Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By maluszek -  17 sty 2007, 0:12
 mazowieckie
#1352
Witam,
Je¿d¿ê co prawda Jett± Mk5 ale to to samo, tylko mi siê ty³ek rozty³ :-) . Moi rodzice je¿d¿± Golfem Mk5 1.9 TDI PD100 5-sp.

Szukam wszelkich informacji technicznych o silnikach TDI stosowanych w Mk5 w Europie. Amerykañska wersja, któr± je¿d¿ê ma idiotycznie zainstalowan± turbinê (do góry nogami) na dodatek wielko¶ci ³upiny od orzecha. Chcê wrzuciæ co¶ wiêkszego: VNT-17 albo VNT-20. To pierwsze jest stosowane w PD150, to drugie w V6 TDI. O ile pierwsze ma jaki¶ kolektor, o tyle do drugiego trzeba by co¶ wykombinowaæ.

Na pocz±tek by³bym za informacjê o kodach silników TDI w Mk5, którymi je¼dzicie w formacie:
Silnik: BRM
Pojemno¶æ: 1.9L
Moc: 100KM
Skrzynia: rêczna 5 biegów
Turbina: na górze (strona zimna po prawej stronie, strona gor±ca po lewej stronie, patrz±c od przodu samochodu).

Je¶li kogo¶ interesuj± moje modyfikacje, to jest moja strona: http://furmanka.blogspot.com/

Z wiêkszych robótek wymieni³em ko³o zamachowe na jednomasowe i do³o¿y³em do tego sprzêg³o od VR6. Powinno wytrzymaæ do jakich¶ 400Nm momentu obrotowego.

No i ostatnio za³o¿y³em chipa u lokalnego guru. Postaram siê podjechaæ na hamownie i napisaæ co to da³o.

Strza³ka
Awatar użytkownika
By jabart -  17 sty 2007, 0:57
 -------
#1356
maluszek ude¿ do www.compsport.pl , ch³opaki maj± w jednym palcu TDI i sa blisko twoich rodziców (Bielsko B) , s± bardzo pomocni i doradz± co zrobiæ .
Awatar użytkownika
By maluszek -  17 sty 2007, 1:35
 mazowieckie
#1360
jabart pisze:maluszek ude¿ do www.compsport.pl , ch³opaki maj± w jednym palcu TDI i sa blisko twoich rodziców (Bielsko B) , s± bardzo pomocni i doradz± co zrobiæ .
chêtnie uderzê jak bêdê po tej stronie bajorka. problem polega na tym, ¿e oni mog± nawet nie znaæ takiego silnika. wersje US i EU potrafi± siê ró¿niæ nawet na poziomie blachy (bzdura jakich ma³o). wy¶lê im maila, ale dalej zbieram info.
By way4 -  17 sty 2007, 8:52
 -------
#1368
Witam,

Mam pytanie do Maluszka powiedz mi bo czyta³em na twojej stronie ze wymieniles sprzeg³o. A padlo ci po zrobieniu chipa?? Jesli tak to do ilu podkreciles bo ja tez chce zrobic chip no ale jak ma mi siasc sprzeglo to dziekuje bo juz raz mialem taka zabawe (z pugiem 307) fakt wtedy przesadzilem z programem. Teraz chce podkrecic ze 105 na 146 i niby wszystko ok dlatego jak mozesz daj znac na ile ty podkreciles

Pozdrawiam
way4
By way4 -  17 sty 2007, 8:53
 -------
#1369
Witam,

Mam pytanie do Maluszka powiedz mi bo czyta³em na twojej stronie ze wymieniles sprzeg³o. A padlo ci po zrobieniu chipa?? Jesli tak to do ilu podkreciles bo ja tez chce zrobic chip no ale jak ma mi siasc sprzeglo to dziekuje bo juz raz mialem taka zabawe (z pugiem 307) fakt wtedy przesadzilem z programem. Teraz chce podkrecic ze 105 na 146 i niby wszystko ok dlatego jak mozesz daj znac na ile ty podkreciles

Dokladnie to chce zmienic tak:
VW Golf V 1.9 TDI PD


PARAMETRY SERYJNE:

Moc (KM): 105 / 4000
Moment (Nm): 250 / 1900


PARAMETRY PO MODYFIKACJI:

Moc (KM): 145
Moment (Nm): 330 / 1900
Pozdrawiam
way4
By camelg -  17 sty 2007, 13:56
 -------
#1373
way4 pisze:Witam,

Mam pytanie do Maluszka powiedz mi bo czyta³em na twojej stronie ze wymieniles sprzeg³o. A padlo ci po zrobieniu chipa?? Jesli tak to do ilu podkreciles bo ja tez chce zrobic chip no ale jak ma mi siasc sprzeglo to dziekuje bo juz raz mialem taka zabawe (z pugiem 307) fakt wtedy przesadzilem z programem. Teraz chce podkrecic ze 105 na 146 i niby wszystko ok dlatego jak mozesz daj znac na ile ty podkreciles

