Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By UnlimitedPL -  29 maja 2016, 9:37
 śląskie
#229546
PinkFloyd pisze:
UnlimitedPL pisze:Przed naprawą też ciekł ale dużooo mniej. Myślałem że jak wymienie lejący egr i uszczelke pokrywy zaworów problem ustąpi a wyszło jak wyszło (z tych obu elementów na pewno się nie leje). Uszczelka pod głowicą była wymieniana chyba rok lub dwa lata temu w ASO. Olej jest nieco niżej maksimum więc jest optymalnie. Czyściłem już silnik kilka razy i wylatuje olej z zaznaczonego miejsca i kidra się po tej nakrętce od kolektora spalin więc sam wyciek ujawnia się kilka milimetrów wyżej niż uszczelka pod głowicą (tak swoją drogą gdyby uszczelka pod głowicą nie była szczelna to nie kapałby czasami płyn chłodniczy?).
Nie kapałby, olejowe sa bliżej zewnątrz, po drugie sprawdź odmę. Tu masz kolektor wydechowy wiec nieszczelnosc jego nie uwidacznia sie wyciekami chyba ze z góry ssący przepuszcza. Trzeba umyć dobrze silnik z gory i z dolu, przejechać sie z 100km i zwalic kolektory i zobaczyć.
Odma drożna. Po 100km to straciłbym z litr oleju. Ryzykowne. Wystarczy że odpalę i już cieknie. Coraz bardziej przekonuje mnie teza nieszczelności kolektora ssącego. Oleju w zaworze gaszącym i EGR nie ma. Więc od góry olej do kolektora się nie dostaje. Jest możliwość żeby od strony silnika olej dostawał się trochę do kolektora? On by sobie spływał i tak do silnika bo kolektor idzie do góry ale gdyby uszczelka była walnięta mogłoby ciec. Dwa: jak się zabrać za demontaż kolektora? Da radę go wyciągnąć razem z chłodnicą spalin czy trzeba osobno?
Awatar użytkownika
By UnlimitedPL -  29 maja 2016, 20:11
 śląskie
#229607
PinkFloyd pisze:Zobacz jeszcze czy przewód doprowadzający olej do turbiny jest suchy i szczelny przy samej turbinie.
Jeśli chodzi o ten przewód to jest cały suchy. Nawet została delikatnie dokręcona zaznaczona na zdjęciu nakrętka.
Obrazek
Awatar użytkownika
By UnlimitedPL -  30 maja 2016, 2:58
 śląskie
#229625
PinkFloyd pisze:Jezeli dolot czysty to nie ma się co czepiać kolektora, jezeli egr i przyłącza i turbina nie mają wycieków oleju to zostaje albo wadliwa pokrywa zaworów lub jej uszczelka albo uszczelka głowicy.
Dziś jeszcze raz zdemontuje pokrywę i dam znać. Dzięki!
Awatar użytkownika
By UnlimitedPL -  30 maja 2016, 19:25
 śląskie
#229659
PinkFloyd pisze:Przy montażu w tych miejscach nanosimy silikon.
http://postimg.org/image/k4zgc498x/

Tylko zastanawia mnie jak piszesz ze po 100km wyleci Ci tak dużo oliwy tzn, że przecieka prawdopodobnie gdzieś z ciśnieniowej magistrali
jednak cholerna uszczelka pod pokrywą... jak to możliwe? nowa uszczelka przeciekała gorzej jak stara. teraz jest stara + silikon i trzyma. no ja nie wiem czy ten typ tak ma czy jak... może te podkładki co są pod śrubami do wymiany nie wiem... dziękuje serdecznie!
By bajbus -  23 mar 2017, 12:10
 śląskie
#249336
Witam wszystkich zauważyłem w moim golfie 1,9TDI BXE 2006 r. dziwne pocenie się wycieki z okolicy pompy wysokiego ciśnienia. dodaję zdjęcia. Czy to faktycznie pompa czy może coś innego. Pompa luka. Sprawdzałem ręką ten kruciec co się luzuje ale trzyma sztywno, może dlatego, że na wężu trzyma. Zobaczyłem również z drugiej strony silnika jak by tez się coś pociło ? Może ktoś jest wstanie określić z czego to pochodzi. Autko sprawuje się dobrze, hamulce ok turbo i inne wszytko działa.

https://drive.google.com/open?id=0B7wZj ... E5XT3BnVkE

https://drive.google.com/open?id=0B7wZj ... ndVbTgwQkU

poniżej linki do lewej strony silnika

https://drive.google.com/open?id=0B7wZj ... HFvazhBX3M
https://drive.google.com/open?id=0B7wZj ... XZQV3c2RXM

czy to może już uszczelka pod głowicą. oby nie nie :( :

Proszę o pomoc.
By bajbus -  23 mar 2017, 13:04
 śląskie
#249339
Idzie wymienić samą uszczelkę do pompy Luk, zamiast inwestować w pompę. Czym umyć silnik żeby dokładnie zobaczyć miejsce cieknące, kupić blaszaną uszczelkę ?, uszczelkę montuje się dodatkowo na jakiś silikon czy na sucho można.
By kuba94 -  23 mar 2017, 13:25
 pomorskie
#249341
Jak kruciec jest ok . kupujesz uszczelkę org metalową i wymieniasz dla pewności możesz lekko uszczelnić silikonem czerwonym i śmigać dalej. no chyba że cieknie z pod dekla to kupujesz zestaw uszczelek i tyle.