Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
#237937
Mettenoos pisze:@LeszekR faktycznie 02Z 911 023H to 11 zębów, masz rozkodowany VIN? Bo wówczas można by w ETKA sprawdzić co fabryka włożyła do twojego BKC

Nie mam rozkodowanego VIN-u. To mój drugi rozrusznik(całkowicie nowy) a wcześniej siedział o identycznych oznaczeniach i jak wiemy przy słabym aku uderzał że ho ho. To trochę podważa modyfikacje podmiany rozrusznika. Nowy rozrusznik z mocniejszym aku, nie powiem daje radę, ale zakołysania silnika przy zapalaniu na ciepło czasami są(tych mocnych uderzeń brak).
#238040
Mettenoos pisze:
LeszekR pisze:To trochę podważa modyfikacje podmiany rozrusznika. .
nie wiem czy podważa czy nie ale u mnie nastąpiła odczuwalna różnica in plus
Być może jest tak, ze nie tylko ilość zębów ma wpływ na poprawę. Możliwe, że w te nowsze rozruszniki różnią się na tyle, że poprawiają rozruch/szybkość kręcenia. A może po prostu jest to efekt nowego rozrusznika, młodszego od tych co mieliśmy wcześniej(mniej zużytego).
#238042
@LeszekR pewnie wszystko po trochu ma wpływ, ważne że efekt osiągnięty był

Dodano po 12 minutach 28 sekundach:
LeszekR pisze:W moim siedzi ten rozusznik, dokładnie ten z foto o oznaczeniu 02Z 911 023H

sprawdzam w ETKA /rysunek 911-00/ dla silnika BKC i widzę 10-cio zębne 02Z911023F, 02Z911023FX oraz 02Z911023HX natomiast numer 02Z911023H został wycofany i zastąpiony numerem 02Z911023F więc jak widać w BKC były fabrycznie rozruszniku z 10 i 11 zębami
#239955
Rozrusznik - był BOSH 10z - wymieniony na Valeo 11z, przygotowany przez "Rumak", dziękuję :yes2:
Wymiana bezproblemowa, nie wiedziałem jak zdemontować obudowę filtra powietrza - dzięki za podpowiedzi dla "Mettenoos".
Wrażenia.- kreci jakby ciszej, przy starym przygasały mi światła, teraz już nie. No i na "gorącym odpala bez problemu i nie ma tego "strzała" :laugh:
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 19