Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
#209644
jacol210 pisze:Czyli reasumując każdy BOSCH z numerem 02E911023L ma 2kw i będzie pasował do DSG?
Nie ma problemu np. jeśli teraz mam rozrusznik Valeo a będę chciał założyć BOSCH z końcówką "L"?
Będzie pasował p&p?

Pozdrawiam
Tylko rok produkcji od 2009 - starsze bedą miały 10 zębów.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
By pinio -  14 sty 2016, 23:02
 dolnośląskie
#210338
PinkFloyd pisze:Najlepiej żeby był min z 09 r. , każdy 024J Valeo jest 11 zębny i ma 2.0 KW, w wersji 024K sa tez 1.7KW i jest ryzyko kupienia slabszego,
Temat godny podziwu...śledzę i nabrałem ochoty na wymianę w moim 1.9 BKC,ale czy ten 02Z911024K idzie po naklejce-opisie na nim jednoznacznie stwierdzić,że ma te 2.0 KW? tych trochę jest więcej dostępnych jeśli chodzi o młodszą datę produkcji... :blush:
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  14 sty 2016, 23:10
 zachodniopomorskie
#210341
Rumak pisze:Dziś robiłem Valeo 12 zębów 2kw mocy wychodzi na to że pasuje do 2.0tdi Pd azv,bkd,bmm, bmn, bmp, bma, oraz Cr -ów cfhb, cfhc, cfhc, i paru innych. Pod skrzynię manualna 6b.

Numer trochę zamazany ale może da sie co nieco odczytać . Skoro pasuje do manualna to z inna głowica powinien pasować do DSG

Obrazek

Obrazek
To dopiero musi być szlifiera :super:
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  15 sty 2016, 7:17
 zachodniopomorskie
#210353
Mettenoos pisze:po zmianie z 10 na 11 zębny rozrusznik jak na razie rewelacja, żadnych niechcianych objawów na zimno jak i na gorąco, to po prostu słychać że kręci szybciej
Kolega elektryk tez sobie założył taki rozrusznik po przeczytaniu tematu, ale jak powiedział tak jak w kablach rozruchowych średnica jego decyduje o wielkości przepływu amperarzu. Dał dwa razy grubsze przewody i jeszcze bardziej widac różnicę :eek: Ale to juz chyba przesada, rozrusznika tak się kreci ze przy rozruchu gwiżdże jak turbina :D Można jak mówi palic bez grzania świec żarowych. Efekt uboczny szybko go wkręca i po daniu dawki przez ecu silnik podskakuje na obrotach w chwili rozruchu na 1400 Obr :laugh:
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  16 sty 2016, 12:56
 zachodniopomorskie
#210495
ciaplo1 pisze:Czy do bls-a to tylko w grę wchodzi rozrusznik 024J czy można też zastąpić go inną końcówka np.H bądź F ?chodzi oczywiście o 11 zębów.
Możesz zastosować 11 zębny 02Z911023F ( Valeo, Uwaga- są też z tym numerem 10 zębne Bosch ) - sa już dość stare, chociaż jako nowa cześć była dostępna w aso do 2013r. zamienia go rozrusznik Valeo 02Z911023F produkowany do 21.12.2009r, zamienia go potem Valeo 11 zębny 02Z911024J produkowany do 01.11.2012r.- czyli do ostatniego modelu silnika 1.9 tdi. Dlatego poleca się 02Z911024J z uwagi na wiek i wyeksploatowanie. Dlatego należny sprawdzać daty na rozrusznikach, ponieważ każdy z nich był dostępny dłużej w aso i można trafić ze starym numerem ale z młoda datą, jak ktoś go wymieniał. Mówi sie czym nowsza partia w tym coś poprawiona- jak jest to tego nie wiem. Dlatego szukałem najnowszego
Ostatnio zmieniony 16 sty 2016, 13:03 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.
#210924
Mettenoos pisze:Za 150 miałem prawie nowy rozrusznik wiec nie warto było bawić się w same bendiksy
Bendiks to koszt ok 30 zł, więc jeśli ktoś ma dobry rozrusznik a chciałby tylko zmienić ilość zębów, to myślę, że rozwiązanie nie jest złe. Jeśli przyjdzie pora na regenerację rozrusznika to może się skuszę :)
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 19