazu gdzie jest powyżęj +7 stopni ciepła odpala normalnie bez żadnych objawów.Jak po nocy odpalę i od razu zgasze ,następny rozruch jest już bez telepania i bączka.Pierwszy raz mam DIESLA i nie wiem czy to normalne i czy tak ma być .Dynamika auta jest w porządku - nie kopci na biało-niebiesko,czasami puści bączka czarnego jak dłużej pojeżdżę po mieści i wyskoczę na traskę .Samochód po wirusie na 142 km.Spalanie na jałowym 0.5.

Więc tak co zrobiłem w tym temacie :

-Świece wymienione na Bosch w Marcu 2016 ,teraz zmieniłem ponowie na BERU w styczniu 2017
-Czujnik według vaga sprawny temperatury się zgadzają z otoczeniem i blokami 003/007
-Nowy Akumulator Centry 760Ah
-Rozrusznik rozebrany i wyczyszczony od podstaw
-Próba odłaczenia Przepływomierza i czujnika paliwa przy porannym odpalaniu
-Pompa Vacum zmieniona na BOSCH koncówka Q (LUK przeciekał)
-Synchro ustawione na -1
-Oringi pompek wymienione
-Pompowtryski zregenerowane
-Wiązka pompowtrysków zmieniona na ORI nówka
-Zaślepiony na próbę EGR
-Filtr Paliwa wymieniony również w styczniu (po odkręceniu dekla ,pełna puszka ropy)
-Paliwo lane tylko na markowych stacjach
-Błędów brak
-Spalanie oleju znikome w ilości 0,6-0,7 litra na 12.000 km.

Pomysłów już mi brak co może być jeszcze nie tak ,a wszystkie wyżej wypisane rzeczy które zrobiłem nie przyniosły rezultatu.W następnym tygodniu umówiłem się na sprawdzenie ciśnienia sprężania w silniku ,poproszę również o sprawdzenie ciśnienia pompy vacum.Mam pewne podejrzenia ,że nie mam katalizatora poprzedni właściciel sądzę ,ze go wyciął bądź zostawił pustą puszkę,więc być może stąd te spaliny poranne.Trochę naczytałem się na necie ,że niebieskie spaliny nie wróżą niczego dobrego ... :bad:

Problem występuje tylko przy niskich temperaturach i tak jak pisałem wcześniej ,aby z rana raz odpalić z bolączką która mi trochę nie pasuje to potem jest OK.Każde kolejne odpalanie jest bez objawów.Czy wasze BKC bądź DIESLE mają tak samo ?Czy to typowy objaw DIESLA ?
Ostatnio zmieniony 01 mar 2017, 21:18 przez pavlos2, łącznie zmieniany 1 raz.
By maro -  24 lut 2017, 19:48
 mazowieckie
#248047
Ja mam to samo i też nie wiem co z tym począć. Tylko że u mnie tylko świece sprawdziłem są sprawne i kupiłem nowy akumulator. Reszty jeszcze nie sprawdzałem, ale teraz zastanawiam się czy w ogóle jest sens grzebać i inwestować kasę skoro to nic nie pomaga. Co prawda też mnie to bardzo wkurza ale mechanicy bo byłem u kilku nie potrafią się określić. Może akurat trafiam na kiepskich speców. Może ktoś na tym forum będzie w stanie coś konkretnego poradzić. Może ktoś z Was koledzy miał podobny problem i go rozwiązał.
Awatar użytkownika
By pavlos2 -  24 lut 2017, 23:45
 podlaskie
#248060
Ja jeszcze dla pewności sprawdze kompresję .Jeśli będzie dobra to odpuszczam temat i albo przyzwyczaję się do tego efektu odpalania ,albo sprzedam to auto...
By Mefiu -  05 paź 2017, 12:21
 śląskie
#257483
Panowie, ja też mam problem z odpalaniem na zimnym oraz na ciepłym silniku. Tyle, że synchronizację mam na 0.0 i nie da sie ustawić inaczej... po prostu zmieniam kąt nawet o 5mm i nic sie nie dzieje - nadal 0. Silnik ARL, pierścień z czujnikiem i kółkiem magnetycznym założony tak jak trzeba... Help :sad:
By Rocketfuel94 -  07 cze 2018, 11:29
 śląskie
#265496
Witajcie, podłączę się pod temat jeżeli pozwolicie.
Mam praktycznie taki sam problem jak opisany powyżej. Przy pierwszym odpaleniu auta z rana obroty podskakują do ok. 1500 obr/m i gaśnie. (Oczywiście czekam aż kontrolki zgasną + daję mu czas ok.10 -15 sekund zanim próbuję go odpalić). Muszę z dwa, trzy razy go po piłować aby odpalił ale jak już raz odpali to cały dzień startuje od kopa. Przy odpalaniu nie kopci na żadne niepokojące kolory. Oddałem auto do mechanika, u którego wszystkie dotychczasowe moje samochody były serwisowane i stwierdził, że coś jest nie tak z pompą ciśnieniową paliwa - najprawdopodobniej zapowietrza się i nie ma odpowiedniego ciśnienia do odpalenia auta. Niestety gość nie zajmuje się takimi naprawami. Pytanie, czy kojarzy ktoś z Was warsztat na śląsku, który nie weźmie milionów monet i ogarnie temat pompy? Sam jestem praktycznie laikiem w tych kwestiach więc nie chcę by ktoś mnie w wała zrobić i wymienił pół samochodu a problem został.
Z góry dzięki za pomoc :blush:
By miskof -  31 sie 2018, 9:19
 mazowieckie
#267832
Miałem tak samo jak Wy Panowie.
Ciężko było mu zapalić na zimnym silniku, kręcił kręcił a nie odpalał. Dopiero za 3-4 razem się udawało i chmura dymu. Mechanik zmienił dawkę startową na wyższą (nie wiem jaką) i jest ok. Problem minął. Odpala od strzału czy zimny czy ciepły nie zależnie od temperatury na zewnątrz oraz czy stoi 2 tyg. czy 2 dni.
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  31 sie 2018, 9:26
 dolnośląskie
#267835
miskof pisze:
31 sie 2018, 9:19
Miałem tak samo jak Wy Panowie.
Ciężko było mu zapalić na zimnym silniku, kręcił kręcił a nie odpalał. Dopiero za 3-4 razem się udawało i chmura dymu. Mechanik zmienił dawkę startową na wyższą (nie wiem jaką) i jest ok. Problem minął. Odpala od strzału czy zimny czy ciepły nie zależnie od temperatury na zewnątrz oraz czy stoi 2 tyg. czy 2 dni.
to jest temat o TDI a Ty masz benzyne
kolejne nabijanie zbędnych postów