Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By Wiktor2323 -  31 mar 2016, 20:46
 świętokrzyskie
#222447
Cześć,

Tydzień temu wymieniłem kompletny rozrząd z pompą wody i od tego momentu auto więcej mi pali... :-/
Pokonuje tą samą trasę, z tą samą prędkością, 90 % na tempomacie, a auto mimo to pali lekko litr więcej (wg wskazań komputera). Paliwo nie jest problemem, ale obawa, że mechanik coś skopał przy wymianie już tak.
Co może być przyczyną ?
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  31 mar 2016, 21:34
 zachodniopomorskie
#222454
Wiktor2323 pisze:Cześć,

Tydzień temu wymieniłem kompletny rozrząd z pompą wody i od tego momentu auto więcej mi pali... :-/
Pokonuje tą samą trasę, z tą samą prędkością, 90 % na tempomacie, a auto mimo to pali lekko litr więcej (wg wskazań komputera). Paliwo nie jest problemem, ale obawa, że mechanik coś skopał przy wymianie już tak.
Co może być przyczyną ?
Daj 04 statycznie ( log vcdsem ), najlepiej dać wszystkie logi podstawowych bloków mierzalnych dla bls z dpf.
By Wiktor2323 -  31 mar 2016, 21:50
 świętokrzyskie
#222455
PinkFloyd pisze:
Wiktor2323 pisze:Cześć,

Tydzień temu wymieniłem kompletny rozrząd z pompą wody i od tego momentu auto więcej mi pali... :-/
Pokonuje tą samą trasę, z tą samą prędkością, 90 % na tempomacie, a auto mimo to pali lekko litr więcej (wg wskazań komputera). Paliwo nie jest problemem, ale obawa, że mechanik coś skopał przy wymianie już tak.
Co może być przyczyną ?
Daj 04 statycznie ( log vcdsem ), najlepiej dać wszystkie logi podstawowych bloków mierzalnych dla bls z dpf.
Kabelek będę miał dopiero jutro ( jeśli poczta się postara) lub dopiero po weekendzie :) Jak tylko mi dojdzie to wykonam :)
By Wiktor2323 -  04 kwie 2016, 18:15
 świętokrzyskie
#222992
Kabel dotarł. Po podłączeniu miałem takie oto błędy ( ale to z poprzedniej awarii gdzie szczur przegryzł mi kable od czujnika temperatury dpf :) )
008194 - Particulate Trap Bank 1
P2002 - 000 - Efficiency Below Threshold - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 193760 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 11:31:07

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
(no units): 3.0
(no units): 0.00
Temperature: 1.8°C
Time: 4492.8 s

005784 - Please Check DTC Memory of Steering Wheel Electronics
P1698 - 001 - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 193803 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 13:21:24

Freeze Frame:
RPM: 1722 /min
Speed: 28.0 km/h
Load: 21.6 %
Voltage: 14.52 V
Bin. Bits: 11001000
Bin. Bits: 00000000
(no units): 0.0

Jeśli chodzi o grupy to wygląda to następująco :)

17:35:00 Group 002: Idle Speed
819 /min Engine Speed (G28)
0.0 % Accel. Pedal Pos. Sensor 1 (G79)
0 01 0 Operation Status
77.4°C Coolant Temperature (G62)

17:35:39 Group 003: Exhaust Gas Recirculation (EGR)
819 /min Engine Speed (G28)
285.0 mg/str Exhaust Gas Recirculat. (spec.)
285.0 mg/str Exhaust Gas Recirculat. (actual)
95.1 % Exhaust Gas Recirc. Duty Cycle

17:36:13 Group 004: Unit Injector
819 /min Engine Speed (G28)
1.9 °ATDC Injection Start (specified)
8.7°KW Injection Duration (specified)
-1.0°KW Torsion Value

17:36:35 Group 005: Start Conditions (last Engine Start)
819 /min Engine Speed (G28)
8.8 mg/str Start Injection Quantity
48.0 Start Synchronisation
81.0°C Coolant Temperature (G62)

