Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By Hiszpanek_28 -  03 cze 2015, 21:45
 dolnośląskie
#180920
soil pisze:OK, zrobiłem filmik, temperatura -7,5, przed odpaleniem raz zagrzałem świece:
Uprzedzę pytania: świece wymieniane w październiku (rozważam jeszcze jedną wymianę, aczkolwiek błędów na obecnych nie ma), filtr paliwa też wymieniony, testowałem również odpalanie na nowym aku (przez 3 dni, bez zmian) - obecny ma ponad 2 lata.
jeśli masz rozrusznik Boscha to zmień szczotki i wypoleruj komutator. tworzy się na nich lustrzana powłoka która uniemożliwia prace rozrusznika. częsta usterka w PD-kach które mają rozrusznik BOSCHA
By jgolf3 -  12 cze 2015, 7:26
 dolnośląskie
#181860
Z moich doświadczeń wynika iż nie ma co kombinować z ustawieniem synchronizacji wałka rozrządu.

Testowałem różne ustawienia...
Od dużych minusów po plusy...

Teraz dla mnie święte jest ustawienie rozrządu na znaki i amen...
Ostatnio zmieniony 14 mar 2016, 11:38 przez jgolf3, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
By Radauskas -  14 cze 2015, 20:38
 mazowieckie
#182050
Czy ustawienie tego kąta może mieć wpływ na moc ? Jeszcze w marcu miałem na hamowni 106 KM a więc b. dobrze. Tyle, że miałem problemy z dostawaniem się oleju do ukł. chłodniczego. Skończyło się na wymianie głowicy. Teraz chciałem go zczipować ale na hamowni pokazał tylko 94 KM. Mechanik twierdzi, że to może być ustawienie wałka, że poprzednio był chyba bardziej "przyspieszony" ( wałek ). Teraz sprawdziłem w grupie 004 i mam "0". Czy "przyspieszenie" wałka zmieni synchro na + czy na - ?
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  14 cze 2015, 20:42
 zachodniopomorskie
#182051
Radauskas pisze:Czy ustawienie tego kąta może mieć wpływ na moc ? Jeszcze w marcu miałem na hamowni 106 KM a więc b. dobrze. Tyle, że miałem problemy z dostawaniem się oleju do ukł. chłodniczego. Skończyło się na wymianie głowicy. Teraz chciałem go zczipować ale na hamowni pokazał tylko 94 KM. Mechanik twierdzi, że to może być ustawienie wałka, że poprzednio był chyba bardziej "przyspieszony" ( wałek ). Teraz sprawdziłem w grupie 004 i mam "0". Czy "przyspieszenie" wałka zmieni synchro na + czy na - ?
BLS legitymuje się największą mocą przy -1,5.
Awatar użytkownika
By Radauskas -  14 cze 2015, 22:39
 mazowieckie
#182074
Czy "przyspieszenie" wałka daje synchro na - czy na + ?
Po zmianie głowicy mechanik "przyspieszył" wałek bo słyszał, że auto ma większego kopa. Czy miał - nie wiem, nie zdążyłem sprawdzić. Jedno co na pewno się stało - przestał się wypalać DPF na zbyt "przyspieszonym" wałku. Traz ustawił na "0" i wypala się bezproblemowo,.. tyle, że mocy za mało.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  14 cze 2015, 22:45
 pomorskie
#182078
PinkFloyd pisze:
Mettenoos pisze:To raczej nie reguła, mój przy -3 ma w serii 118ps
Mój wypluł przy -1.5 122KM, przy czym poniżej -2.5 czulem spadek dynamiki, a tunerzy dla nowszych PD synchro robią poniżej 0 w zakresie -1.5-2.5.
nie wiem ale wiem jedno :) (ale zabrzmiało:) ) ja tam grzebać nie będę, lepsze jest wrogiem dobrego przynajmniej w moim przypadku
Awatar użytkownika
By Radauskas -  15 cze 2015, 15:15
