Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  12 gru 2015, 18:10
 zachodniopomorskie
#204851
A-R-T-U-R pisze:Rzeczywiscie kreci krocej :super:
Teraz jak w autach ze sartstopem, a na zimno jeszcze szybciej :naughty: Na Boschu gdzies mam plik było słychać takie trzy suwy zanim załapał. Przy okazji wyczysciłem masę od rozrusznika do karoserii i przewód plusowy do rozrusznika
Awatar użytkownika
By sopel_95 -  12 gru 2015, 20:06
 mazowieckie
#204860
elegancko :) trzeba będzie zakupić. Jedno pytanko, wymiana polega na odkręceniu starego przykręceniu nowego i kabelkach czy trzeba uważać na coś ? :fluff: ileś lat wstecz z kumplem wyciągaliśmy rozrusznik od niego z Golfa III to nam silnik opadł na poduchach :super: :tooth:
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  12 gru 2015, 20:13
 zachodniopomorskie
#204861
sopel_95 pisze:elegancko :) trzeba będzie zakupić. Jedno pytanko, wymiana polega na odkręceniu starego przykręceniu nowego i kabelkach czy trzeba uważać na coś ? :fluff: ileś lat wstecz z kumplem wyciągaliśmy rozrusznik od niego z Golfa III to nam silnik opadł na poduchach :super: :tooth:
W golfie v i pochodnych odkręcasz i montujesz nowy. Przy okazji czyścisz połączenia masowe. Można bez kanału, dolną śrubę rozrusznika najlepiej po zdjęciu lewego koła i dolnego nadkola.
Awatar użytkownika
By Rumak -  12 gru 2015, 22:32
 pomorskie
#204876
Kręci fajnie ;-) chociaż i tak nigdy nie będę zwolennikiem Valeo z racji tego że to jednorazowy sprzęt. Choć by plastikowy szczotkotrzymacz czy cewka zatopiona w plastiku który potrafi zablokować wirnik. Łożysko igiełkowe jest w Valeo jak i Boscha. Na codzień rozbieram tego sporo i mnie wieje porównywalnie jest Boscha czy valeo ale to Valeo nie nadaje się już do niczego. Prawda jest taka że jeśli valeo czy bosch jest dobrze zrobiony, zregenerowany to auto palić będzie na dotyk oczywiście jeski reszta podzespołów jest sprawna czyt.wtryski,akumulator itd. Jeden i drugi wytrzyma 200 i więcej tys to zleży gdzie auto jest uzytkowane. Mam na myśli czy miasto i częste odpalania czy trasa gdzie np odpala się auto 2-3razy na dzień.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  12 gru 2015, 22:40
 pomorskie
#204877
PinkFloyd pisze:... można zamienić na rozrusznik z 1.6 tdi o oznaczeniu 02Z911024K. ...
ostatecznie taki właśnie montowałeś?

Dodano po 40 sekundach:
PinkFloyd pisze:
W golfie v i pochodnych odkręcasz i montujesz nowy. .
czyli wszystko w 100% na zasadzie P&P?
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  12 gru 2015, 22:53
 zachodniopomorskie
#204885
Rumak pisze:Kręci fajnie ;-) chociaż i tak nigdy nie będę zwolennikiem Valeo z racji tego że to jednorazowy sprzęt. Choć by plastikowy szczotkotrzymacz czy cewka zatopiona w plastiku który potrafi zablokować wirnik. Łożysko igiełkowe jest w Valeo jak i Boscha. Na codzień rozbieram tego sporo i mnie wieje porównywalnie jest Boscha czy valeo ale to Valeo nie nadaje się już do niczego. Prawda jest taka że jeśli valeo czy bosch jest dobrze zrobiony, zregenerowany to auto palić będzie na dotyk oczywiście jeski reszta podzespołów jest sprawna czyt.wtryski,akumulator itd. Jeden i drugi wytrzyma 200 i więcej tys to zleży gdzie auto jest uzytkowane. Mam na myśli czy miasto i częste odpalania czy trasa gdzie np odpala się auto 2-3razy na dzień.
Mam w rodzinę Skode Octavie II BXE z 2010r na Valeo z polskiego ASO ma 210 tys km, rozrusznik seria, auto ciągle gaszone i palone bo zarabia na siebie i na razie zero problemów, w większości MK 6 sa juz Valeo, a w platformie golfa VII tdi tylko Valeo i nikt z moich znajomych a auta maja przebiegi nie robił rozrusznika. I tak jestesmy na nie skazani. Porównując mój dobrze zrobiony Bosch 2KW to umywa sie do tego Valeo. Czym się przejmować regeneracją, jak padnie 3 letnia używkę kupie za 100zł, wyjdzie taniej niż regeneracja Boscha. A rozrusznik który kupiłem i tak posłuży dłużej niż będę miał to auto. Jakos na razie nikt z MK6 nie regeneruje tych Valeo, moze jeszcze za młode rozruszniki. Ciągle zmieniają numery a w sumie sa takie same, ciekawe czy w środku cos poprawiają. Jakos VW zaczęło przechodzić na Valeo i do aut na zimne klimaty idzie Valeo po 2009r.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2015, 8:40 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Rumak -  12 gru 2015, 22:58
 pomorskie
#204887
Mettenoos pisze:czyli wszystko w 100% na zasadzie P&P?
Tak, odkręcić przewód od elektromagnes. Następnie odlaczasz wtyczkę półokrągła i odkręcić dwie szpilki z skrzyni które trzymają rozrusznik.
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  12 gru 2015, 22:59
 zachodniopomorskie
#204888
Mettenoos pisze:
PinkFloyd pisze:... można zamienić na rozrusznik z 1.6 tdi o oznaczeniu 02Z911024K. ...
ostatecznie taki właśnie montowałeś?

