Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  09 kwie 2010, 17:07
 pomorskie
#23724
dymienie nie ma związku z pompą paliwa, pytanie - o której pompie mówisz, bo mamy tu pompę typu tandem, czyli 1 w baku druga częśc na korpusie silnika,
By czernsmolista -  11 paź 2015, 14:37
 śląskie
#196012
Panowie pytanie na temat pompy paliwa w dieslu. Sytuacja taka dojeżdżając do świateł, zatrzymałem się. Rozmawiając z pasażerką, po zobaczeniu zielonego próbuję wystartować jednak coś cicho motor chodził- okazało się że samochód zgasł wcześniej. Nie było żadnego huku, jazgotu itp. Po prostu zgasł. Przy próbie odpalenia bardzo rzucało silnikiem, mimo to nie odpalił. Tak jak by brak paliwa, zapowietrzony układ. Pani poszła do pracy z buta a ja w oczekiwaniu na lawetę poczytałem iż powodem może być pompa paliwa. Pomyślałem że po dojechaniu do domu podepnę kabel i może coś sensownego wypluje. Jedyny błąd jaki był to ten o spalonej świecy na 3 cylindrze to samo jak było zimno miałem w tamtym roku, pojawiało się a ja kasowałem. Kabel nie pokazał nic. Poczytałem że po przekręceniu kluczyka ma być słychać dźwięk pompy która jest pod tylną kanapą. podniosłem kanapę i cisza po przekręceniu kluczyka, kilka razy i dałem sobie spokój. Nr pompy jaka jest u mnie to VW AG 1K0 919 050 Q. Jednak ja nigdy tej pompy szczerze nie słyszałem nawet jak samochód chodził jak potrzeba. Spalanie w normie żadnych zadyszek, zamuleń itp. Czy ta pompa powinna być słyszalna z poskładaną kanapą za każdym razem jak kluczyk zostaje przekręcony? Czy mam ją słyszeć jak kanapa jest podniesiona? Od czego zacząć sprawdzanie- filtr paliwa nowy kupiony w aso, pisali na forum paska że bezpiecznik one w porządku, że jakiś przekaźnik nie wiem który jednak i gdzie się znajduje nawet. Cena nowej pompy "kosmos" nie chciał bym dokładać nie wiadomo jak podobno sam wkład można wymienić, chyba że ktoś ma jakieś dobre źródło na valeo czy pierburga. Poradźcie co robić i czy może są jakieś pompy pasujące o innym oznaczeniu mniej awaryjne?
Awatar użytkownika
By pitt52 -  11 paź 2015, 16:40
 śląskie
#196020
Na początek odkręć przewód paliwowy przy filtrze paliwa ten, który biegnie od zbiornika. Następnie przekręć kluczyk i zobacz, czy poleci ropa. Potem możesz dalej szukać ewentualnie w elektryce. Na alledrogo jest sporo pomp kompletnych jak i samych wkładów i to wcale nie są przesadnie drogie. Nowy wkład dostaniesz za 140 zł i to na terenie woj. śląskiego. Jakbyś się zakręcił to zapewne i dzisiaj ktoś by cię poratował. :yes2:
By czernsmolista -  11 paź 2015, 17:18
 śląskie
#196024
pitt chce to ogarnac raz na zawsze. Wklad pewnie i nie drogi tylko jak dlugo pozyje. Nie lubie robic cos zapobiegawczo bo pozniej o tym mysle. Ktory to wezyk do zrzucenia? Czy po przekreceniu kluczyka pompa ma brzeczeć i bić paliwo w przewod ktory z niej wychodzi? U mnie nic nie slychac.
Awatar użytkownika
By pikam -  09 lut 2016, 8:32
 lubelskie
#214678
Witam :hi:
Podepnę się pod temat

Sytuacja podobna jak w pierwszym poście - na światłach samochód zgasł – diagnoza zdechła pompa paliwa :sad: .
Moje pytania:
1) jaki jest numer katalogowy pompy do auta z silnikiem 1,9 TDI silnik BXE ?

