Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By xurse9 -  15 kwie 2016, 15:08
 śląskie
#224578
Cześć,

Może ktoś napotkał u siebie na taki problem. Mianowicie podczas przyspieszania ale też na postoju bez biegu mam bardzo podobny dźwięk wydobywający się spod maski jak w tym filmie:
Czy jesteście mi w stanie podpowiedzieć co to może być?
Mechanik do którego jeżdżę powiedział mi, że może to być któraś uszczelka i ma gdzieś przedmuch przy zasysaniu lewego powietrza..
Co wy sądzicie o tym?
Proszę o pomoc :sad:
#225295
PinkFloyd pisze:Nagraj swój na postoju, bo tu pod obciążeniem na filmie świst prawdopodobnie pochodzi z nieszczelnej dźwigni chłodniczki spalin.
Z tym, że ja też posiadam chłodniczkę spalin wraz z taką małą przepustnicą do której doprowadzona jest metalowa rurka z kolektora wydechowego przy turbo i druga wyjściowa która jest doprowadzona dalej do EGR:
http://oi58.tinypic.com/2udx9np.jpg
paku pisze:Ale chyba to jest na postoju?

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka
Dzieje się to na postoju tak jak na filmie, ale również podczas przyspieszania głównie pod górę i nasila się bardziej gdy mocniej przycisnę.
#225783
Podłaxzę sie do tematu , dziś jadąc bez włączonego radia uslysżłm świst przy tak powyżej 2500 obrotów. Luknelem pod maskę a tam na wysokości wtyczki od ABS na grodzi i delikatnie w stronę błotnika zapocony od oleju Z pod zaworem egr sucho z rur teżnić nie cieknie. Słynne harmonijki nie zapocone .jedynie uwalone to na przewodzie wchodzącym do turbo od podciśnienia . Za pomocą lusterka obejrzałem turbo suche .nie mam pomysłu z kad moźe cieknić no chyba żę z tego przewodu co idzie olej do chłodźenia turbo . Miał ktoś juź podobny przypadek.
#225873
Z tym, że u mnie jest tak cały czas. Bez względu na temperaturę silnika. I największy świst/pisk jest gdy przyspieszam obojętnie z jakiego biegu przy niskich obrotach początkowych i gdy dotrę do 2,2 - 3 tys obrotów wtedy jest to nie do zniesienia. Jeszcze do tego nie zajrzałem nie mam czasu po prostu.
Akurat jeśli chodzi o olej to u mnie wycieków nie ma oprócz nieszczęsnego vacuum z LuK'a. :tooth:
#228405
Żeby było dla potomnych ;)

Znalazłem przyczynę gwizdu była to uszczelka idąca z kolektora wydechowego w kierunku chłodniczki spalin.
Dokładnie w tym miejscu (zaznaczone czerwonym prostokątem) przepuszczała:
Obrazek

A sama rurka tak wygląda:
Obrazek

Wyrównałem więc powierzchnię papierem ściernym 400, a później poprawiłem 600. Wymieniłem uszczelkę. Założyłem i jest ok żadnego "pogwizdywania" nie ma.

Co do pompy vacuum Luk'a. U mnie był ten sam problem co chyba u wszystkich. Ruszający się króciec. Wymieniłem na pompę Boscha i jest wszystko w jak najlepszym porządku. :cool:

Jeszcze dopowiem, że przy wymianie pompy vacuum traci się całe ciśnienie więc auto nie odpali od razu. Trzeba kręcić z 8-10 sekund wtedy dotrze ropa wytworzy się ciśnienie i dopiero zaskoczy.
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  18 maja 2016, 9:22
 zachodniopomorskie
#228410
xurse9 pisze:Żeby było dla potomnych ;)

Znalazłem przyczynę gwizdu była to uszczelka idąca z kolektora wydechowego w kierunku chłodniczki spalin.
Dokładnie w tym miejscu (zaznaczone czerwonym prostokątem) przepuszczała:
Obrazek

A sama rurka tak wygląda:
xurse9 pisze:Żeby było dla potomnych ;)

Znalazłem przyczynę gwizdu była to uszczelka idąca z kolektora wydechowego w kierunku chłodniczki spalin.
Dokładnie w tym miejscu (zaznaczone czerwonym prostokątem) przepuszczała:
Obrazek

A sama rurka tak wygląda:
Obrazek

Wyrównałem więc powierzchnię papierem ściernym 400, a później poprawiłem 600. Wymieniłem uszczelkę. Założyłem i jest ok żadnego "pogwizdywania" nie ma.

Co do pompy vacuum Luk'a. U mnie był ten sam problem co chyba u wszystkich. Ruszający się króciec. Wymieniłem na pompę Boscha i jest wszystko w jak najlepszym porządku. :cool:

Jeszcze dopowiem, że przy wymianie pompy vacuum traci się całe ciśnienie więc auto nie odpali od razu. Trzeba kręcić z 8-10 sekund wtedy dotrze ropa wytworzy się ciśnienie i dopiero zaskoczy.
Odpali od razu jak odpowietrzy się za pomocą vcdsa 3 krotnie układ.
#228413
PinkFloyd pisze:
xurse9 pisze:Żeby było dla potomnych ;)

Znalazłem przyczynę gwizdu była to uszczelka idąca z kolektora wydechowego w kierunku chłodniczki spalin.
Dokładnie w tym miejscu (zaznaczone czerwonym prostokątem) przepuszczała:
Obrazek

A sama rurka tak wygląda:
xurse9 pisze:Żeby było dla potomnych ;)

Znalazłem przyczynę gwizdu była to uszczelka idąca z kolektora wydechowego w kierunku chłodniczki spalin.
Dokładnie w tym miejscu (zaznaczone czerwonym prostokątem) przepuszczała:
Obrazek

A sama rurka tak wygląda:
Obrazek

Wyrównałem więc powierzchnię papierem ściernym 400, a później poprawiłem 600. Wymieniłem uszczelkę. Założyłem i jest ok żadnego "pogwizdywania" nie ma.

Co do pompy vacuum Luk'a. U mnie był ten sam problem co chyba u wszystkich. Ruszający się króciec. Wymieniłem na pompę Boscha i jest wszystko w jak najlepszym porządku. :cool:

Jeszcze dopowiem, że przy wymianie pompy vacuum traci się całe ciśnienie więc auto nie odpali od razu. Trzeba kręcić z 8-10 sekund wtedy dotrze ropa wytworzy się ciśnienie i dopiero zaskoczy.
Odpali od razu jak odpowietrzy się za pomocą vcdsa 3 krotnie układ.
Jak odpowietrzyć za pomocą VCDS ? Ja odpowietrzałem za pomocą strzykami tej wielkiej kiedyś a czeka mnie też wymiana pompy