Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By dandziu -  08 paź 2015, 13:19
 kujawsko-pomorskie
#195607
Witam, od pewnego czasu zauważyłem pewne zjawisko a mianowicie. Samochód jest zimny, jade nim silnik się rozgrzewa np do 70*C i za chwile wskazówka opada, i za chwile znowu jest na 70* i rośnie do 90 i tak jest cały czas. Nie wiem czy to też ma jakiś związek z usterką, ale czasami jak silnik jest rozgrzany, to muszę dłużej go kręcić, choć nie za każdym razem, natomiast jak jest zimny pali od razu. Znajomy ma taką kostkę która podłącza pod samochód i w aplikacji w telefonie pokazuje błędy. I wykazał takie coś:

http://www.fotosik.pl/zdjecie/0b644abf25d4d6e7
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  08 paź 2015, 14:58
 pomorskie
#195620
czujnik temp. do wymiany bo wskazuje - 40 st, to że na ciepłym ciężko pali to raczej inna standardowa przyczyna choć wpierw trzeba zobaczyć jak będzie zachowywał się po wymianie czujnika
By dandziu -  09 paź 2015, 10:36
 kujawsko-pomorskie
#195707
dzieki za pomoc. postaram sie go dzisiaj zlokalizowac, i zamowic na allegro. A czy wymiana jest trudna? jak wyciągne ten czujnik to dużo płynu wyleci? i w jaki sposób go wyciągać?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  09 paź 2015, 10:44
 pomorskie
#195709
Wpierw wyciągasz wtyczkę potem zawleczkę, wyjmujesz szybki ruch i nowy włożony tylko uważaj żeby uszczelka dobrze weszła, płynu tyle co nic jeśli szybko to zrobisz, oczywiście na zimnym silniku
By kuba94 -  09 paź 2015, 12:47
 pomorskie
#195723
Najlepszy patent na płyn, który wyleci żeby nie zabrudził silnika to podłożyć pampersa. Przerabiałem to u siebie przy wymianie czujnika sprawdza się idealnie
Awatar użytkownika
By zbyńo.ko -  09 paź 2015, 15:39
 warmińsko-mazurskie
#195748
Ja miałem cos podobnego kiedyś i jak wymieniałem ten czujnik, to pod spód auta wsadziłem kanisterek 5l na leżąco, wycięta w nim z góry dziurka na wężyk, następnie wężyk ogrodowy 3/4 z 50-70 cm wsadziłem do kanisterka od góry za silnikiem, a na początku węża przy tym czujniku podłożyłem mały lejek i jak wyciągnąłem czujnik to prawie ZERO zmarnowanego płynu, wszystko ładnie sobie spływało do kanisterka pod spodem :)
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  14 paź 2015, 17:53
 pomorskie
#196510
bo go nie widać od przodu, jest zaraz przy głowicy po prawej jej stronie stojąc przodem do auta a sam czujnik włożony jest w przewód wchodzący w głowicę od strony szyby czołowej, najlepiej zdemontować filtr powietrza


zdjęcie zapożyczone z neta, to nie BKC ale czujnik nr 6 jest tak samo umieszczony
Obrazek

Dodano po 11 minutach 49 sekundach:
a tutaj twój silnik BKC
Obrazek
Obrazek
By platinet -  08 lis 2015, 1:28
 podkarpackie
#199461
Panowie gdzie w silniku bmn znajduje się czujnik cieczy ? Chodzi o to że znalazłem z prawej strony pod pompą tandemową jakiś czujnik kolor szary dwu pinowy, ale nie jestem do końca pewien czy to ten właściwy bo po odpięciu kostki powinny grzać dłużej świece a nie grzeją, to może jest jakiś inny o którym nie wiem?
By platinet -  08 lis 2015, 13:12
 podkarpackie
#199508
Wypiąłem czujnik ale wentyle się nie włączyły, chodziło mi o te świece, żeby zagrzały dłużej , bo coś słabo odpala po dłuższym postoju. A jest jakiś sposób żeby oszukać sterownik i zagrzać świece?
A i jeszcze jedno czy po wypięciu tego czujnika o którym pisałem powinien wyskoczyć błąd w komputerze, bo u mnie czysto w VCDS-ie żadnych błędów.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  08 lis 2015, 13:32
 pomorskie
#199520
Powyżej 4 lub 5 st. (dokladnie nie pamiętam) świece podczas rozruchu wcale nie załączają się ale mamy tzw swiece z grzaniem wtornym i jesli sterownik uzna może je załączyc nawet w trakcie jazdy w celu poprawy parametrow pracy ale w sprawnym silniku tak sie nie dzieje. Ilevu ciebie jest stopni ze chcesz przydpieszac grzanie? Sprawny TDI PD nawet w ujemnych tempvpowinien odpalic z spalonymi swiecami,