Dokladnie to chce zmienic tak:
VW Golf V 1.9 TDI PD


PARAMETRY SERYJNE:

Moc (KM): 105 / 4000
Moment (Nm): 250 / 1900


PARAMETRY PO MODYFIKACJI:

Moc (KM): 145
Moment (Nm): 330 / 1900
Pozdrawiam
way4


Sie zastanawiam nad taka sama modyfikacj± - ile taka przyjemnosæ i jak z uzyciem paliwa. ponoæ w kompach "16" spalanie wzrasta. Prawda to czy fa³sz ??
By way4 -  17 sty 2007, 15:16
 -------
#1374
czy spalanie wzrosnie to watpie jesli chodzi o zwykla jazde oczywiascie przy wiekszym palowaniu bedzie wieksze spalanie bo szybciej bedzie jezdzil no ale mi zalezy na tym by samochod jezdzil i nic mi sie nie dzialo np sprzeglo a ta przyjemnosc okolo 1100zl
Awatar użytkownika
By maluszek -  17 sty 2007, 17:16
 mazowieckie
#1378
way4 pisze:Mam pytanie do Maluszka powiedz mi bo czyta³em na twojej stronie ze wymieniles sprzeg³o. A padlo ci po zrobieniu chipa?? Jesli tak to do ilu podkreciles bo ja tez chce zrobic chip (...)
Mnie ko³o zamachowe pad³o jeszcze przed chipem. Standardowe dwumasowe (DMF) badziewie siê wysypa³o bez specjalnego ¿y³owania. Po prostu ca³a konstrukcja DMF 228mm (skrzynia 5-biegów) nie jest zbyt rewelacyjna. Sypa³o siê jeszcze w Audi i VW 1.8T. Na gwaracji mi wymienili na nowe DMF.

Ja wymieni³em, bo mój tuner powiedzia³, ¿e jak chce program 18.5PSI (1.3 Bar) to muszê wymieniæ sprzêg³o, bo fabryczne nie wytrzyma momentu i bêdzie siê ¶lizgaæ przy gwa³townym przyspieszaniu poni¿ej 2000 obrotów. Normalnie kole¶ ³aduje 17PSI (standard u nas to 15PSI) i wszyscy je¿d¿± na fabrycznych sprzêg³ach.

Ja chce doci±gn±æ do 180KM (tyle mia³ mój 1.8T benzyna) i koñczê zabawê w krêcenie mocy. Dlatego sprzêg³o tak czy inaczej by³o do wymiany. Teraz turbinê chcê zmieniæ, ale projektanci z VW wcale mi tego nie u³atwiaj±.
Awatar użytkownika
By jabart -  17 sty 2007, 22:55
 -------
#1389
way4 pisze:czy spalanie wzrosnie to watpie jesli chodzi o zwykla jazde oczywiascie przy wiekszym palowaniu bedzie wieksze spalanie bo szybciej bedzie jezdzil no ale mi zalezy na tym by samochod jezdzil i nic mi sie nie dzialo np sprzeglo a ta przyjemnosc okolo 1100zl
mo¿na wiedzieæ gdzie?

bo ja bym siê ba³ takiej firmy co wgrywaj± po prostu mocniejszego softa.
Ja uwa¿am ,¿e do ka¿dego egzemplarza trzeba podejsci indywidualnie....
By way4 -  18 sty 2007, 0:32
 -------
#1391
Raczej bede mial to robione specjalnie pod samochod troche po znajomosci a firma no zadna tajemnica VTG
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  18 sty 2007, 10:33
 kujawsko-pomorskie
#1403
maluszek pisze:Witam,
Je¿d¿ê co prawda Jett± Mk5 ale to to samo, tylko mi siê ty³ek rozty³ :-) . Moi rodzice je¿d¿± Golfem Mk5 1.9 TDI PD100 5-sp.

Szukam wszelkich informacji technicznych o silnikach TDI stosowanych w Mk5 w Europie. Amerykañska wersja, któr± je¿d¿ê ma idiotycznie zainstalowan± turbinê (do góry nogami) na dodatek wielko¶ci ³upiny od orzecha. Chcê wrzuciæ co¶ wiêkszego: VNT-17 albo VNT-20. To pierwsze jest stosowane w PD150, to drugie w V6 TDI. O ile pierwsze ma jaki¶ kolektor, o tyle do drugiego trzeba by co¶ wykombinowaæ.

Na pocz±tek by³bym za informacjê o kodach silników TDI w Mk5, którymi je¼dzicie w formacie:
Silnik: BRM
Pojemno¶æ: 1.9L
Moc: 100KM
Skrzynia: rêczna 5 biegów
Turbina: na górze (strona zimna po prawej stronie, strona gor±ca po lewej stronie, patrz±c od przodu samochodu).

