Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By trzeci5 -  03 sty 2015, 22:39
 śląskie
#158221
zrób jak mówiłem sprawdź czujnik temp.jak auto będzie na maksa wychłodzone czyli najlepiej po nocnym postoju,i koniecznie sprawdź synchronizację wtrysków (PD) to że ci to w serwisie robili to nie znaczy że dobrze tam też pracują ludzie którym może po prostu nie chciało sie tego robić,synchronizacje sprawdza się w blokach pomiarowych wchodzisz w sinik 01 potem dajesz bloki pomiarowe 08 później dajesz grupę 004 i ostatnie pole to wskazanie jakie jest aktualne ustawienie najlepiej gdy jest ''0'' tolerancja wynosi od -3 do +3
By uiokl -  04 sty 2015, 13:40
 śląskie
#158328
1- 0.03
2- 0.00
3- 0.16
4- 0.01

trochę tam potem skakało, wtryski są dobre boszowskie zamawiałem nowe , zobaczę jeszcze ten czujnik w poniedziałek. Jaki mniej więcej możne być koszt zabawy z tym czujnikiem?
By trzeci5 -  04 sty 2015, 15:34
 śląskie
#158351
uiokl pisze:1- 0.03
2- 0.00
3- 0.16
4- 0.01

trochę tam potem skakało, wtryski są dobre boszowskie zamawiałem nowe , zobaczę jeszcze ten czujnik w poniedziałek. Jaki mniej więcej możne być koszt zabawy z tym czujnikiem?
co to?chyba nie ten kanał,z skąd jesteś dokładnie może będziesz z mojej okolicy wtedy coś na to poradzimy
By Jaro10 -  06 sty 2015, 11:18
 śląskie
#158856
uiokl, w swoim mam identyczny problem, wymieniam i czyszczę wszystko po kolei, a i tak na mrozie odpala i zaraz gaśnie, dopiero za 3 lub 4 razem złapie obroty i idzie :/ dodam że mam identyczny silnik i identyczny rocznik samochodu, jeżeli by udało Ci podpiąć pod VCDSa i sprawdzić co jest nie tak, możesz dać znać? być może też uda mi się to w końcu naprawić
By uiokl -  06 sty 2015, 18:50
 śląskie
#158984
jutro jestem umówiony na diagnostykę to napisze co mi wyszło, nie ukrywam, że mam wielką nadzieje na rozwiązanie tego problemu, dziś odpalił mi bosko bo jest minusowa temperatura a jak postoi na chwile w garażu to już bieda,jak okaże się, że jednak to nie czujnik to naprawdę stracę cierpliwość, zezłomuje to auto i się nie zawacham :cry:

EDIT: 07/01/2015

czujnik w porządku na vcds-ie nie pokazuje żadnych błędów...
By luk82 -  13 sty 2015, 0:06
 małopolskie
#160377
uiokl pisze:jutro jestem umówiony na diagnostykę to napisze co mi wyszło, nie ukrywam, że mam wielką nadzieje na rozwiązanie tego problemu, dziś odpalił mi bosko bo jest minusowa temperatura a jak postoi na chwile w garażu to już bieda,jak okaże się, że jednak to nie czujnik to naprawdę stracę cierpliwość, zezłomuje to auto i się nie zawacham :cry:

EDIT: 07/01/2015

czujnik w porządku na vcds-ie nie pokazuje żadnych błędów...
Na filtrze paliwa jest srubka odpowietrzająca wymien podkladke pod nia i zobacz czy się poprawilo.
następnie sprawdz czy czujnik walu a walka rozrządu pokazuje te same wartości może być uszkodzony czujnik walka rorzadu i wtedy odczytuje dane z walu, trzecia sprawa w jakim stanie sa popychacze hydrauliczne może być tez z nimi problem zaworki w nich puszczają i nie otwiera zaworu silnik się dusi.kreci ci szybko rozrusznik?
aha popychacze wstępnie można sprawdzić tak ze jak już odpalisz ten silnik to posłuchaj czy w filtr powietrza nie ciśnie kompresji czyli będzie ci tak dudnialo jak tak to wtedy popychacze do wymiany,a jak już będziesz sciagal pokrywe zaworowa żeby przygotować się do wymiany to wtedy na 100% będzie już można stwierdzić czy popychacze to zlom, trzeba je naciskac srubokretem nie mogą się uginac
By Kamel -  12 mar 2015, 13:38
 mazowieckie
#169733
paulin2013 pisze:Czy jest jakaś szansa na diagnozę na podstawie mojego filmu ?
No to zostaje jeszcze kilka innych przyczyn:
1) cofające się paliwo - nieszczelny układ paliwowy => postaw samochód tyłem na krawężniku czy na bloczkach betnonowych i po nocy spróbuj odpalić
2) padnięty czujnik temperatury cieczy => przed odpaleniem podepnij VCDS-a i odczytaj wartość temperatury wskazywaną przez czujnik - powinna być zbliżona do temperatury otoczenia
3) padnięta VacumPompa
4) padnięta klapa gasząca
5) poluzowans/padnięta wiązka pompowtrysków/świec
6) padnięte pompowtryski => w FAQ jest opis co i jak sprawdzić w VCDS
7) padnięte świece żarowe
8) cholera wie co jeszcze ;-)

