Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By bejrutmc -  31 sty 2016, 14:06
 podkarpackie
#213052
Witam
Ostatnio zbadałem stan silnika pod względem wycieków. Jest ich kilka i prosiłbym o ewentualną pomoc w lokalizacji. Pomijając oczywiście ubytki oleju to czy wszystkie wymagają natychmiastowej interwencji?

1. EGR w sumie chyba zawalony jakoś strasznie nie jest. Ta ilość oleju w rurze jest "standardowa" ?
Czy ten olej puszcza turbo?

Obrazek
Obrazek


2. A pro po turbo to się spociło

Obrazek
Obrazek

3. Czy to wyciek spod miski czy uszczelnienie wału?

Obrazek
Obrazek
Obrazek

4. Tutaj co może puszczać?
Obrazek
Awatar użytkownika
By Tyson -  31 sty 2016, 22:15
 mazowieckie
#213161
Tak jak kolega wyżej napisał. Najpierw umycie silnika, pojeździsz kilka dni i będzie dokładnie widać. W tym momencie niektóre elementy mogą być zabrudzone przypadkowo przez inne elementy, z których się sączy
By markol4 -  22 lut 2016, 18:54
 mazowieckie
#216882
Hej,

Zajrzałem dziś pod maskę żeby zobaczyć czy silnik trapią jakieś wycieki. No i niestety nie jest tam zupełnie sucho. W związku z tym proszę o pomoc w diagnozie co cieknie. Najpierw seria zdjęć R1-R6 skupiające się na pierwszym wycieku. Czy po tych zdjęciach da się wytypować co jest jego źródłem (wtrysk? ale skąd olej powyżej wtrysku?)? Przynajmniej od dwóch lat i od przebiegu 211kkm nic tam nie było wycierane ani myte. Aktualny przebieg to 255kkm.

Czy ten wyciek jest duży i czy lepiej się nim zająć bezzwłocznie czy jeszcze może trochę poczekać (np np. z 10-15kkm) kiedy prawdopodobnie trzeba będzie zrobić już rozrząd?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Druga sprawa to hmm - no właśnie nie wiem co. Proszę rzucić okiem na zdjęcia R7-R9. Chodzi o ten czarny kawałek do którego dochodzi ta rura z tworzywa. No wygląda na to, ze jest tam olej - to raz. Kapać zdaje się nie kapie. Widać tam od góry że palcem przejechałem - i to jest taka hmm - warstwa jakby farfocli czy kurzu nasączonych olejem. Jeśli tak jest to pewnie zbiera się tam trochę oleju i kurz oraz farfocle się przyklejają tworząc coś takiego.
No i teraz pytanie zasadnicze - skąd się tam bierze ten olej? No i jakim sposobem wydostaje się na zewnątrz - bo tam zdaje się powinno być szczelne połączenie.
Druga sprawa to dlaczego akurat tam do oleju przyklejają się te farfocle w taki sposób podczas gdy w tym pierwszym przypadku nic się takiego nie dzieje?
Az tak nie ogarniam co jest czym pod maska wiec proszę o pomoc w diagnozie.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam!