2) Jak dostać się do tej pompy ? – może jakaś instrukcja – bo nie wiem jak się do tego zabrać i dam radę sam to zrobić – tylna kanapa jest dzielona i prawdopodobnie trzeba ją odkręcić, tylko nie wiem jak.

3) Na alledrogo mam do wyboru:

http://allegro.pl/nowa-kompletna-pompa- ... 18976.html
lub
http://allegro.pl/pompa-paliwa-kompletn ... 67989.html

poza ceną chyba nie różnią się zbytnio, no chyba, że się mylę, może lepiej szukać używki, która też nie wiadomo ile pochodzi. :silence:

Z góry dzięki za wszelką podpowiedź.
Awatar użytkownika
By pitt52 -  09 lut 2016, 17:49
 śląskie
#214749
pikam pisze:Witam :hi:
Podepnę się pod temat

Sytuacja podobna jak w pierwszym poście - na światłach samochód zgasł – diagnoza zdechła pompa paliwa :sad: .
Moje pytania:
1) jaki jest numer katalogowy pompy do auta z silnikiem 1,9 TDI silnik BXE ?

2) Jak dostać się do tej pompy ? – może jakaś instrukcja – bo nie wiem jak się do tego zabrać i dam radę sam to zrobić – tylna kanapa jest dzielona i prawdopodobnie trzeba ją odkręcić, tylko nie wiem jak.

3) Na alledrogo mam do wyboru:

http://allegro.pl/nowa-kompletna-pompa- ... 18976.html
lub
http://allegro.pl/pompa-paliwa-kompletn ... 67989.html

poza ceną chyba nie różnią się zbytnio, no chyba, że się mylę, może lepiej szukać używki, która też nie wiadomo ile pochodzi. :silence:

Z góry dzięki za wszelką podpowiedź.
No, ale po co kupować kompletną pompę? Ja by raczej kupił sam wkład np. tutaj:
http://allegro.pl/pompa-paliwa-vw-passa ... 89459.html

Co do wymiany, to bez trudu dasz radę to zrobić. Dostęp do pompy jest pod tylną kanapą po prawej stronie. Odpinasz przewody, bierzesz jakiś klocek drewniany i młotek (chyba, że masz specjalny klucz) a następnie uderzasz delikatnie pierścień zabezpieczający. Po odkręceniu tego pierścienia wyjmujesz pompę ze zbiornika. Kropka.
By turek107 -  10 lut 2016, 18:32
 podkarpackie
#214954
Wymieniałem pompę paliwa w plusie wystarczy odkręcić krótszy fotel z tyłu z tyłu ,co do pompy założyłem używkę ale orginał ,bo o zamiennikach zdania są podzielone,i jeszcze jedno gdy zgaśnie samochód i przy przekręceniu kluczykiem nie słychać pompy można spróbować postukać w bak od spodu w miejscu osadzenia pompy , u mnie tak było i pompa ruszyła, dojechałem do domu jeżdziłem jeszcze miesiąc aż wymieniłem bo samochodem jeżdzi też żona i bałem się że sobie nie poradzi jak samochód zgaśnie w razie czego jest w zapasie .
By Bartas -  10 lut 2016, 18:42
 kujawsko-pomorskie
#214955
pikam pisze:Witam :hi:
Podepnę się pod temat

Sytuacja podobna jak w pierwszym poście - na światłach samochód zgasł – diagnoza zdechła pompa paliwa :sad: .
Moje pytania:
1) jaki jest numer katalogowy pompy do auta z silnikiem 1,9 TDI silnik BXE ?

2) Jak dostać się do tej pompy ? – może jakaś instrukcja – bo nie wiem jak się do tego zabrać i dam radę sam to zrobić – tylna kanapa jest dzielona i prawdopodobnie trzeba ją odkręcić, tylko nie wiem jak.