U mnie w BKD pomogła wymiana klapy gaszącej.
By Gomul89 -  12 mar 2015, 15:05
 mazowieckie
#169743
paulin2013 pisze:Witam, pozwólcie, że dołącze się do tematu.
Mam golfa 5 1,9 90 koni.
Problem z odpalaniem na zimno pojawił się na przełomie roku.
Na ciepłym odpala od strzała.
Wygląda to tak jak na poniższym linku:

https://www.youtube.com/watch?v=Pp0Elsrl4MI

Uszczelniłem pompo wtryski. Jednak nie pomogło.
Czy jest jakaś szansa na diagnozę na podstawie mojego filmu ?
Tak samo mi odpalał jak miałem padniętą pompę w baku, tylko u mnie doszła jeszcze nierówna praca silnika.
By paulin2013 -  25 mar 2015, 17:17
 łódzkie
#171347
Gomul89 pisze:
paulin2013 pisze:Witam, pozwólcie, że dołącze się do tematu.
Mam golfa 5 1,9 90 koni.
Problem z odpalaniem na zimno pojawił się na przełomie roku.
Na ciepłym odpala od strzała.
Wygląda to tak jak na poniższym linku:

https://www.youtube.com/watch?v=Pp0Elsrl4MI

Uszczelniłem pompo wtryski. Jednak nie pomogło.
Czy jest jakaś szansa na diagnozę na podstawie mojego filmu ?
Tak samo mi odpalał jak miałem padniętą pompę w baku, tylko u mnie doszła jeszcze nierówna praca silnika.
Na czym polegała ta nierówna praca silnika ?
U mnie na jałowym biegu wyczuwalne są takie delikatne drgania.
Czy U Ciebie było tak samo ?
By Gomul89 -  25 mar 2015, 17:49
 mazowieckie
#171350
paulin2013 pisze:
Gomul89 pisze:
paulin2013 pisze:Witam, pozwólcie, że dołącze się do tematu.
Mam golfa 5 1,9 90 koni.
Problem z odpalaniem na zimno pojawił się na przełomie roku.
Na ciepłym odpala od strzała.
Wygląda to tak jak na poniższym linku:

https://www.youtube.com/watch?v=Pp0Elsrl4MI

Uszczelniłem pompo wtryski. Jednak nie pomogło.
Czy jest jakaś szansa na diagnozę na podstawie mojego filmu ?
Tak samo mi odpalał jak miałem padniętą pompę w baku, tylko u mnie doszła jeszcze nierówna praca silnika.
Na czym polegała ta nierówna praca silnika ?


U mnie na jałowym biegu wyczuwalne są takie delikatne drgania.
Czy U Ciebie było tak samo ?

Dosłownie zaczęło rzucać silnikiem i go dławić. Co do lekkich drgania to norma. :oczko:
By paulin2013 -  27 maja 2015, 21:03
 łódzkie
#180056
Jestem po wymianie dwóch pompek paliwa.
Na obu problem odpalania zniknął ale na dzień góra dwa. Do tego doszedł kolejny problem.
Tak jak napisał kolega wyżej zaczęło szarpać autem.
U mnie ten objaw wygląda tak, że jak przyśpieszam i dodaje gazu to auto się dławi.
Głownie na 4 i 5 biegu.
Czy jest ktoś kto się spotkał z takimi objawami ?

Żeby było weselej to jak założyłem znów pierwotną pompkę, przy której były tylko problemy przy odpalaniu rano to szarpanie nie ustało.
Więc miałem problem z odpalaniem rano a teraz doszło jeszcze szarpanie.
Może ktoś coś podpowiedzieć ?