Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By vector -  30 sie 2017, 20:12
 podkarpackie
#256387
Witam,
Silnik 2.0TDI CR - CBDB + chip na 175KM, skrzynia DSG

Podczas dodawania gazu na biegu jałowym w przedziale obrotów ok 1200-1700 obr. słyszę mocny świst.
Podczas jazdy przy zmianie na kolejny bieg w takim samym przedziale obrotów słyszę również ten świst.
Dziwne, bo jak dam mu mocniej w palnik w trybie Sport jak obroty osiągną 4000-5000 obr. to na jakiś czas ten świst "znika".
Świst słyszalny jest z okolic turbo i "zaczyna" się mniej więcej wtedy kiedy zaczyna pracować turbina.
Pierwsza diagnoza, demontaż turbo i oddanie do sprawdzenia, ale wiadomo jak to się skończy, każdy jeden znachor jak zobaczy w moich rękach turbo to powie, że należało by poddać je regeneracji. Najczęściej wtedy zaczynają się dopiero problemy z turbiną, bo wiadomo jacy to są fachowcy od regeneracji. Uda się to się uda, ale różnie to bywa...

Może macie jakieś sugestie...
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  30 sie 2017, 21:37
 pomorskie
#256392
świst najczęściej występuje przy nieszczelności dolotu, powinieneś zrobić co najmniej log 011 aby sprawdzić ciśnienie doładowania a tak to wróżenie z fusów, bo równie dobrze często świszczą kierownice powietrza w turbinie
Awatar użytkownika
By otreb -  31 sie 2017, 11:41
 mazowieckie
#256406
W moim GTI świst na turbo był w niskim zakresie obrotów, jak dopiero wstawało. Przy pełnym ogniu od 4 tyś cisza, mocy nie brakowało. Szczególnie denerwujące przy autostradowej elastycznej jeździe na 6 biegu bez redukcji i depnięciu między 100-140

Była to nieszczelność na kolektorze za turbo - 15tyś km dał radę, potem poszedł w drobny mak i nie dało się nawet regenerować więc polecam zajrzeć czy żeliwo jest w porządku i zregenerować ewentualnie, bo komplet nowego turbo zawsze boli :oops: