Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By pikam -  26 lut 2016, 13:13
 lubelskie
#217410
Używany oryginał zakupiony na alledrogo - operacja na pacjencie powiodła się - pompa wymieniona gra i buczy - dosłownie "buczy" :sleepy: - słychać jak pracuje :wacko: - powinienem wcześniej zalać zbiornik do pełna to bym wiedział wcześniej i nie składał fotela :blush:

NIe wiem czym jest to spowodowane - im więcej paliwa w zbiorniku tym bardziej jej buczenie jest słyszalne wewnątrz :eek: , tak od 1/2 zbiornika ustaje - ma ktoś jakiś pomysł co jest grane, pewnie znowu czeka mnie rozbiórka siedzenia itd .

PS
instrukcja z poprzedniego posta pomogła jest "prawie "identycznie :)
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  26 lut 2016, 14:44
 pomorskie
#217424
pikam pisze:
NIe wiem czym jest to spowodowane - im więcej paliwa w zbiorniku tym bardziej jej buczenie jest słyszalne wewnątrz :eek: , tak od 1/2 zbiornika ustaje - ma ktoś jakiś pomysł co jest grane,


u mnie odwrotnie, jak dochodzi do rezerwy to słychać bulgot, jak pełny to cisza, w golfie miałem tak samo
Awatar użytkownika
By pikam -  27 lut 2016, 16:03
 lubelskie
#217544
:blush: harmonijkowy przewód :roll: - ja tylko wyjąłem starą i założyłem "nową" , w którym miejscu mam założyć tą opaskę bo nie do końca wiem - może jakaś podpowiedź :) :wacko: bo z tego co widzę i tak muszę rozebrać to jeszce raz
Awatar użytkownika
By pitt52 -  27 lut 2016, 16:09
 śląskie
#217545
Mettenoos pisze:
u mnie odwrotnie, jak dochodzi do rezerwy to słychać bulgot, jak pełny to cisza, w golfie miałem tak samo
Dokładnie mam tak samo. Jak jest już rezerwa, to po przekręceniu kluczyka wyraźnie słychać na chwile pompę. Przy wyższym poziomie paliwa jest cisza.
Awatar użytkownika
By pikam -  07 mar 2016, 14:51
 lubelskie
#218850
pompę odesłałem wymienili na nową "używaną" - tym razem przyszła z oznaczeniem 1K0 919 050 AB - czyli teoretycznie młodsza i jest cisza :yahoo:
Awatar użytkownika
By ducho -  29 paź 2018, 17:00
 lubelskie
#269098
Hej, to i ja opiszę swoją przygodę z pompą :threaten: , otóż wczoraj czyli w niedzielę przy spokojnym przemieszczaniu się po mieście ni z tego i z owego na desce wyświetlił się akumulatorek czyli problem z ładowaniem, auto zgasło w czasie jazdy na 3-pasmówce na szczęście było z górki to jakoś udało mi się doczłapać na luzie na prawy skrajny pas a później 200m dopchnąłem do zjazdu do stacje paliw :/. Samochód kręcił rozrusznikiem ale w ogóle nie chciał odpalić, pierwsza diagnoza filtr paliwa (ale wymieniany na wiosnę to nie powinno być źle), druga gdzieś przygniotłem przewody paliwowe (tylko gdzie bo bym pewnie coś kojarzył) i trzecie pompa - nie było nic słychać przy przekręceniu kluczyka, na szczęście brat był dyspozycyjny i podrzucił laptopa celem weryfikacji VCDS-em gdzie pokazało 0 błędów, no to krawat i 30km do domu :wall: .

Diagnozę zacząłem od filtra po otwarciu okazało się że paliwa jest niewiele i nie było szansy żeby auto zassało ropę do wtryskiwaczy, decyzja padła pompa. Telefon do sklepu najtańszy zamiennik 290 zł a później około 500zł i 600zł i to tylko na zamówienie najwcześniej na jutro, rzut oka na oferty używek na allegro najbliżej za 40 zł o numerze seryjnym 1K0919050J trzeba było zaryzykować i sprawdzić, moja po wyjęciu miała numer 1K0919050Q - poniżej zdjęcia:
moja pompa:
Obrazek
używka którą zamontowałem poniżej:
Obrazek
W budowie trochę się różni ale o dziwo działa, i niby jest ona od silnika 1.6 TDI z 2012 roku.
Najgorsze w tym wszystkim że ta franca (przynajmniej w moim przypadku) nie daje oznak że coś się dzieje nie tak, po prostu padła i tyle żadnych błędów w VCDS-sie :wacko:
Jeszcze mam pytanko czy da się jakoś zregenerować starą pompę bo gdzieś tu wyczytałem że można wkład wymienić tylko nie znalazłem numerów seryjnych żeby poszukać do zakupu i jeszcze czy z ta pompa którą włożyłem będzie poprawnie działać czy też lepiej ją wymienić na taką z oznaczeniem która była wcześniej, niby według ETKI https://ifinterface.com/prog/car/cp2/inprog.php powinien pasować numer 1K0919050J i z końcówką AB no ale u mnie było Q - to też trochę pomieszane jest.
Awatar użytkownika
By SZARWUS -  31 paź 2018, 23:02
 małopolskie
#269163
Przerobilem kilka szt pomp paliwa i kazda z tdi dzialala, czy to z 1.9, 1.6 i 2.0.
Aktualnie siedzi AD a niby najnowsza zamienna byla AB. Jedyna roznica to umiejscowienie kruccy na weze.
Seryjnie jak dobrze pamietam mialem J.
Da sie wymienic sam wklad pompy, ten co siedzi w koszyku ale czy warto jak uwywana pompe mozna kupic za pare groszy, kup druga na zapas ;)
Awatar użytkownika
By ducho -  01 lis 2018, 8:05
 lubelskie
#269167
bOGDAN pisze:
01 lis 2018, 7:07
Na wyjętej pompie widać ślady czarnego oleju , pewnie tandem przepuszcza- do sprawdzenia polecam .
Dzięki za spostrzeżenie, a mógłbyś mi to łopatologicznie wyjaśnić co dokładnie sprawdzić, bo nie spotkałem się jeszcze z określeniem "tandem" wujek google podpowiada że to pompa vacum, ale chciałbym mieć pewność. I druga sprawa czy łatwo to się uszczelnia/wymienia uszczelkę jakiś poradnik jak to wymienić, byłbym wdzięczny :thank_you:

edit:
Czy może jest to ustrojstwo oznaczone jako 2A:
Obrazek