Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By bubba26 -  25 maja 2013, 6:36
 -------
#98945
Witam,
mam taka przypadłość:
jak samochód trochę postoi i silnik się wychłodzi to odpalając go muszę dość mocno wciskać pedał gazu i to nie zawsze pomaga za pierwszym razem, wczoraj musiałem taką operację wykonywać ze 3 razy zanim odpalił. Po prostu muszę go dość mocno przygazować. Jak się silnik rozgrzeje (nawet po odpaleniu, po dwóch minutach go zgaszę i odpalę ponownie, to pali od razu). Im jest cieplej, tym ten problem jest mniejszy lub znika całkowicie. W zeszłym roku jak wymieniłem filtr paliwa, to problem trochę się zmniejszył. Co może być przyczyną? Podejrzewam jakiś problem ze świecami? Samochód ma 8 lat i 110 tyś przebiegu, świece są od nowości. POMOCY!
Awatar użytkownika
By Danielo -  25 maja 2013, 15:13
 dolnośląskie
#98966
lukas1305 pisze:Jakbyś tak napisał jaki to model i czy pd czy vp było by miło.........
kolega wyzej napisal ze auto ma 8 lat czyli jest z 2005r a era VP w vw zakonczyla sie w okolicy 2001 r
By bubba26 -  28 maja 2013, 16:42
 -------
#99222
Wczoraj wymieniłem filtr paliwa i jakby dziś lepiej ale pali dopiero za drugim razem. Właśnie wróciłem z warsztatu, wymienione oringi na pompach. Efekt zobaczymy jutro rano.
Awatar użytkownika
By Manios -  29 maja 2013, 15:14
 pomorskie
#99309
Witam.
Jeśli nie macie nic naprzeciw, pozwolę się podłączyć pod ten sam temat ponieważ u mnie ostatnio również wystąpił ten sam problem.
Silnik BKD z przebiegiem 180tyś.km, wszystko było super do momentu wymiany rozrządu i filtrów.
Po wymianie na ciepłym odpala bez problemu, moc ma, ale na zimnym trzeba kilka razy go przekręcić i zapala z trudnością, jakby nie na wszystkie gary, a przy tym puszcza niebieski dymek. Jak go zgaszę dosłownie po chwili i znów zapale to zapala już bez problemu. Spalanie wzrosło o około 1 litr.
Błędów zero, jedyne co mnie niepokoi to w blokach pomiarowych 23 tzw BIP-y na poziomie około -70.
Dziwne jest to że przed wymianą rozrządu nie było najmniejszego problemu.
Czy mógłbym prosić o jakieś ewentualne sugestie co jeszcze sprawdzić?
Dysponuję VCDS-em.
Z góry dziękuje za wszystkie podpowiedzi.
Awatar użytkownika
By Manios -  29 maja 2013, 23:34
 pomorskie
#99334
Dziękuje za odpowiedź :)

Zgodnie z poleceniem:

Grupa 004 http://vaglog.rtnet.pl/u2fan_128713.html

Grupa 023 http://vaglog.rtnet.pl/u2fan_128714.html

Tak, odnosze wrażenie że na jałowym pali więcej, w tej chwili jest 0,5 - 0,6l/h ale szczerze mówiąc dokładnie nie pamiętam ile było wcześniej, nie wiem czy nie skłamie jeśli widywałem po rozgrzaniu 0,4l/h.
Zauważyłem też bardzo dziwną rzecz, raczej nie było tego wcześniej, mianowicie jak odkręcam korek wlewu paliwa, niezależnie ile jest paliwa w baku (czy 3/4 czy prawie pusty) słychać niesamowite zaciąganie powietrza do baku, tak jakby się zapowietrzał. Szczerze mówiąc ilość powietrza zasysanego po odkręceniu jest ogromna i trwa to dosłownie około kilka sekund zanim przestanie.
Zrobiłem mały test i przez chwile jeździłem z lekko poluzowanym korkiem, lecz bez zmian, palił nadal na zimnym tak samo źle :( .
By lukas1305 -  30 maja 2013, 9:08
 śląskie
#99339
Manios pisze:Witam.
Jeśli nie macie nic naprzeciw, pozwolę się podłączyć pod ten sam temat ponieważ u mnie ostatnio również wystąpił ten sam problem.
Silnik BKD z przebiegiem 180tyś.km, wszystko było super do momentu wymiany rozrządu i filtrów.
Po wymianie na ciepłym odpala bez problemu, moc ma, ale na zimnym trzeba kilka razy go przekręcić i zapala z trudnością, jakby nie na wszystkie gary, a przy tym puszcza niebieski dymek. Jak go zgaszę dosłownie po chwili i znów zapale to zapala już bez problemu. Spalanie wzrosło o około 1 litr.
Błędów zero, jedyne co mnie niepokoi to w blokach pomiarowych 23 tzw BIP-y na poziomie około -70.
Dziwne jest to że przed wymianą rozrządu nie było najmniejszego problemu.
Czy mógłbym prosić o jakieś ewentualne sugestie co jeszcze sprawdzić?
Dysponuję VCDS-em.
Z góry dziękuje za wszystkie podpowiedzi.
Na początek musisz poprawić synchronizacje wałków (polecam wartość między 0,0 a -2) u mnie jest na -2 a spalanie chwilowe 0,4l/h ,wcześniej też tak jak Ty miałem problem(z zapalaniem na zimno) po założeniu rozrządu na nowo(ale powód zdjecia rozrządu miałem z innego powodu) i później ew.możemy szukać dalej.......tylko niepokoi mnie to co piszesz z tym bakiem bo to nie jest normalny objaw......
Awatar użytkownika
By Manios -  30 maja 2013, 10:09
 pomorskie
#99344
:) ok, dziękuje, zrobię tak jak mówisz.
A zapytam z ciekawości...rozumiem że tą synchronizację wykonuje się tylko i wyłącznie mechanicznie?
Zakładając że nie mam dwóch lewych rąk, a w autach lubię "grzebać", jestem w stanie wykonać ją sam czy lepiej nie kombinować?

Co do baku to spróbuje sprawdzić najpierw czy prawidłowo działa odpowietrzenie.


Edit 23.01.2014r.

Przepraszam że tak późno opisuje poczynania przy moim problemie ale miałem absolutny brak czasu, pełno pracy.
Problem rozwiązany. Synchronizacja została ustawiona na 0 i wszystko wróciło do normy, pali na zimnym jak należy bez zbędnego kręcenia, czasami zdarzy mu się zadymić na niebiesko ale myślę ze to w granicach rozsądku i naprawdę rzadko.
Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc :cool:
By uiokl -  17 lis 2014, 15:45
 śląskie
#150901
Witam,
Posiadam golfa V 2.0 tdi rocznik 2003. Problem z nim jest taki, że źle mi pali na zimnym silniku.
Po tej pory zostały sprawdzone pompo-wtryski i wymienione oringi, akumulator jest wporządku, rozrusznik wporządku, czujnik temperatury wymieniony, rozrząd wymieniony, dawki startowe ustawione, kompresja też ok i dalej nic a zaczyna mi brakować mechaników w okolicy gdyż każdy rozkłada ręce, może ktoś już się spotkał z takim problemem.
By Bartas -  17 lis 2014, 16:13
 kujawsko-pomorskie
#150902
uiokl pisze:Witam,
Posiadam golfa V 2.0 tdi rocznik 2003. Problem z nim jest taki, że źle mi pali na zimnym silniku.
Po tej pory zostały sprawdzone pompo-wtryski i wymienione oringi, akumulator jest wporządku, rozrusznik wporządku, czujnik temperatury wymieniony, rozrząd wymieniony, dawki startowe ustawione, kompresja też ok i dalej nic a zaczyna mi brakować mechaników w okolicy gdyż każdy rozkłada ręce, może ktoś już się spotkał z takim problemem.
Świece ? Filtr paliwa ? powietrza? Egr wyczyszczony ?