Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By Cimek -  20 maja 2017, 9:08
 opolskie
#252128
Radauskas pisze:Czy w tych silnikach po wymianie EGra albo przepustnicy robi się jakąś adaptacje ? ( jak ? )
Egra nie, przepustnicy powinno
Awatar użytkownika
By Cimek -  21 maja 2017, 10:57
 opolskie
#252167
Mettenoos pisze:@Cimek a wyjaśnij mi proszę różnicę w TDI pomiedzy EGR a przepustnicą? :-D
Ależ proszę Cię bardzo.

Przepustnica wytwarza różnicę ciśnienia międxy układem dolotowym a wydechowym, czuli steruje ilością podawanego powietrza na cylinder.
EGr jest sterowany tą różnicą ciśnień, cofa część spalin do kolektora dolotowego :hi:
Nie słyszałem o adaptacji EGR, przepustnicy już tak

Jak coś źle piszę, to mnie popraw. Ludź się całe życie uczy.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  21 maja 2017, 21:51
 pomorskie
#252182
Cimek pisze:
Przepustnica wytwarza różnicę ciśnienia międxy układem dolotowym a wydechowym, czuli steruje ilością podawanego powietrza na cylinder.
EGr jest sterowany tą różnicą ciśnień, cofa część spalin do kolektora dolotowego :hi:
Nie słyszałem o adaptacji EGR, przepustnicy już tak
w Mk5 TDI właśnie EGR to niejako przepustnica i to EGR steruje ilością podawanego powietrza, cały układ składa się z zaworu recyrkulacji spalin i z klapy regulatora, nie ma przepustnicy tak jak się to ma w benzyniakach, nie robi się adaptacji EGR a co za tym idzie przepustnicy. Adaptację się robi w systemech sterowanych stricte elektrycznie bez wykorzystania podciśnienia
By mati91lv -  22 maja 2017, 21:01
 śląskie
#252208
Panowie....zakładający temat ma pewnie swoje auto na myśli, a to bls. Więc egr elektryczny, a klapa gasząca zwana przez niektórych "przepustnicą" też elektryczna. Sam jestem ciekaw czy te elementy trzeba adoptować i dlaczego mój egr przy zapalaniu auta wali czasem błędem-widocznie też robi sobie jakiś test....Pozycja klapy(przepustnicy) też musi mieć kontrole, bo poza otwarta-zamknięta bierze jeszcze udział w wypalaniu dpfa i częściowo tłumi przepływ powietrza.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  22 maja 2017, 22:06
 pomorskie
#252210
mati91lv pisze:Panowie....zakładający temat ma pewnie swoje auto na myśli, a to bls.
racja, w BLS przepustnica EGR jest sterowana elektrycznie a nie podciśnieniem, czy jest adaptacja - możliwe że jest adaptacja skrajnych położeń potencjometru niestety nigdy tego nie robiłem, wiki.ross podaje procedurę ale dla benzyniaków http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... Adaptation

Most VW/Audi/Seat/Skoda gasoline engines with Exhaust Gas Recirculation (EGR)

Prerequisites (General):
Ignition ON
Engine OFF
Battery voltage at least 11.5 V

[Select]
[01 - Engine]
[Meas. Blocks - 08]
Select Group 074.
[Go!]
MVB 074.1: Min Position in Volts
MVB 074.2: Max Position in Volts
MVB 074.3: Potentiometer voltage
MVB 074.4: Adaption status: (Run/OK/etc)
[Switch to Basic Settings]
MVB 074.4: Adaption status: (Run) then it should change to (ADP OK)
[Switch to Measuring Blocks]
[Close Controller, Go Back - 06]

Special Notes:
For ECU's using ME 7.5, the coolant temp needs to be between 10 and 50 °C.
In case the adaptation fails switch OFF the Ignition for 30 Seconds, then switch it ON and try again.
Awatar użytkownika
By Radauskas -  22 maja 2017, 23:04
 mazowieckie
#252218
Wymieniłem EGR bez żadnych adaptacji. Ale najbardziej zdziwiło mnie, że na starym EGRze jeździł bez zarzutu,.. żadnego muła czy dymka, a jak wyjąłem EGR to prześwit na zaworze widoczny był gołym okiem pod światło ( nieszczelny znaczy ). Załozyłem drugi i jeździ tak samo dobrze. To pierwsze auto jakie mam, któe przy nieszczelnym zaworze nie dawało żadnych objawów.
By mati91lv -  23 maja 2017, 21:09
 śląskie
#252256
Radauskas mam do ciebie prośbę, jeżeli masz tego starego egra jeszcze czy mógłbyś podłączyć go pod elektrykę w aucie i sprawdzić jego zachowanie w czasie odpalania auta(dwie osoby potrzebne)...Bo mój chwilowo ozdrowiał, ale ogólnie podczas odpalania czasem nie gaśnie mi ikonka silnika(pomarańczowa) i wtedy jeżdżę z błędem-normalnie już podczas kręcenia rozrusznikiem gaśnie...Pal licho błąd, bo żadnych innych efektów nie mam, ale nie wiem czy dpf to lubi...a zapełnienie w kilka dni skoczylo mi z 45 na 46-może przypadek, a może nie....
Pozdro
By buczek -  31 sie 2020, 8:57
 mazowieckie
#283203
Klapa gasząca w dieslu, to nie przepustnica z benzyniaka. Ona ma działać wyłącznie w momencie gaszenia silnika, zamykając wtedy dopływ powietrza do cylindrów. Działa zero-jedynkowo. Cały czas jest otwarta, a jak gasisz silnik to się na chwilę zamyka.

Podłącz komputer i sprawdź błędy.