Następnym razem proszę używać wyszukiwarki! // moderator
By $iwy -  23 lut 2016, 6:30
 opolskie
#217015
U mnie pociło się w tych samych miejscach.Pod Vacum wystarczy wymienić metalową uszczelkę za 6,- z Elringa.Podciekało mi jeszcze z pokrywy zaworów na tył silnika i za jednym zamachem mając zdjęty dekiel od pokrywy wypiąłem wiązkę z pompek i uszczelniłem reinzem.
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  23 lut 2016, 6:42
 zachodniopomorskie
#217016
Do wymiany uszczelka pompy vacum, uszczelnienie wiązki pompowtryskiwaczy i do wymiany oring przewodu zasilającego powietrza do turbiny- miałem tak samo. Jak olej pojawia sie z tyłu silnika na rogach i idzie po bloku na.miskę to wina uszczelki głowicy co się zdarza i olej na rogach sie sączy i z dołu wygląda jakby leciało z pokrywy zaworów- a temat znany w Aso. Ta przypadłość częściej maja silniki nowsze CR i po 200 tys km pojawia sie też w 105KM TDI.
Awatar użytkownika
By UnlimitedPL -  28 maja 2016, 23:45
 śląskie
#229536
Hej!
Zauważyłem wyciek oleju dzisiaj w mk5.
Po zdjęciu pokrywy wygłuszenia i tym co było na kostce przed garażem doszedłem do wniosku, że wyciekło około 100ml oleju po przjechaniu około 30km dzień wcześniej. Co ciekawsze poziom oleju w silniku bez zmian.
Szybko na kanał i moim oczom ukazał się zalany silnik olejem od strony grodzi. Szybkie czyszczenie po czym odpalenie silnika i obserwowanie co się dzieje pod spodem. Niestety po około 10 sekundach zaczęło znów kapać (jakaś 1 kropla na ~7 sekund).
Wymieniony został zawór EGR gdyż stary ciekł (uszkodzona membrana) oraz uszczelka pod pokrywą zaworów. Z obu elementów się nie leje. Patrząc z kanału doszedłem do wniosku iż wyciek zaczyna się (przynajmniej tak widać - być może z czegoś wyżej spływa) od śruby od dolnego kolektora. Są tam jakieś uszczelki? Jeśli tak jakie są ich numery katalogowe? Skąd to może się tyle lać? Dołączam zdjęcie z opisem. Miał ktoś z Was podobny problem? Podziękował za każdą wskazówkę/naprowadzenie na rozwiązanie :hi:
Obrazek
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  29 maja 2016, 0:24
 zachodniopomorskie
#229537
Spod uszczelki głowicy, ja miałem tak w swoim, ze uszczelka spod głowicy z dnia na dzień przepuszczała olej na zewnątrz, w tdi 105KM po latach zdarzają sie wycieki oleju na zewnątrz UPG, w 105KM 1.9 tdi lata robią juz swoje i nie jest to jakas nagminna wada jak w tdi Cr, w 1.6 tdi to takie wycieki zdarzają sie juz po 100-150 tys km, albo spływa z uszczelki dekla zaworowego, czasami jak ja ruszysz oryginalną to potem podcieka, zobacz czy odma jest drożna, czy lekko z pokrywy jak zaciągniesz na wyłączonym silniku idzie powietrze- ściągnij przewód odmy, dobierz wąż na krócieć z pokrywy żeby był szczelny, wyciągnij miarkę oleju i prymitywnym sposobem pociągnij i zobacz czy idzie lekko zaciągnąć powietrze. Raz mi się zdążyli ze się w vw przypchała i robili sie nadciśnienie i olej wychodził tu i tam, po oczyszczeniu jak ręką odjął. Umyj dobrze silnik z góry na dół, moze to pozostałości po wymianie uszczelki lub jej zamiennik zle siedzi. Jak zakłada sie nową najlepiej marki reinz, to na zaokrągleniach daje sie dirco. Po drugie nie masz za dużo nalane oleju silnikowego? Jakos dziwne jest ze wyciek pojawił sie po naprawie, chyba ze go wczesniej nie widziałeś.
Awatar użytkownika
By UnlimitedPL -  29 maja 2016, 8:54
 śląskie
#229544
Przed naprawą też ciekł ale dużooo mniej. Myślałem że jak wymienie lejący egr i uszczelke pokrywy zaworów problem ustąpi a wyszło jak wyszło (z tych obu elementów na pewno się nie leje). Uszczelka pod głowicą była wymieniana chyba rok lub dwa lata temu w ASO. Olej jest nieco niżej maksimum więc jest optymalnie. Czyściłem już silnik kilka razy i wylatuje olej z zaznaczonego miejsca i kidra się po tej nakrętce od kolektora spalin więc sam wyciek ujawnia się kilka milimetrów wyżej niż uszczelka pod głowicą (tak swoją drogą gdyby uszczelka pod głowicą nie była szczelna to nie kapałby czasami płyn chłodniczy?).
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  29 maja 2016, 9:15
 zachodniopomorskie
#229545
UnlimitedPL pisze:Przed naprawą też ciekł ale dużooo mniej. Myślałem że jak wymienie lejący egr i uszczelke pokrywy zaworów problem ustąpi a wyszło jak wyszło (z tych obu elementów na pewno się nie leje). Uszczelka pod głowicą była wymieniana chyba rok lub dwa lata temu w ASO. Olej jest nieco niżej maksimum więc jest optymalnie. Czyściłem już silnik kilka razy i wylatuje olej z zaznaczonego miejsca i kidra się po tej nakrętce od kolektora spalin więc sam wyciek ujawnia się kilka milimetrów wyżej niż uszczelka pod głowicą (tak swoją drogą gdyby uszczelka pod głowicą nie była szczelna to nie kapałby czasami płyn chłodniczy?).
Nie kapałby, olejowe sa bliżej zewnątrz, po drugie sprawdź odmę. Tu masz kolektor wydechowy wiec nieszczelnosc jego nie uwidacznia sie wyciekami chyba ze z góry ssący przepuszcza. Trzeba umyć dobrze silnik z gory i z dolu, przejechać sie z 100km i zwalic kolektory i zobaczyć.