#209611
A nie lepiej zamiast wymieniać cały rozrusznik, wymienić tylko bendiks? Robota bardzo łatwa, tylko trzeba by zobaczyć czy ten z większa ilością zębów wyglada tak samo.
1.9 TDI BLS 105KM
racja a gdzie reszta elementów, które się zużywają ? gdyby je chciano wymienić koszty by były duże.Mettenoos pisze:Za 150 miałem prawie nowy rozrusznik wiec nie warto było bawić się w same bendiksy
Tylko rok produkcji od 2009 - starsze bedą miały 10 zębów.jacol210 pisze:Czyli reasumując każdy BOSCH z numerem 02E911023L ma 2kw i będzie pasował do DSG?
Nie ma problemu np. jeśli teraz mam rozrusznik Valeo a będę chciał założyć BOSCH z końcówką "L"?
Będzie pasował p&p?
Pozdrawiam
Temat godny podziwu...śledzę i nabrałem ochoty na wymianę w moim 1.9 BKC,ale czy ten 02Z911024K idzie po naklejce-opisie na nim jednoznacznie stwierdzić,że ma te 2.0 KW? tych trochę jest więcej dostępnych jeśli chodzi o młodszą datę produkcji...PinkFloyd pisze:Najlepiej żeby był min z 09 r. , każdy 024J Valeo jest 11 zębny i ma 2.0 KW, w wersji 024K sa tez 1.7KW i jest ryzyko kupienia slabszego,
To dopiero musi być szlifieraRumak pisze:Dziś robiłem Valeo 12 zębów 2kw mocy wychodzi na to że pasuje do 2.0tdi Pd azv,bkd,bmm, bmn, bmp, bma, oraz Cr -ów cfhb, cfhc, cfhc, i paru innych. Pod skrzynię manualna 6b.
Numer trochę zamazany ale może da sie co nieco odczytać . Skoro pasuje do manualna to z inna głowica powinien pasować do DSG
Kolega elektryk tez sobie założył taki rozrusznik po przeczytaniu tematu, ale jak powiedział tak jak w kablach rozruchowych średnica jego decyduje o wielkości przepływu amperarzu. Dał dwa razy grubsze przewody i jeszcze bardziej widac różnicę Ale to juz chyba przesada, rozrusznika tak się kreci ze przy rozruchu gwiżdże jak turbina Można jak mówi palic bez grzania świec żarowych. Efekt uboczny szybko go wkręca i po daniu dawki przez ecu silnik podskakuje na obrotach w chwili rozruchu na 1400 ObrMettenoos pisze:po zmianie z 10 na 11 zębny rozrusznik jak na razie rewelacja, żadnych niechcianych objawów na zimno jak i na gorąco, to po prostu słychać że kręci szybciej
Możesz zastosować 11 zębny 02Z911023F ( Valeo, Uwaga- są też z tym numerem 10 zębne Bosch ) - sa już dość stare, chociaż jako nowa cześć była dostępna w aso do 2013r. zamienia go rozrusznik Valeo 02Z911023F produkowany do 21.12.2009r, zamienia go potem Valeo 11 zębny 02Z911024J produkowany do 01.11.2012r.- czyli do ostatniego modelu silnika 1.9 tdi. Dlatego poleca się 02Z911024J z uwagi na wiek i wyeksploatowanie. Dlatego należny sprawdzać daty na rozrusznikach, ponieważ każdy z nich był dostępny dłużej w aso i można trafić ze starym numerem ale z młoda datą, jak ktoś go wymieniał. Mówi sie czym nowsza partia w tym coś poprawiona- jak jest to tego nie wiem. Dlatego szukałem najnowszegociaplo1 pisze:Czy do bls-a to tylko w grę wchodzi rozrusznik 024J czy można też zastąpić go inną końcówka np.H bądź F ?chodzi oczywiście o 11 zębów.
Bendiks to koszt ok 30 zł, więc jeśli ktoś ma dobry rozrusznik a chciałby tylko zmienić ilość zębów, to myślę, że rozwiązanie nie jest złe. Jeśli przyjdzie pora na regenerację rozrusznika to może się skuszęMettenoos pisze:Za 150 miałem prawie nowy rozrusznik wiec nie warto było bawić się w same bendiksy