 mazowieckie
#182135
Ta regulacja to chyba jakiś żart ! :) Ponad godzine ustawiałem wałek korygując to co najmniej 50 razy. Nie byłem w stanie uzyskać wartości pomiędzy 0 a -3 lub mniej. Owszem, raz pojawiło się -1,9 ale chciałem poprawić i poszło się.... Ruchy tak małe, że wprost niezauważalne. A czasami wartości się zmieniały w odwrotną stronę niż regulowałem. Jakaś porażka,.. wróciłem na 0.
Poza tym mechanik uświadomił mnie, że reg. synchronizacji na fasolkach to jedno, a wałek i tak można ustawić niezależnie śrubą centralną. I on mi właśnie sugeruje zmiane ustawienie samego wałka ( co by odzyskać zagubione 15 KM ).
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  15 cze 2015, 16:09
 zachodniopomorskie
#182145
Radauskas pisze:Ta regulacja to chyba jakiś żart ! :) Ponad godzine ustawiałem wałek korygując to co najmniej 50 razy. Nie byłem w stanie uzyskać wartości pomiędzy 0 a -3 lub mniej. Owszem, raz pojawiło się -1,9 ale chciałem poprawić i poszło się.... Ruchy tak małe, że wprost niezauważalne. A czasami wartości się zmieniały w odwrotną stronę niż regulowałem. Jakaś porażka,.. wróciłem na 0.
Poza tym mechanik uświadomił mnie, że reg. synchronizacji na fasolkach to jedno, a wałek i tak można ustawić niezależnie śrubą centralną. I on mi właśnie sugeruje zmiane ustawienie samego wałka ( co by odzyskać zagubione 15 KM ).
Wałka centralnie nie przesuniesz bo wałek ma kryze na centralnej srubie, regulacja to nie żart tylko trzeba umieć to zrobić ruchy po 0,5-1mm
Awatar użytkownika
By Radauskas -  15 cze 2015, 22:31
 mazowieckie
#182213
PinkFloyd pisze:[Wałka centralnie nie przesuniesz bo wałek ma kryze na centralnej srubie, regulacja to nie żart tylko trzeba umieć to zrobić ruchy po 0,5-1mm
Mechanik twierdzi, że wałkiem da się ruszać,.. nie wiem. Ty mi piszesz o ruchach 0.5-1 mm?! ja robiłem ruchy co 0,1 mm na zakresie może milimetra i wskazania skakły mi od 0 do - 5,.. z pominięciem zakresu 0 / -2. Sugerowanie, że nie umiem nie ma sensu. Robota generalnie banalna. Widocznie mój sterownik nie ma wartości w takim zakresie :)
A w ogóle to się zastanawiam czy ja mam dobrze złożony rorząd. Bo u mnie sruby w tych fasolkach są prawie w skrajnym zkresie fasolek. Jak jest u Was ?
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  16 cze 2015, 7:03
 zachodniopomorskie
#182245
Twój sterownik to obejmuje, tylko wokół śrub robi się mazakiem cienkie kółka i rusza sie tylko na grubość tego zaznaczenia. Jak ustawisz do-3 można tak zostawić, ruch synchro jest tak duży ze Walek nie ma tu nic do rzeczy, a ustawienie rozrządu warto sprawdzić, ale bez dolnej blokady dobrze tego nie sprawdzisz,
Awatar użytkownika
By Radauskas -  16 cze 2015, 13:14
 mazowieckie
#182265
Patent z cienkim mazakiem stosowałem i robiłem ruchy na grubość pół kreski.

Dodano po 2 godz. 11 min 18 sek.:
Dziś wróciłem do zabawy. Ruszyłem ze 3 razy. Najpierw dwa razy pokazało 0, a za 3-cim od razu -4,4. Zostawiłem i pojechałem na hamownie. Zaginiona moc się odnalazła. Znowu ma 106 KM. Póki co zostaje ale jeszcze wróce do tej synchronizacji.
P.S.
Przy okazji zrobiony wirusik i jest 132 KM.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7