Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By dlugiiii -  10 sty 2017, 19:28
 śląskie
#245778
Problem mam taki, że podczas maksymalnego obciążenia silnika (1500obr, biegi 2-5 i pełny gaz ) czuć przez 1-2 sekundy wibrację podobną do jazdy po awaryjnej linii na autostradzie(wiecie o co chodzi :blush: ). To odczułem po zmianie softu pewnie dlatego, że moment jest większy przez co gdzieś to się odbija. Wszystkie poduszki posprawdzałem i wyglądają na sprawne. Ogólnie silnik odpala idealnie, chodzi równo, dawki i czas wtrysków są prawidłowe, sprzęgło z dwumasą myślę, że jest okej i przyśpiesza równo bez szarpania w całym zakresie obrotów. Miał ktoś taką przypadłość ? :)
Awatar użytkownika
By cucho0102 -  20 sty 2017, 22:24
 mazowieckie
#246326
dlugiiii pisze:Problem mam taki, że podczas maksymalnego obciążenia silnika (1500obr, biegi 2-5 i pełny gaz ) czuć przez 1-2 sekundy wibrację podobną do jazdy po awaryjnej linii na autostradzie(wiecie o co chodzi :blush: ). To odczułem po zmianie softu pewnie dlatego, że moment jest większy przez co gdzieś to się odbija. Wszystkie poduszki posprawdzałem i wyglądają na sprawne. Ogólnie silnik odpala idealnie, chodzi równo, dawki i czas wtrysków są prawidłowe, sprzęgło z dwumasą myślę, że jest okej i przyśpiesza równo bez szarpania w całym zakresie obrotów. Miał ktoś taką przypadłość ? :)
Cześć.

Też tak mam po mapie. Powodem jest za duży moment w tym zakresie obrotów. Chłopaki jak robili moje żelazo to powiedzieli, żebym nie cisnął <2000 obrotów, bo mi wszystko bokiem wyjdzie. No i mieli racje, bo już sprzęgło mi się ślizga i przy okazji będę dwumasę robił... :wall:
Więc jeśli Ci się nie ślizga to szanuj sprzęgło jak dorobek punktowy na prawku....
#246327
program do bani, zbyt mocny dół dlatego uwala sprzęgło i DKZ, też to przerabiałem, miałem fioletową tarczę i fioletową powierzchnię DKZ a wcale nie cisnąłem od dołu, po drugie pełen but od 1500 rpm nie można zaliczyć do prawidłowej taktyki i techniki jazdy, żadne sprzęgło przy żadnym programie na dłuższą metę nie posłuży
#260164
No i właśnie sprzęgło zaczęło odmawiać posłuszeństwa - zaczyna ślizgać przy większym momencie Nm :yes2: Zakupiłem komplet sprzęgła dwumasowego ze sprzęgłem (2290 602 004). Cały zestaw jest oryginalnie skręcony, ale tarcza jest ułożona nie centralnie otworu w kole dwumasowym ( przesunięcie ok 0,5mm na jeden bok). Posiada przyrząd do zluzowania docisku przed odkręceniem niego,ale mam pytania 1) Do jakiego stopnia trzeba przycisnąć "słoneczko" abym mógł odkręcić docisk? aż poczuję opór czy do momentu kiedy tarcza będzie luźna?
2) Czy mogę użyć ponownie śruby z docisku ? Jest to nowy, nieużywany zestaw.
3) Z jaką siła trzeba dokręcić śruby z koła dwumasowego do wału ? 60Nm + 90 stopni ?