17:37:18 Group 007: Temperatures
72.9°C Fuel Temperature (G81)

45.0°C Intake Air Temperature (G72)
82.8°C Coolant Temperature (G62)

17:37:43 Group 008: Injection Quantity Limitation I (Torque Limitation)
819 /min Engine Speed (G28)
0.0 Nm Torque Request (Driver)
163.5 Nm Torque Limitation
139.1 Nm Smoke Limitation

17:38:02 Group 009: Injection Quantity Limitation II (Torque Limitation)
819 /min Engine Speed (G28)
-1280.0 Nm Torque Request (Cruise Control)
500.2 Nm Transmission Limitiation
139.1 Nm Torque Restriction

17:38:02 Group 009: Injection Quantity Limitation II (Torque Limitation)
819 /min Engine Speed (G28)
-1280.0 Nm Torque Request (Cruise Control)
500.2 Nm Transmission Limitiation
139.1 Nm Torque Restriction

17:38:22 Group 010: Charge Pressure Control
400.0 mg/str Mass Air Flow (actual)
969.0 mbar Atmospheric Pressure
1030.2 mbar Boost Pressure (actual)
0.0 % Accel. Pedal Pos. Sensor 1 (G79)

17:38:43 Group 011: Charge Pressure Control
840 /min Engine Speed (G28)
1091.4 mbar Boost Pressure (specified)
1030.2 mbar Boost Pressure (actual)
80.1 % Charge Pressure Control Duty Cycle

17:39:41 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
-0.02 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
0.02 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
0.07 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
-0.07 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4


17:41:55 Group 023: Unit Injector Switching Time Deviation
-28.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
-27.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
-17.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
-25.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4
Awatar użytkownika
By Pablo 72 -  05 mar 2017, 15:32
 lubelskie
#248397
Witam.
Temat trochę czasu temu poruszany, ale w miom przypadku , analogicznie jak u autora postu aktualny.
Po wymianie rozrządu : pacjent
1,9 TDI BLS 2007 przejechane 256 000 km- wymaina w jesieni 2016 z 5,5 l zaczął smoczyć 7,5l. Tutaj pytanie do Pink Floyd'a, , czy mechanior coś zwalił? mówił, podczas wymiany,że pasek był delikatnie przestawiony, a on go niby poprawił do poprawnej wartości,tylko czego wg niego ta poprawna wartość finalnie wpłynęła na wielkość spalania. Jeżeli mechanior ma rację, to czego ewentualnie można się przyczepić.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By Pablo 72 -  05 mar 2017, 16:05
 lubelskie
#248401
Hej.
Kombinowałem z różnymi ustawieniami, tak jak pisałeś na łamach różnych postów , dla BLS proponujesz -2,5, Przy ustawionej właśnie tej wartości nic się nie zmieniło, teraz mam synchro wałka na 0, chwilowe na wolnych obrotach oscyluje w granicy 0,6 l /h
Awatar użytkownika
By Pablo 72 -  05 mar 2017, 16:25
 lubelskie
#248403
To w czym może być problem, -2,5 czy 0 , czy mechanik mógł coś zwalić z montażem rozrządu?

Dodano po 5 godzinach 49 minutach 18 sekundach:
Panowie, jakieś sugestie odnośnie mojego i nie tylko....... problemu????????

Dodano po 6 minutach 56 sekundach:
Problem może i prozaiczny, ale bardzo irytujący, Jest na forum kilku użytkowników , którzy mają ogromną wiedzę na temat silników TDI, proszę o jakieś sugestie.....Bo chyba po to jest forum.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  07 mar 2017, 11:45
 zachodniopomorskie
#248477
Daj loga statycznego 04.Po drugie robił na blokady ze wie ze był przestawiony czy nie wiedział ze pasek trudni schodzi w tym silniku mimo zwalenia napinaczy? Zwal obudowę i odpal i zobacz czy robił na mazaki. Podaj spalanie na jałowym na ciepłym po wyłączeniu odbiorników.