Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By art1122 -  19 kwie 2010, 22:30
 śląskie
#24173
Witam przymierzam sie do zakupu golfa V z silnikiem1.9 i mocą 105 km i ciekawi mnie bardzo jakie sa osiągi tego auta chodzi mi o vmax i ogólnie przyspieszenie. Ciekawi mnie tez jak wygląda sprawa po Chiptuningu czy zwiększa sie prędkość maxymalna samochodu (o ile) i przyspieszenie
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  19 kwie 2010, 22:42
 pomorskie
#24176
art1122 pisze:Witam przymierzam sie do zakupu golfa V z silnikiem1.9 i mocą 105 km i ciekawi mnie bardzo jakie sa osiągi tego auta chodzi mi o vmax i ogólnie przyspieszenie. Ciekawi mnie tez jak wygląda sprawa po Chiptuningu czy zwiększa sie prędkość maxymalna samochodu (o ile) i przyspieszenie

prędkość maksymalna ci się nie zwiększy bo nie pozwolą na to przełożenia skrzyni biegów, obroty silnika są ściśle powiązane z obrotami skrzyni biegów (przełożeniami) i bez względu na moc silnika, czy 90 koni czy nawet 200 koni przy 4000 obr/min zawsze będziesz miał tę samą prędkość, musiałbyś skrzynię wymienić, natomiast po wirusie jest ona zdecydowanie szybciej dostępna tzn. osiągana, Ja swoim BRU (seria 90 KM, wirus ok. 130 KM) pociągnę 200 km/h i ani "grama" więcej. Przyśpieszenie po wirusie (zanotowane) to 9,6 sek. do 100 km/h, przed wirusem jakieś 12,5-13 sek
By LeszekR -  20 kwie 2010, 7:01
 wielkopolskie
#24183
art1122 pisze:Witam przymierzam sie do zakupu golfa V z silnikiem1.9 i mocą 105 km i ciekawi mnie bardzo jakie sa osiągi tego auta chodzi mi o vmax i ogólnie przyspieszenie. Ciekawi mnie tez jak wygląda sprawa po Chiptuningu czy zwiększa sie prędkość maxymalna samochodu (o ile) i przyspieszenie
Jak dla mnie osiągi 105 konnego diesla są co najmniej wystarczajace. Czasami mam wrażenie że siedzi tam większy motor niż tylko 105koni.
Awatar użytkownika
By K_R_I_S -  20 kwie 2010, 9:52
 śląskie
#24187
LeszekR pisze:Jak dla mnie osiągi 105 konnego diesla są co najmniej wystarczajace. Czasami mam wrażenie że siedzi tam większy motor niż tylko 105koni.
Dokładnie, VW zazwyczaj daje jakiś "gratis". Nie wiem ile tego jest u mnie ale bez problemu udaje mi się osiagnąć 200. Nawet na 17-tkach z oponami 225.
Nie wiem także ile powyzej 200 pojdzie bo za bardzo nie mam gdzie sprawdzić, a ostatnio przy tej predkości zrzucilo mi magnesową antene CB z dachu.
Awatar użytkownika
By racepool -  20 kwie 2010, 10:30
 -------
#24188
W wielu bxe (jak i pewnie innych) jest ogranicznik obrotów na piątym biegu i więcej niż fabryczne 189km/h nie pojedziesz. Ja przynajmniej tak miałem. Po wirusie zdjęto mi to i 210km/h poleciał ale nie próbowałem często, szkoda zarzynać auto. Wydaje mi się że o ile przyspieszenie w 1.9 nie jest porażające to vmax spokojnie wystarczy bo i tak nie ma gdzie jeździć szybciej.
By krisv -  20 kwie 2010, 12:50
 mazowieckie
#24189
Ja na swoim 1,9 BKC 195 chyba wyciagnelem ale przy tych predosciach juz szkoda trzymac na gazie :) chociaz jak zaczynasz zwalniac masz wraznie ze byle rowerzysta jest szybszy :P sam samochod sie bardzo dobrze trzyma nawierzchni :) osiagi jak na te mase sa przyzwoite. masz zreszta rubryke z chiptuning TDI i masz sporo wykresow. Po chipie moze ale nei musi mniej palic i lepszego kopa dostaje :)
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  20 kwie 2010, 14:20
 pomorskie
#24192
racepool pisze:W wielu bxe (jak i pewnie innych) jest ogranicznik obrotów na piątym biegu i więcej niż fabryczne 189km/h nie pojedziesz.

nie ma żadnego ograniczenia bez względu na to czy jest to BXE, czy BRU czy inny, po prostu dany silnik nie ma sił na osiągnięcie 200 km/h i to wszystko a po zmianie map i charakterystyki pracy silnika, zwiększenia ciśnienia doładowania bez problemu to osiąga
Awatar użytkownika
By racepool -  20 kwie 2010, 16:05
 -------
#24198
mettenos pisze:nie ma żadnego ograniczenia bez względu na to czy jest to BXE, czy BRU czy inny, po prostu dany silnik nie ma sił na osiągnięcie 200 km/h i to wszystko a po zmianie map i charakterystyki pracy silnika, zwiększenia ciśnienia doładowania bez problemu to osiąga
Proszę cię... zapewne nie ma znaczenia czy bxe czy bru czy inny ale limiter jest i tego nie zmiesznisz. Być może nie w każdym ale niestety jest. Pierwsze pytanie przed programem mastersa było "zdejmujemy limiter bo inaczej więcej niż to co dotychczas nie pojedziesz?" Oborty były obcinane przy 3800-3900 i koniec. Pozniej dochodzilo do konca.
By krisv -  20 kwie 2010, 16:17
 mazowieckie
#24199
Ja powiem z wlasnego doswiadczenia np moj ojciec Ma MK5 1,9 tdi BXE Variant 2008 i jak masz np zapieta 1 i chcesz na wysprzeglonym silniku go na obroty wkrecic to przy 3 tys masz odciecie. U mnie 2006 MK5 hatchback 1,9 TDI BKC nie ma odciecia przynajmniej w takim przypaku jak tu opisalem a w gore nie sprawdzalem( maks kmh+odciecie).
Awatar użytkownika
By malydaras -  20 kwie 2010, 20:46
 mazowieckie
#24213
U mnie przed wirusem 200 licznikowe, więc w rzeczywistości ok.187 - tyle co podaje instrukcja :wink:.
Po programie 215. Oczywiście licznikowe :mrgreen:.
By KriSSo -  20 kwie 2010, 21:59
 zachodniopomorskie
#24216
mettenos pisze:he, u mnie nawet przed wirusem nie było żadnego limitera :lol:
U mnie był i jest nadal, nawet po wirusie. Na piątym biegu odcina mi przy 4100 rpm, czyli dokładnie licznikowe 200 km/h.

Podobno można to zdjąć, ale musiałbym rozbierać komputer, co na gwarancji jest niedopuszczalne.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10