3) Na alledrogo mam do wyboru:

http://allegro.pl/nowa-kompletna-pompa- ... 18976.html
lub
http://allegro.pl/pompa-paliwa-kompletn ... 67989.html

poza ceną chyba nie różnią się zbytnio, no chyba, że się mylę, może lepiej szukać używki, która też nie wiadomo ile pochodzi. :silence:

Z góry dzięki za wszelką podpowiedź.
Odkrecasz dwie sruby z przodu:
Obrazek

i dwie od strony kufra (druga tam po drugiej stronie)
Obrazek

POd tym fotelem masz pianke a pod pianka pompe ;))
Awatar użytkownika
By pitt52 -  10 lut 2016, 20:12
 śląskie
#214968
Mettenoos pisze:plus nie ma kanapy, trzeba wyjąć fotele, są na szynach tak jak przednie z tym że sa chyba na zasadzie 2+1
No tak, oczywiście. Ja mam Jette i dlatego nie pisałem o wyjmowaniu foteli. U mnie wystarczy unieść siedzenie i odchylić do przodu. Pzdr
Awatar użytkownika
By pikam -  11 lut 2016, 13:51
 lubelskie
#215053
"Bartas" wielkie dzięki za wizualizację - sprawdziłem i faktycznie są śruby mocujące - tylko nie bardzo wiem co to za rodzaj śruby: torx czy jakaś inna gwiazdka - jeśli ktoś wie to będzie gites - bo chyba czeka mnie zakup takiego "kluczyka" :blush:

Druga sprawa to pompa paliwa, wg informacji z serwisu -oznaczenia pompy montowanej w moim golfiku to 1K0919050J (te były zakładane do końca 2010) po zmianie numeracji idzie 1K0919050AB (te zakładano ponoć od 2011), ale po wrzuceniu w szukajke na alledrogo (1K0 919 050AB) - wynika ze są to pompy od golfa VI 1,6 tdi :sad: - skoro mam już brać to chyba lepiej młodszą :laugh: - tylko nie wiem czy wejdzie, choć tutaj wychodzi, ze tak:
http://allegro.pl/zbiornik-paliwa-bak-v ... 06907.html :eek:

Niemniej muszę rozebrać siedzenie i zobaczyć co siedzi u mnie. :wall:

Dodano po 11 minutach 15 sekundach:
Nie mogę edytować poprzedniego posta więc dorzucę tu, fotoporadnik wymiany pompy paliwa w golfie IV 1,6 - mam wrażenie, ze w golf v plus będzie podobnie, poza demontarzem tylnej kanapy :roll: http://daneeek.pl.tl/Wymiana-pompy-paliwa.htm
By Bartas -  22 lut 2016, 12:16
 kujawsko-pomorskie
#216839
pikam pisze:"Bartas" wielkie dzięki za wizualizację - sprawdziłem i faktycznie są śruby mocujące - tylko nie bardzo wiem co to za rodzaj śruby: torx czy jakaś inna gwiazdka - jeśli ktoś wie to będzie gites - bo chyba czeka mnie zakup takiego "kluczyka" :blush:

Druga sprawa to pompa paliwa, wg informacji z serwisu -oznaczenia pompy montowanej w moim golfiku to 1K0919050J (te były zakładane do końca 2010) po zmianie numeracji idzie 1K0919050AB (te zakładano ponoć od 2011), ale po wrzuceniu w szukajke na alledrogo (1K0 919 050AB) - wynika ze są to pompy od golfa VI 1,6 tdi :sad: - skoro mam już brać to chyba lepiej młodszą :laugh: - tylko nie wiem czy wejdzie, choć tutaj wychodzi, ze tak:
http://allegro.pl/zbiornik-paliwa-bak-v ... 06907.html :eek:

Niemniej muszę rozebrać siedzenie i zobaczyć co siedzi u mnie. :wall:

Dodano po 11 minutach 15 sekundach:
Nie mogę edytować poprzedniego posta więc dorzucę tu, fotoporadnik wymiany pompy paliwa w golfie IV 1,6 - mam wrażenie, ze w golf v plus będzie podobnie, poza demontarzem tylnej kanapy :roll: http://daneeek.pl.tl/Wymiana-pompy-paliwa.htm
Z tego co pamiętam to odkrecisz zwykłą nasadka jak i torxem :P Doszedłeś do ładu z ta pompa ?