Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By matix250 -  15 gru 2016, 13:33
 pomorskie
#244395
Witam panowie mam problem lub może nie.Otóż moja turbina zaczeła się gwiazdac na biegu jałowym,sytuacja nastąpiła po wycięciu dpf i katalizatora ,przed tym zabiegiem nic nie było słychać.Więc wziąłem VCDS i do dzieła ,żadnych błędów nie ma auto nie kopci ,żywo reaguje na gaz.Tylko zauważyłem jedną rzecz ,normalnie egr ma 220 i po jakimś czasie przeskakuje na 440 i wtedy zaczyna się gwizd turbiny ,po dodaniu lekko gazu gwizd ustaje i po 1 min 45 sekundach powraca.Załaczam filmik
https://youtu.be/Es2TNReZW7U
I drugi
https://youtu.be/iAMwELY3_-M
Poproszę o jakieś sugestie czy mam się przejmować czy zostawić tak jak jest.
Awatar użytkownika
By Manios -  15 gru 2016, 16:23
 pomorskie
#244405
BLS ma bodajże chłodnicę spalin sterowaną podciśnieniem i wg mnie to ona odpowiada za ten dźwięk.
Możliwe że się mylę bo mechanikiem nie jestem, ale u mnie w Caddy z BLSem nastąpiła taka sama sytuacja po wycięciu kata.
By matix250 -  15 gru 2016, 18:14
 pomorskie
#244410
Mi tam osobiście nie przeszkadza ten gwizd ,tylko czy on nie ma szkodliwego wpływu na silnik(Turbinę).Drugie pytanie się nasuwa takie ,dlaczego w vcds w blokach pomiarowych tak ja pisałem wcześniej przy 220 jest cisza a gdy przeskoczy na 440 zaczyna się gwizd, więc to egr powoduje ten gwizd.Czy zaślepienie egr i wyłączenie go programowo pomoże?
Awatar użytkownika
By Przemo954 -  17 gru 2016, 22:46
 łódzkie
#244483
Mam dokładnie to samo u siebie. Również zauważyłem to po wycięciu DPF-a, ale zamiast niego mam katalizator. Nigdy jakoś specjalnie nie zastanawiałem się co wydaje ten dzwięk, z autem nic niepokojącego się nie dzieje więc nie szukam problemów :)