Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  23 kwie 2010, 21:54
 pomorskie
#24325
Andyk pisze:Witam! Dzięki za podpowiedzi - ale pytanko jest takie - mówicie że bierze wam od podłogi - ale czy też macie taki krótki skok sprzęgła- u mnie jak już pisałem - bierze ok 1-2 cm od podłogi a kończy się 5-6cm od podłogi?
sprzęgło łapie tuż nad podłogą, natomiast w całym zakresie pracy pedału sprzęgła chodzi ono płynnie bez żadnych wyczuwalnych skoków ani jakiejś granicy, że gdzieś się kończy
By chomik -  24 kwie 2010, 14:07
 warmińsko-mazurskie
#24335
Andyk pisze:Witam! Dzięki za podpowiedzi - ale pytanko jest takie - mówicie że bierze wam od podłogi - ale czy też macie taki krótki skok sprzęgła- u mnie jak już pisałem - bierze ok 1-2 cm od podłogi a kończy się 5-6cm od podłogi?
Tak ja mam tak samo, tak jakby pedał pracuje dopiero od połowy kiedy się go wciska i tak samo przy puszczaniu, troche mi się to nie podoba ale chyba nic z tym sie nie da zrobić.

Dodam jeszcze, że przed wymianą sprzęgła miałem podobnie.
#28662
Witam wszystkich. Pozwolicie ze podczepię się ze swoim pytankiem pod ten wątek. U mnie w TDI BKC 105KM sprzęgło podobnie jak u wszystkich bierze w dolnym położeniu pedału należy się przyzwyczaić i jakoś idzie we wcześniejszych moich autach brało troszkę wyżej. Moje pytanie jest odnośnie koła dwumasowego ponieważ widzę iż większość jest już po tej „przyjemności” wymiany wspomnianej dwumasy. Ja mam przebieg 155tys km. Jeszcze nie słychać najmniejszych stuków ani podczas pracującego silnika ani podczas gaszenia ale gdy mam rozgrzany silnik to czasami czuje jakby spadały na ułamek sekundy obroty lub jakby dodawało się troszkę gazu aby szarpnął silnikiem też przez sekundę. Taki objaw jest nie zawsze i tylko na gorącym silniku. Powiedzcie jak objawia się koniec dwumasy i ile jeszcze kilometrów można zrobić do wymiany?
Dodam jeszcze co zaobserwowałem raczej usłyszałem jak wciskam sprzęgło do końca to cisza ale gdy puszczam nawet na biegu jałowym to dochodzi dzwięk az do całkowitego zwolnienia sprzęgła bo znów cisza cos jakby łożysko oporowe ??
#28946
Może ktoś opisze mi na email jakie są pierwsze objawy padającej dwumasy. Ostatnio sprawdzałem u kolegi w A3 z 1.9 TDI 105KM i podobnie jak u mnie słychać hałas tylko w czasie puszczania sprzędła i jego mechanik mówi ze to łożysko oporowe zaczyna się odzywać - Stwierdził ze należy jeżdzić bo i tak kiedyś zrobi komplet czyli -tarcza docisk łożysko i koło masowe
#34075
Witam
przy przebiegu 155 tys wymieniłem komplet sprzęgła. U mnie objawami było min. przy wciskaniu sprzęgła czułem bicie w pedale jak ABS tyle że troszeczkę słabiej i stuki przy gaszeniu silnika. Po jego wymianie wszystkie objawy zniknęły i jest niby ok. tylko, że teraz mam inny problem. Mianowicie. Mam problem z wrzuceniem wstecznego i 1 biegu. Muszę trochę podpompować to wtedy wchodzi. Dodatkowo jak już jest na biegu to wystarczy, że trochę popuszczę a bieg natychmiast chwyta. Nawet gdy wcisnę go z powrotem to i tak czuję się jakbym jechał na automacie (bieg jest dalej włączony i nie mogę wyrzucić na luz). Muszę mocniej hamować żebym się poruszał albo zgasić silnik żeby wrzucić 0 gdy potrzebuję zmienić kierunek jazdy - denerwujące jest to w korku i na parkingu. Wymieniłem też pompkę przy pedale ale to nic nie dało. Proszę o pomoc Golf V 2.0 140 KM 04r.
Dzięki

Jest to 2,0 TDI
Awatar użytkownika
By pitt52 -  02 kwie 2016, 20:11
 śląskie
#222717
Tak mi się wydaje, że siłownik jest na skrzyni, a więc z wymianą nie powinno być problemu. Trzeba wyjąć akumulator, zdemontować obudowę filtra powietrza i już masz dojście. Pzdr :hi:
No chyba, że chodzi o ten pod pedałem sprzęgła, to tez nie ma tragedii.
Awatar użytkownika
By Hiszpanek_28 -  02 kwie 2016, 20:18
 dolnośląskie
#222720
pitt52 pisze:Tak mi się wydaje, że siłownik jest na skrzyni, a więc z wymianą nie powinno być problemu. Trzeba wyjąć akumulator, zdemontować obudowę filtra powietrza i już masz dojście. Pzdr :hi:
No chyba, że chodzi o ten pod pedałem sprzęgła, to tez nie ma tragedii.
na skrzyni jest wysprzęglik. mi chodzi o pompę w pedale :pepsi:
#228311
Może ktoś wskazać w którym miejscu jest łożysko oporowe w skrzyni GQQ? W google wiele grafik ale nie potrafię zlokalizować. Mam kilkusekundowe cykle metalicznego odgłosu na biegu jałowym, potem spokój by po chwili znów słyszeć owy dźwięk. Po wciśnięciu sprzęgła problem ustaje. Diagnoza padła na łożysko oporowe tylko gdzie ono jest, jaki jest jego numer katalogowy i czy można zrobić to samemu?
Awatar użytkownika
By pitt52 -  17 maja 2016, 13:18
 śląskie
#228328
UnlimitedPL pisze:Może ktoś wskazać w którym miejscu jest łożysko oporowe w skrzyni GQQ? W google wiele grafik ale nie potrafię zlokalizować. Mam kilkusekundowe cykle metalicznego odgłosu na biegu jałowym, potem spokój by po chwili znów słyszeć owy dźwięk. Po wciśnięciu sprzęgła problem ustaje. Diagnoza padła na łożysko oporowe tylko gdzie ono jest, jaki jest jego numer katalogowy i czy można zrobić to samemu?
Samemu? Jeśli masz zdolność i możliwość wyjęcia skrzyni biegów, to jak najbardziej. A, tak na poważnie, to sporo z tym roboty. Sama robocizna około 300-400 zł w zależności od mechanika. Jak już zdjęta skrzynia, to trzeba zobaczyć w jakim stanie jest całe sprzęgło łącznie z kołem dwumasowym i ewentualnie zużyte elementy wymienić. Wszystko to po to, aby za jakiś krótki czas nie demontować ponownie skrzyni. Ja sam bym się nie podjął takiej roboty. Pzdr