Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
#261782
Witam
Po przeczytaniu kilku tematów o wymianie rozrusznika z 10 na 11 zębów, postanowiłem zrobić to u siebie:)Przyszły niższe temperatury i auto dłużej kręci, chociaż na ciepłym silniku też nie jest najlepiej. Aku oraz świece wymienione, myślę, że nowy rozrusznik załatwi sprawę z dłuższym rozruchem.
Samochód jaki posiadam to Passat B6 2007 rok 2.0TDI 170 KM silnik BMR, skrzynia 6 biegów-manualna.
Czy ten rozrusznik będzie pasował?
02E 911 024 A
Może polecicie coś innego?
Pozdr!
Pomoże ktoś?

Dodano po 1 dniu 20 godzinach 9 minutach 20 sekundach:
Ktoś doradzi?
#261848
Silnik tu nie ma znaczenia
Valec: 02M911024N(X)
Bosch: 02M911023P(X)
Widzę, że w pasku numery są te same dla 6b niezależnie od typu skrzyni.

Ten co ty podałeś jest od 2010r. Etka nie widzi go jako część do Twojego modelu. Co nie oznacza, że nie będzie pasować
#261856
Czyli do jego skrzyni pasują rozruszniki o średnicy otworu 76mm.
#262287
U mnie w Ibizie TDI (BMT) oryginalnie był już zamontowany 11-zębny Valeo 02Z911023H. Przy odpalaniu zarówno na zimnym jak i na gorącym pojawiało się szarpnięcie silnika, jakby chciał wyrwać się z poduszek.
Wymiana akumulatora na nowy oraz dodatkowy przewód masowy nie pomogły.

Zakupiłem w ciemno rozrusznik od 1.6 TDI o oznaczeniu 02Z911024D - rok produkcji 2015 - cena 110zł
Wygląd zewnętrzny identyczny jak 023H, moc wg etki 2kW . Jednak po bliższej analizie stwierdzono że:
- bendix ma 12 zębów a nie 11 jak 23H
- średnica kołnierza ma 80mm a nie 76mm jak 23H
Obrazek

Pierwszym pomysłem było spiłowanie kołnierza na 76mm szlifierką kątową. Niestety musiałem wykonać to niedokładnie, bo rozrusznik nie chciał się zazębić z zamachem.
Drugą koncepcją było przełożenie wnętrzności 024D do 023H. Po odkręceniu łącznie 5 śrubek rozrusznik dało się rozłożyć na części pierwsze. W ciągu 5 minut operacja została ukończona - wszystko pasowało P&P do starej obudowy, włącznie z elektromagnesem.

Próba generalna rano przy -5*C rozrusznik kręci jak szalony, silnik odpala gładko, bez szarpnięcia, normalnie jak w benzynie.
By Przemo -  29 lis 2018, 14:16
 dolnośląskie
#269891
Witam, kilka dni temu mechanik wymienił mój fabryczny rozrusznik z 10 zębami montowany w BKC 1,9 na rozrusznik z 12 zębami o numerze 02Z911024K polecany na forum Tourana i tutaj. Rozrusznik wg sprzedawcy wymontowany z VW Caddy z 2014r. Pasuje on bez problemu, auto odpala zdecydowanie lepiej, szybciej i nie trzęsie silnikiem przy odpalaniu. Także same plusy!
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19