Dodano po 40 sekundach:
PinkFloyd pisze:
W golfie v i pochodnych odkręcasz i montujesz nowy. .
czyli wszystko w 100% na zasadzie P&P?
Tak wymontowałem z rozbitego Caddy z 2011r. z przelotem 30 tys km i wygląda jak z pudełka, nawet nalotu na zębach z tarczy nie miał, a nr jak podałem wyżej. Dałem za niego 100zł więc nie majątek, montaż p&p

Dodano po 3 minutach 8 sekundach:
Rumak pisze:Kręci fajnie ;-) chociaż i tak nigdy nie będę zwolennikiem Valeo z racji tego że to jednorazowy sprzęt. .
A Ciebie rozumiem, z czegoś trzeba żyć jak je regenerujesz. Ja alternatora jak poszło mi sprzęgiełko nie robiłem, podpasowałem z Seata z 2015r. z przelotem 2500km za 100zł i wyszło taniej :) .

Dodano po 2 minutach 18 sekundach:
Rumak pisze:
Mettenoos pisze:czyli wszystko w 100% na zasadzie P&P?
Tak, odkręcić przewód od elektromagnes. Następnie odlaczasz wtyczkę półokrągła i odkręcić dwie szpilki z skrzyni które trzymają rozrusznik.
Jeszcze do górnej szpilki jest wczesniej przewód masowy na klucz 10, a do dolnej łapa na przewody na klucz 10, szpilki rozrusznika są na klucz 18.
Awatar użytkownika
By Rumak -  12 gru 2015, 23:08
 pomorskie
#204893
PinkFloyd pisze: Jakos VW zaczęło przechodzić na Valeo i do aut na zimne klimaty idzie Valeo po 2009r.
Bo valeo jest na stojanaie z cewka i ma około 0.2więcej KW. A to czy on będzie wytrzymały można powiedzieć gdy przetrwa w aucie z 10lat.
Ostatnio zmieniony 17 sty 2017, 17:53 przez Rumak, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  12 gru 2015, 23:48
 pomorskie
#204905
PinkFloyd pisze:Bosch mógł zrobić rozrusznik do naszych 11zębny 2,2KW i było by :ok: , ale jakoś nie chce, albo taka jest polityka VW.
1 ząb razy miliony sztuk rozruszników, wiesz jakie to oszczędności :laugh: ile ton :)
By gop_8 -  24 gru 2015, 10:40
 zachodniopomorskie
#206629
PinkFloyd pisze:... można zamienić na rozrusznik z 1.6 tdi o oznaczeniu 02Z911024K. ...
Ja alternatora jak poszło mi sprzęgiełko nie robiłem, podpasowałem z Seata z 2015r. z przelotem 2500km za 100zł i wyszło taniej :) .[/quote][/quote]

Hej kolego!
Jak się sprawuje rozrusznik i alternator (na jakiej zasadzie go podpasowałeś)?
Ja mam z kolei rozrusznik od kolegi @Rumak. Zregenerowanego Boscha. Tak jak pisałeś, że to samo osiągnę, jak wrzucę do swojego Boscha środek z rozrusznika Boscha z 2.5 tdi (z Transportera) 2.2 KW - dokładnie taki mi złożył. Zębów z tego co pamiętam miał 10. Kręcił bardzo dobrze w porównaniu do Valeo, który miałem. Kolosalna różnica. Obecnie padł mi oryginalny akumulator (61Ah 540A) - miał chyba prawo po 10 latach i uznaję, że nie jest to wina Bosch'owskeigo rozrusznika. Tym bardziej, że Valeo miał problem z odpalaniem, z mocą kręcenia, Bosch już nie (przy tej samej baterii). Uważam, że w ten sposób złozony przez kolegę sprzęt jest wart polecenia.
Na dniach założę nowy akumulator. Wtedy mogę wrzucić jak kręci.

PS.
Ciężko znaleźć 02Z911024K w stania bdb poniżej 300pln.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  24 gru 2015, 11:00
 zachodniopomorskie
#206631
Alternator ma aktualnie przebieg 3000 km i jest nowy vw Bosch, produkcja 2015r. wiec chodzi jak nowy i nie zależnie od obciążenia na jałowym jest ok 14,49V, rozrusznik tez ma symboliczny przebieg wiec na razie wszystko chodzi jak nowe a dopasowane wg etki z nowszych modeli. Moim zdaniem jak robic Boschowski to właśnie wkładając środek 2.2KW, a aku na pewno nie padnie z większej mocy 0.2KW ;-) A jaki koszt przeróbki Boscha na 2.2 KW?
By 1 6 D -  26 gru 2015, 8:59
 zachodniopomorskie
#206813
Mój 2.0 TDI CR też zaczął ostatnio słabiej kręcić i sprawdziłem co ETKA powie, fabrycznie mogę mieć Valeo lub Boscha 11 zębów 2.0 kW, jest opcja wymiany na taki sam regenerowany, jednak jest też oznaczenie że jednego i drugiego można zastąpić jednym nowym numerkiem, po sprawdzeniu w internetach okazuje się że ten nowy numer to Valeo 2.0 kW z 12 zębami, w autach z SS są Valeo 2.2 kW ale z 13 zębami i myślę który lepiej szukać.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 19