Je¶li kogo¶ interesuj± moje modyfikacje, to jest moja strona: http://furmanka.blogspot.com/

Z wiêkszych robótek wymieni³em ko³o zamachowe na jednomasowe i do³o¿y³em do tego sprzêg³o od VR6. Powinno wytrzymaæ do jakich¶ 400Nm momentu obrotowego.

No i ostatnio za³o¿y³em chipa u lokalnego guru. Postaram siê podjechaæ na hamownie i napisaæ co to da³o.

Strza³ka
Bardzo mi siê podoba twoja strona www i to z jak± pasj± pracujesz przy swoim aucie a jeszcze bardziej jak to wszystko dokumentujesz. Wiele osób mo¿e siê dowiedzieæ z Twoiej dokumentacji co i jak zrobiæ i wogóle gdzie siê dotkn±æ. ¦wietny pomys³ z t± dokumentacj± pomy¶lê o czym¶ podobnym.
Serdecznie pozdrawiam.
Awatar użytkownika
By maluszek -  18 sty 2007, 16:23
 mazowieckie
#1410
BRUNO55 pisze:Bardzo mi siê podoba twoja strona www i to z jak± pasj± pracujesz przy swoim aucie a jeszcze bardziej jak to wszystko dokumentujesz. Wiele osób mo¿e siê dowiedzieæ z Twoiej dokumentacji co i jak zrobiæ i wogóle gdzie siê dotkn±æ. ¦wietny pomys³ z t± dokumentacj± pomy¶lê o czym¶ podobnym.
Serdecznie pozdrawiam.
Powiedz to mojej ¿onie :-))) Ona twierdzi, ¿e za du¿o czasu po¶wiêcam temu samochodowi. Na szczê¶cie powiedzia³em jej, ¿e z nastêpnym ju¿ tak nie bêdzie - kupie sobiê Golfa GT TDI, albo lepiej Audi Q7 V12 TDI i nie bêdê siê musia³ bawiæ w to wszystko. Niestety w tym przypadku nie mia³em wyj¶cia: TDI w US nie ma nawet opcji lamp xenonowych, nie wspominaj±c o reszcie ciêtych kosztów typu idiotyczne tylne lampy (bez ¶wiate³ przeciwmgielnych za to z czerwonym migaczem - kto to widzia³, ¿eby VW odstawia³ tak± cha³ê!?), czy brak opcji lepszych silników.

Taka dokumentacja ma te¿ jeszcze jeden plus. Przysz³y nabywca patrz±c na to bêdzie wiedzia³, ¿e auto by³o traktowane nale¿ycie i bêdzie móg³ zobaczyæ co jest do³o¿one extra.

W ten weekend jest plan wymiany kontrolera na hi-line i instalacji przednich przeciwmgielnych. I mam fajny znaczek TD(czerwone)I na tylna klape, wiec tez moze wrzuce :-).

A propos: przypomnialo mi sie czemu moze Wam w TDI brac olej. W pokrywie nad glowica jest wentylacja oparow oleju (do kolektora ssacego), tak zwane CCV. I troche sobie tych oparow wlatuje do kolektora, przez co 1) zmniejsza sie poziom oleju, 2) syfi sie dolot. A syfi sie jeszcze bardziej przez sadze, ktora wraca z wydechu do kolektora ssacego przez EGR. Chlopaki tutaj robia dwie rzeczy: 1) zakladaja filtr na CCV (sam bede to robil), 2) blokuja/redukuja EGR (co lekko mija sie z prawem) na 3 sposoby: fizycznie (kawal blachy na ³±czeniu rurek), poprzez przeprogramowanie sterownika (tylko EDC15), chip (EDC16).

Jak w Polsce stacje diagnostyczne robia kontrole emisji: mierza cos? Bo tutaj tylko patrza czy kontrolka "check engine" sie nie swieci i czy kontroler nie wyrzuca zadnych bledow.

Jak macie sterownikie EDC15 to zabawa jest na 5 minut i do tego odwracalna (przed wizyta u diagnostyka), a przynajmniej nie bedziecie miec problemu z utrata mocy przy 100.000 km, bo Wam sie dolot sadza zapcha.
Awatar użytkownika
By maluszek -  24 sty 2007, 17:01
 mazowieckie
#1470
Ok, dalej szukam. Teraz ju¿ w wê¿szym gronie.

Mam pro¶bê do w³a¶cicieli Golfów z silnikiem TDI PD140 2.0 8v (kod BMM - mo¿na przeczytaæ na naklejce w baga¿niku, albo w ksi±¿ce samochodu). Szukam zdjêæ sprê¿arki z tego silnika. Je¶li macie taki samochód i jak±¶ cyfrê, to poprosi³bym o kilka zdjêæ, konkretnie przy³±czenia do wydechu oraz przy³±czenia po stronie zimnej: do filtra powietrza i do intercoolera. Ka¿de inne zdjêcie równie¿ przyjmê.

Dziêki serdeczne,